Yazar "Özen, Arzu" için listeleme
-
Opinions of Special Education Teachers About Activity-Based Intervention
Özen, Arzu; Ergenekon, Yasemin; Ülke Kürkçüoğlu, Burcu; Genç, Derya (Hacettepe University, 2013)This study aims to determine whether or not teachers working with children with developmental disabilities use daily routines, transitions and, planned play activities that are among the basic elements of Activity-Based ... -
Opinions of special education teachers about activity-based intervention
Bu çalışmanın amacı, gelişimsel yetersizliği olan çocuklarla çalışan öğretmenlerin etkinlik temelli öğretimin (ETÖ) temel öğeleri arasında yer alan günlük rutinlere, geçişlere ve planlanmış oyun etkinliklerine öğretimde ... -
Otizm spektrum bozukluğu olan çocukların hayali oyun davranışlarının çeşitlendirilmesinde ipucunun giderek arttırılmasıyla öğretimin etkililiği
Ergin, Gizem, 1992- (Anadolu Üniversitesi, 2017)Bu araştırmanın amacı, otizm spektrum bozukluğu (OSB) olan çocukların hayali oyun davranışlarının çeşitlendirilmesinde ipucunun giderek arttırılmasıyla öğretimin etkililiğini incelemektir. Araştırma kapsamında araştırmaya ... -
Otizm spektrum bozukluğu olan çocukların problem davranışlarının azaltılmasında yapılabilirliği yüksek istekte bulunmanın etkileri
Özen, Arzu; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalı; Şahin, Şerife (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklarda problem davranış görülme düzeyi tipik gelişim gösteren akranlarından ve diğer gelişim yetersizlik gruplarından daha yüksektir. Bu araştırmada, otizm spektrum bozukluğu olan çocukların ... -
Otizmli çocuklara rol oyun becerilerinin öğretiminde akran ve yetişkin modelin kullanıldığı video modelin etkililiği ve verimliliği
Sani Bozkurt, Sunagül (Anadolu Üniversitesi, 2011)Bu araştırmada, otizmli çocuklara rol oyun becerilerinin öğretiminde akran ve yetişkin modelin kullanıldığı video modelle öğretim uygulamalarının sunulmasının etkililiğinin ve verimliliğinin farklılaşıp farklılaşmadığı ve ... -
Otizmli çocuklara toplumsal uyarı işaretlerinin öğretiminde geleneksel ve gömülü öğretimle sunulan sabit bekleme süreli öğretimin etkililik ve verimliliklerinin karşılaştırılması
Şahin, Şerife (Anadolu Üniversitesi, 2015)Bu araştırmada, otizm spektrum bozukluğu (OSB) olan çocuklara toplumsal uyarı işaretlerinin isimlerinin öğretiminde yapılandırılmış olarak masa başında art arda sunulan ve oyun içine gömülerek dağınık denemelerle sunulan ... -
Otizmli spektrum bozukluğu olan çocuklara mesleklerin öğretiminde küçük grupta sunulan sabit bekleme süreli öğretimin etkililiği
Doğan, Serap (Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu araştırmanın amacı, OSB olan çocuklara mesleklerin öğretiminde küçük grupta sunulan sabit bekleme süreli öğretimin etkililiğini incelemektir. Araştırma, yaşları 5-6 arasında değişen OSB olan biri kızı ikisi erkek üç ... -
Özbakım Becerilerinin Öğretiminde İpucunun Giderek Azaltılmasıyla Öğretim Yönetiminin Etkililiği
Özen, Arzu; Acar, Çimen; Tavlar, Özlem; Çetin, Özlem (2002)Bu araştırmanın genel amacı, zihin özürlü öğrencilere özbakım becerilerinin öğretiminde ipucunun giderek azaltılması öğretim yönteminin etkililiğini belirlemektir. Araştırmaya Anadolu Üniversitesi Zihin Engelliler Programı'na ... -
Özbakım Becerilerinin Öğretiminde İpucunun Giderek Azaltılmasıyla Öğretim Yönteminin Etkililiği
Özen, Arzu; Acar, Çimen; Tavlar, Özlem; Çetin, Özlem (Anadolu Üniversitesi, 2002)Bu araştırmanın genel amacı, zihin özürlü öğrencilere özbakım becerilerinin öğretiminde ipucunun giderek azaltılması öğretim yönteminin etkililiğini belirlemektir. Araştırmaya Anadolu Üniversitesi Zihin Engelliler Programı’na ... -
Özel eğitimde etkinlik temelli öğretim uygulamaları
Özen, Arzu; Erkenekon, Yasemin (2011)Erken eğitimde etkili öğretim sunmada, etkinlik temelli öğretim (ETÖ) gibi doğal ortamda kullanılan öğretim tekniklerinin bir alternatif olarak önerildiği görülmektedir. Disiplinlerarası bir model olan ETÖ, etkinlikleri ... -
