Browsing by Author "Oyman, Mine"
Now showing items 21-26 of 26
-
Televizyon reklamlarının çocuklar üzerindeki etkileri : tüketicilerin tutumlarının değerlendirilmesi
Pelenk, Aybike (Anadolu Üniversitesi, 2003)Reklam, toplumsal ve ekonomik yaşama katkılarından dolayı olumlu tepkiler alırken kimi zaman da uygulamadaki yanlışlıklar ya da ihmallerden dolayı eleştirilmektedir. Bu eleştirilerin önemli bir noktasında da çocuk ve reklam ... -
Tüketici Etiği: Ülkelerarası Karşılaştırmalara ve Demografik Faktörlere Dayalı Bir Araştırma
Oyman, Mine (2004)Günümüzde sağlıklı toplumların ve ekonomilerin oluşturulmasında işletmeler kadar tüketicilerin de sosyal sorumluluk ve etik bilinciyle hareket etmesinin önemli bir rolü olduğu bir gerçektir. Tüketicilerin de eleştirdikleri ... -
Tüketici kozmopolitanizmi ve etnosentrizminin ürün değerlendirme menşe ülke bilgisi arama davranışına etkisi
Oyman, Mine; Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı; Onbeş, Berkay (Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Tüketici ihtiyaçlarına uygun cevap verebilme adına rekabet eden şirketlerin pazarlama stratejileri psikolojik, ekonomik, sosyo-kültürel vb. pek çok faktör göz önünde bulundurularak oluşturulmaktadır. Küreselleşme ve ... -
Tüketicilerin Satış Tutundurma Etkinliklerine Yönelik Tutumları Ve Yarar Algılamaları
Oyman, Mine (Anadolu Üniversitesi, 2004)Satış tutundurma yıllardır uygulanmasına rağmen^pazarlama iletişimi programlarındaki rolü ve önemi son yıllarda artmış bir etkinliktir. Öneminin artışına yol açan bir çok faktörden söz edilebilir. Perakendecilerin artan ... -
Uluslararası pazarlamada standardizasyon stratejisi : yabancı sermayeli işletmelere yönelik bir araştırma
Oyman, Mine (Anadolu Üniversitesi, 1996)Uluslararası pazarlamada adaptasyona karşı pazarlama program ve süreçlerinin standardizasyonu oldukça tartışmalı bir konudur. Pazarlama literatüründe bu konu 1960'lardan beri tartışılmaktadır. Akademisyenler 1960'lardaki ... -
Yiyecek ve içecek sektöründe hizmet kalitesi ve müşteri memnuyeti : etnik restoranlara yönelik bir araştırma
Koçbek, Aysel Defne (Anadolu Üniversitesi, 2005)Günümüzde yiyecek içecek sektöründe rekabet yoğun olarak yaşanmaktadır. Bu rekabet ortamında restoranların ayakta kalabilmesi için kaliteli ürün ve hizmet sunmaları gerekmektedir. Böylece işletmelerinde hizmet kalitesini ...