Browsing by Author "Odluyurt, Serhat"
Now showing items 21-36 of 36
-
Küçük grup içinde akıllı tahtada aşamalı yardımla öğretimin otizm spektrum bozukluğu olan çocukların dijital oyun ve gözleyerek öğrenme becerileri üzerindeki etkililiği
Çattık, Melih (Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu araştırmanın amacı; Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) olan çocuklara küçük grup düzenlemesi içerisinde akıllı tahtada aşamalı yardımla öğretim yöntemini kullanılarak dijital oyun ve gözleyerek öğrenmenin öğretilmesi ve ... -
Okul Öncesi Dönemdeki Kaynaştırmaya Hazırlık Becerilerinin Öğretmen Görüşlerine ve Alanyazın Taramasına Dayalı Olarak Belirlenmesi
Odluyurt, Serhat; Batu, Emine Sema (EDAM, 2009)Bu araştırmanın genel amacı, okul öncesi dönemde kaynaştırma ortamına yerleştirilecek gelişimsel yetersizlik gösteren çocukların sahip olmaları beklenen kaynaştırmaya hazırlık becerilerinin, öğretmen görüşlerine ve ... -
Okul öncesi dönemdeki kaynaştırmaya hazırlık becerilerinin öğretmen görüşlerine ve alanyazın taramasına dayalı olarak belirlenmesi
Odluyurt, Serhat; Batu, Emine Sema (2009)Bu araştırmanın genel amacı, okul öncesi dönemde kaynaştırma ortamına yerleştirilecek gelişimsel yetersizlik gösteren çocukların sahip olmaları beklenen kaynaştırmaya hazırlık becerilerinin, öğretmen görüşlerine ve alanyazına ... -
Okulöncesi dönemde gelişimsel yetersizlik gösteren çocuklar için gerekli kaynaştırmaya hazırlık becerilerinin ve bu becerilerden bazılarının etkinlikler içine gömülen eşzamanlı ipucuyla öğretiminin etkilerinin belirlenmesi
Odluyurt, Serhat (Anadolu Üniversitesi, 2007)Bu araştırmanın genel amacı, okulöncesi dönemde kaynaştırma ortamına yerleştirilecek gelişimsel yetersizlik gösteren çocuklara, öğretmen görüşlerine ve alanyazına dayalı olarak belirlenen birinci ve ikinci öncelikli ... -
Otizm spektrum bozukluğu olan bireylere COVID-19 pandemi sürecinde kişisel koruyucu önlemleri öğretmede özel eğitim öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesii
Odluyurt, Serhat; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalı; Timur, Gizem (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Araştırmanın amacı, Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) tanısı olan öğrencilerle çalışan özel eğitim öğretmenlerinin COVID-19 pandemi sürecinde kişisel koruyucu önlemleri öğretme hakkındaki görüşlerinin belirlenmesidir. Katılımcı ... -
Otizm spektrum bozukluğu tanısı koyan doktorların tıbbi tanılama sürecine ilişkin görüşlerinin incelenmesi
Yiğitoğlu, Emine (2021)Bu araştırmanın amacı, İç Anadolu Bölgesi'ndeki bir üniversite hastanesinde çalışan çocuk psikiyatri ve çocuk nöroloji doktorlarının Otizm Spektrum Bozukluğu tanısı koyarken izledikleri basamaklara ve yaşadıklarına ilişkin ... -
Otizm spektrum bozukluğu tanısı koyan doktorların tıbbi tanılama sürecine ilişkin görüşlerinin incelenmesi
Odluyurt, Serhat; Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü; Yiğitoğlu, Emine (Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) tanısı ülkemizde çocuk psikiyatri ve çocuk nöroloji doktorlarınca konulmaktadır. Doktorların OSB tanısını doğru ve olabildiğince en erken zamanda koyabilmesi, kullanılan tanı araçları, ailelerin ... -
Otizm spektrum bozukluğuna sahip çocukların anne-babalarının ve öğretmenlerinin oyun becerilerine ve öğretimine ilişkin görüşleri
Odluyurt, Serhat; Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü; Şentürk Cesur, Meryem (Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Oyun tüm çocuklar için çok kıymetli bir beceridir. Bu araştırmanın amacı, Eskişehir ili içerisinde yaşayan okul öncesi dönemdeki otizm spektrum bozukluğuna (OSB) sahip çocukların anne-babalarının ve öğretmenlerinin oyun ... -
