Konu "Açık ve Uzaktan Öğrenme" için listeleme
Toplam kayıt 70, listelenen: 41-60
-
CCovıd-19 pandemisi sürecinde yükseköğretim açısından açık ve uzaktan öğrenme bileşenlerinin değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Covid-19 pandemisi gibi krizlerin oluşturduğu kritik durumlarda, eğitimin sürekliliğinin sağlanması adına çözüm olarak işe koşulan uygulamalar iyi planlanmış, tüm dinamiklerinden yararlanılmış ideal bir Açık ve Uzaktan ... -
Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları
(Anadolu Üniversitesi, 2020)2019’un sonlarında ortaya çıkan Coronavirüs (Covid-19) pandemisi, dünyanın her yerinde sağlık başta olmak üzere, ekonomik, sosyal ve pedagojik bakımdan çok önemli değişimlere neden olmuştur. Bu pandemiden en çok etkilenen ... -
Çevrimiçi eğitimde motivasyon
(Anadolu Üniversitesi, 2019)Çevrimiçi öğrenme ortamlarında motivasyon konusu hakkında bilgi edinmek isteyen herkes Maggie Hartnett tarafından yazılan Çevrimiçi Eğitimde Motivasyon isimli kitabı yararlı bulacaktır. Kitap, çevrimiçi öğrenme ortamlarında ... -
Çevrimiçi lisansüstü öğrenenlerin uzaktan öğrenmeye yönelik tutumları ile sosyal kaygıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Tezsiz Yüksek Lisans ve Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans programlarına kayıtlı öğrenenlerin uzaktan öğrenmeye yönelik tutumları ve sosyal kaygıları ... -
E-öğrenme ortamlarında sözsüz iletişim öğelerinden yüz ifadelerinin kullanımı
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmada açık ve uzaktan öğrenenlerin videolar yoluyla aldıkları derslerde konu anlatıcısının yüz ifadelerinin öğrenen motivasyonuna olan etkisi incelenmiştir. Bu bağlamda Açıköğretim Fakültesi e-kampüs üzerinden ... -
Etkileşim eşdeğerliği kuramı: alanyazındaki araştırmalar ve öneriler
(Anadolu Üniversitesi, 2019)Öğrenme süreçlerinde anahtar role sahip olduğu değerlendirilen etkileşim, Açık ve Uzaktan Öğrenme (AvUÖ) bağlamlarında da yoğunlukla odaklanılan bir kavram olarak karşılaşılmaktadır. Bu nedenle, çalışmalar özellikle AvUÖ ... -
Hemşirelik eğitiminde açık ve uzaktan öğrenme teknolojileri (Editöre mektup)
(Anadolu Üniversitesi, 2019)21. yüzyılda bilim ve teknolojideki gelişmeler, var olan bilginin ömrünü azaltmakta hatta kısa sürede yok olmasına neden olmaktadır. Teknoloji sayesinde hızla değişen ve dönüşen bu dünyada sağlık sisteminde de değişim ve ... -
İngilizce öğrenmede kişisel öğrenme ortamlarının kullanımı: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi örneği
(2021)Internet paved the way for educational technologies which have gradually gained importance in the field of education and has passed the learning responsibility to the student. Succeeding this phase, Personal ... -
Kişisel öğrenme ortamları (editöre mektup)
(Anadolu Üniversitesi, 2016)İnternetin gelişiyle eğitim teknolojileri yükseköğretimde öğrenen ve öğreten rollerini değiştirmiştir. Bu rol değişimini takiben, Kişisel Öğrenme Ortamları (KÖO) ile gerekli bir beceri olarak görünen kişisel öğrenme, ... -
Kişisel öğrenme ortamının İngilizce öğreniminde kullanımı
(Anadolu Üniversitesi, 2018)21. yüzyıl öğrenmesinin gerekliliği, yeni eğitim teknolojilerini sürekli takip edebilen ve etkili öğrenenler olma adına mevcut bilgi birikimini arşivleyebilen öğrenenlere dönüşmektir. Kişisel Öğrenme Ortamları, bu bağlamda, ... -
Nesnelerin interneti teknolojisinin eğitim ortamlarında kullanımı
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Nesnelerin İnterneti kavramı son yıllarda bilişim alanında ortaya çıkan yeni bir paradigma olarak tüm dikkatleri üzerine çekmiştir. Bu kavram, pek çok alanı etkilediği gibi hem geleneksel eğitim alanında, hem de açık ve ... -