Özel Gereksinimli Bireylerin Sosyal Kabullerini Sağlamada Normal Gelişim Gösteren Öğrencilere Sunulan Kaynaştırmaya Hazırlık Etkinliklerinin Etkisi
Özkan Yaşaran, Özlem; Batu, Emine Sema; Özen, Arzu (Anadolu Üniversitesi, 2014)Bu araştırmanın amacı, özel gereksinimli bireylerin sosyal kabullerini sağlamada normal gelişim gösteren öğrencilere sunulan kaynaştırmaya hazırlık etkinliklerinin etkisini belirlemektir. Araştırma, Eskişehir ilindeki iki ... -
Synthesis and characterization of a novel 3-amino-1,2,4-triazole lead(II) coordination polymer
Sözerli, Şebnem Esen; Özen, Arzu; Kani, İbrahim; Demir, Deniz (Scientific Technical Research Council Turkey-Tubitak, 2014)A novel [Pb-2(mu-atrz)(2)(mu-CH3COO)(CH3COO)](n) (atrz = 3 amino-1,2,4-triazole) complex was synthesized and characterized by IR spectroscopy, thermogravimetric analysis, and single crystal X-ray diffraction. The molecular ... -
Teaching emergency phone numbers to youth with developmental disabilities
Özen, Arzu (2008)The purpose of the present study was to investigate the acquisition, maintenance, and generalization effects of antecedent prompt and testing procedure (APTP) on teaching emergency phone numbers to youth with developmental ... -
Teaching Play Skills to Children with Autism through Video Modeling: Small Group Arrangement and Observational Learning
Özen, Arzu; Batu, Emine Sema; Birkan, Binyamin (Council Exceptional Children, 2012)The purpose of the present study was to examine if video modeling was an effective way of teaching sociodramatic play skills to individuals with autism in a small group arrangement. Besides maintenance, observational ... -
Tipik gelişen çocukların oyun etkinlikleri sırasında akran aracılı uygulamaları kullanmalarının tipik gelişen ve otizmli çocukların sosyal etkileşim davranışları üzerindeki etkileri
Özen, Arzu; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalı; Tıkıroğlu, Çiğdem (Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Bu araştırmada tipik gelişen çocuklara, Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) olan çocuklara yönelik farkındalıklarını geliştirmek ve onlarla oyunları sırasında kullanabilecekleri sosyal etkileşim davranışlarını kazandırmak ... -
Zihin engelli çocuklara yemek yeme becerilerinin kazandırılmasında fiziksel yardıma, model olmaya ve sözel yönergeye dayalı bireyselleştirilmiş öğretim materyalinin etkililiği
Özen, Arzu (Anadolu Üniversitesi, 1995)Bu araştırmanın amacı, yemek yeme becerileri ön koşul davranışlarını yerine getiren zihin engelli çocukların, kaşık ve çatal kullanma becerilerinde, Yemek Yeme Becerileri Ölçü Araçları'nda belirlenen performans düzeyleri ... -
Zihin Engelliler Öğretmenliği Adaylarının Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Görüş ve Önerilerinin Değerlendirilmesi
Ergenekon, Yasemin; Özen, Arzu; Batu, E. Sema (2008)Bu araştırmada, Anadolu Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü Zihin Engellilerin Öğretmenliği Programı son sınıf öğrencilerinin öğretmenlik uygulamasına ilişkin görüş ve önerilerini değerlendirmek amacıyla yarı-yapılandırılmış ... -
Zihin Engelliler Öğretmenliği Adaylarının Uygulama Okulları Ve Uygulama Sınıf Öğretmenleri Hakkındaki Görüşleri
Özen, Arzu; Ergenekon, Yasemin; Batu, Emine Sema (Anadolu Üniversitesi, 2009)Özel eğitim alanında çalışacak öğretmen adaylarının; değerlendirme, program hazırlama ve etkili öğretim yöntemleri gibi kuramsal konularda yetişmenin yanı sıra, uygulama alanında da yeterli becerilere sahip olmaları ge ... -
Zihinsel yetersizliği olan bireylere otel kat hizmetleri becerilerinin öğretiminde videoyla model olma stratejisinin etkililiği
Değirmenci, H. Deniz (Anadolu Üniversitesi, 2010)Araştırmada, zihinsel yetersizliği olan bireylere otel kat hizmetleri becerilerinin öğretiminde videoyla model olma stratejisinin etkililiği ve deneklerin video aracılığı ile sunulan hedeflenmeyen bilgi kazanım düzeyleri ...