Otizmli Çocuklara Doğrudan ve Video Modelle Birlikte Sunulan Pecs Uygulamasının Etkilerinin Karşılaştırılması
Bu araştırmanın amacı, kendiliğinden iletişim başlatma becerisinin öğretiminde PECS' in birinci evresinin doğrudan sunulmasıyla video modelle birlikte sunulmasının etkililik ve verimlilik açısından farklılaşıp farklılaşmadığı ... -
Öğretmenlerin özel eğitim sınıflarında yardımcı teknoloji kullanımına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi
Özdamar, Oğuz (Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu çalışmanın amacı, Ankara ve Eskişehir illerindeki Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı ilkokul ve ortaokullardaki özel eğitim sınıflarında, özel eğitim iş ve uygulama merkezlerinde ve özel eğitim mesleki eğitim merkezlerinde ... -
Özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde kaynaştırma öğrencilerine sunulan destek hizmetler hakkında uygulamacı görüşler
Yenigün, Eren (2020)Bu araştırmanın amacı, İstanbul’da bir Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi’nde (ÖERM) çalışan öğretmenlerin kaynaştırmaya devam eden öğrencilerine sağladıkları destek hizmetlerin ve ihtiyaçlarının belirlenmesidir. Bu ... -
Özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde kaynaştırma öğrencilerine sunulan destek hizmetler hakkında uygulamacı görüşleri
Odluyurt, Serhat; Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü; Yenigün, Eren (Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Kaynaştırmanın doğası gereği kaynaştırma öğrencilerine destek eğitim sunulması bir haktır. Türk eğitim sisteminde yeterli destek hizmete erişemeyen özel gereksinimli öğrencilere bu hizmeti sağlayan birim ise Özel Eğitim ... -
Özel gereksinimli çocuklarda okul öncesi kaynaştırmaya hazırlık etkinlikleri
Odluyurt, Serhat (Ankara University, 2018)Okul öncesi dönemdeki kaynaştırma uygulamalarını destekleyen çalışmalara bakıldığında, özel gereksinimli küçük çocukların kaynaştırma ortamına yerleştirilmesinin avantajlarının fazla olduğu görülmektedir. Okul öncesi ... -
Teaching Inclusion Preparation Skills. to Children with Developmental Disabilities
Odluyurt, Serhat; Batu, Emine Sema (EDAM, 2010)The general purpose of the present study was to examine the effectiveness of simultaneous prompting embedded in activities for teaching preparatory skills to children with developmental disabilities. Furthermore, determining ... -
The Use Of Video Modeling With The Picture Exchange Communication System To Increase Independent Communicative Initiations In Preschoolers With Autism
Odluyurt, Serhat; Değirmenci, Hatice Deniz; Adalıoğlu, İclal; Kapan, Alper (Anadolu University, 2015)In the present study, the effectiveness and efficiency of the use of video modeling (VM) alone and VM procedure with the picture exchange communication system (PECS) procedures were compared in order to increase independent ... -
The use of video modeling with the picture exchange communication system to increase independent communicative initiations in preschoolers with autism [Otizmli çocuklara doğrudan ve video modelle birlikte sunulan pecs uygulamasinin etkilerinin karşilaştirilmasi]
Odluyurt, Serhat; Değirmenci, Hatice Deniz; Adalıoğlu, İclal; Kapan, Alper (Anadolu Universitesi, 2015)In the present study, the effectiveness and efficiency of the use of video modeling (VM) alone and VM procedure with the picture exchange communication system (PECS) procedures were compared in order to increase independent ...