Öğrenci destek malzemesi olarak kısa videolar: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi İzle-Öğren Platformu
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu çalışmada Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi dahilinde geliştirilmiş olan video tabanlı Sor|İzle|Öğren web platformunun İzle-Öğren kısmı çeşitli boyutlarıyla ele alınmıştır. Bu boyutlardan birincisi Açık ve Uzaktan ... -
Öğrenenlerin çevrimiçi öğrenme platformu kullanım niyetleri ve kullanım devamlılıklarına ilişkin faktörlerin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Bu çalışmanın amacı, öğrenenlerin çevrimiçi öğrenme platformu kullanım niyetleri ve kullanım davranışı devamlılıklarına etki eden faktörlerin incelenmesi, değişkenler arası olası ilişkilerin bir model önerisi ile ... -
Öğrenenlerin öz-yönetimli öğrenme becerilerinin kitlesel açık çevrimiçi dersler bağlamında incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2020)Bu araştırmanın amacı Kitlesel Açık Çevrimiçi Derslere (KAÇD) katılan öğrenenlerin özyönetimli öğrenme becerilerini incelemektir. Araştırma sorularına yanıt alabilmek için nicel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma ... -
Öğrenme yönetim sisteminde öğrenen profillerinin belirlenmesi, akademik başarının tahmin edilmesi ve öneri sisteminin etkilerinin belirlenmesi (Editöre Mektup)
(Anadolu Üniversitesi, 2019)Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi, 2 milyon öğrencisi ile bir mega üniversitedir ve eğitsel ve teknolojik gelişmeler ile kendini sürekli yenileyen dinamik bir yapıya sahiptir. Açıköğretim Sistemindeki öğrenenler, ... -
Öğretmen yetiştirme lisans programlarındaki değişim ve açık ve uzaktan öğrenme dersine yönelik öneriler
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Açık ve uzaktan öğrenme çok disiplinli bir alandır. Bu alan pedagojiden iletişime, sosyolojiden bilgi ve iletişim teknolojilerine kadar geniş bir bakış açısıyla değerlendirilmelidir. Eğitim fakültelerinin öğretmenlik ... -
Tartışma forumlarının açık ve uzaktan öğrenme ortamlarında kullanılabilirliği ve bir ölçme-değerlendirme kriteri olarak değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2022)Çevrimiçi öğrenme ortamları; öğrenme materyallerine erişme, içerik, öğretici ve öğrenenler ile etkileşme; öğrenme sürecinde öğrenene destek olma, bilgiyi elde etmek için kişisel anlamı yapılandırma ve öğrenme deneyimini ... -
TeSLA Projesi: öğrenme ortamları için uyarlanabilen ve güvenilir bir e-değerlendirme sistemi
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Teknolojinin sunduğu olanaklar sayesinde öğrenen başarısının çevrimiçi ortamlarda değerlendirilmesi giderek yaygınlaşmaktadır. Son yıllarda başta açık üniversiteler olmak üzere birçok üniversitenin e-değerlendirme araçlarını ... -
Transhumanizm ve öğrenmedeki değişim
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Transhumanizm, insanın var olan özelliklerinin ve potansiyellerinin, genetik bilimi, sağlık ve teknolojinin yanında diğer disiplinlerin ortaklığıyla, mümkün olan tüm bilimsel ve teknolojik imkanların kullanılmasıyla ... -
Türkiye Cumhuriyeti’nin 100. yılında sosyal bilimlerde kalite: Açık ve uzaktan öğrenmeye bir bakış
(Anadolu Üniversitesi, 2023)Cumhuriyetimizin 100. yılına girdiğimiz 2023 yılında açık ve uzaktan öğrenmeye ilgi ve talebin artarak devam ettiği görülmektedir. Global Covid-19 salgınıyla birlikte, eğitimin tüm (yükseköğretim ve K12) kademelerinde açık ...