Yazar "Öztürk, Ayşe Sevgi" için listeleme
-
Müşteri-banka ilişki düzeyi ve müşteri demografik özelliklerinin olumsuz müşteri davranışları üzerindeki etkisi
Özdemir Özcan, Burcu (Anadolu Üniversitesi, 2016)Hizmet sektöründe müşterilerin hizmet üretimi esnasındaki varlığı sebebi ile müşteri etkileşimi diğer sektörlere göre daha fazladır. Dolayısı ile hizmetin başarısı müşterilerin hizmet karşılaşmasındaki davranış tarzından ... -
Older consumers' shopping orientations and online purchase intention based on the theory of planned behavior
Öztürk, Ayşe Sevgi; Anadolu Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü (Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Günümüzde, dünya nüfusu başta gelişmiş ve gelişmekte olan ülkeler başta olmak üzere yaşlanmaktadır. Dünya nüfusu yaşlanmasına rağmen, yaşlı tüketiciler hakkındaki araştırmalar sınırlıdır. Özellikle teknolojik gelişmeler ... -
Organ bağışını artırmada sosyal pazarlama yaklaşımı : organ bağışına yönelik bir tutum araştırması
Tokay Argan, Mehpare (Anadolu Üniversitesi, 2007)Organ nakli günümüz tıp teknolojisinin en önemli gelişmelerinden birini oluşturur. Organ nakillerindeki basarı oranları oldukça yüksektir. Bununla birlikte organ naklini engelleyen konulardan biri organ bağışlayan kişi ... -
Otel işletmelerinde ilişkisel pazarlama ve Kemer Bölgesindeki otel ve tatil köylerinde ilişkisel pazarlama uygulamaları üzerine bir araştırma
Hatipoğlu, Işıl (Anadolu Üniversitesi, 2000)Günümüzde otelcilik endüstrisi olgunluk dönemine ulaşmış ve rekabet ciddi bir şekilde artmıştır. Çok sayıda otel işletmecisi geleneksel pazarlama yaklaşımının gelecek için yeterli olmadığını fark etmiştir. Rekabet avantajı ... -
Pazarlama bilgi sistemi TUSAŞ Motor Sanayii A.Ş. (TEI) uygulaması
Oytan, Serpil (Anadolu Üniversitesi, 1999)Pazarlama bilgi sistemi yönetim bilgi sisteminin gelişimidir ve yönetim bilgi sisteminin alt sistemlerinden biri olarak literatürde yer almaya başlamıştır. Pazarlama bilgi sisteminin ortaya çıkışı 1960'ların ikinci yarısıdır ... -
Perakende kuruluşlarda yeni teknolojiler ve gıda perakendeciliğinde kullanımına ilişkin bir araştırma
Demir, Hülya, 1974- (Anadolu Üniversitesi, 2007)Perakende sektörü hızla gelişen ve sürekli büyüyen sektörlerin başında gelmektedir. Bu büyüme sürecinde en önemli etken şüphesiz teknolojik yenilikler ve bunların kullanımıdır. Perakendenin son 10 yıllık gelişiminde teknoloji ... -
Sağlık hizmetlerinin pazarlamasında kalite ve hasta tatmini : (Eskişehir Devlet Hastanesinde bir araştırma)
Tokay, Mahpere (Anadolu Üniversitesi, 2000)Sağlık hizmet pazarlaması 1980 yılından önce birkaç istisna dışında sağlık hizmetleri endüstrisinde mevcut değildi. Ancak bugün ise sağlık hizmetleri pazarlaması özellikle gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerdeki sağlık ... -
Satış noktasında reklam ve eczanelerde satış noktası reklam malzemelerinin kullanımı üzerine bir araştırma
Bacaksız, Pınar, 1984- (Anadolu Üniversitesi, 2009)Ürünlerin perakendeciler tarafından satışa sunulduğu ve tüketiciler tarafından satın alındığı yer konumunda olan satış noktalarında yapılan reklam çalışmaları, ‘satın alma noktası reklamları’, bu reklamları gerçekleştirmek ... -
Sigorta hizmetinin dağıtımında acente sistemi ve Eskişehir'de sigorta acentelerine ilişkin bir araştırma
Özgür, Murat (Anadolu Üniversitesi, 1999)Son yıllarda ticaretin gelişmesi ve uluslararası boyutunun öne çıkmasıyla birlikte önemi artan sigortacılık, Türkiye'de giderek gelişmekte ve çağdaş bir yapıya kavuşmaktadır. İnsanların gerek güncel yaşamlarında gerekse ... -
Sivil toplum kuruluşlarında gönüllü olma güdüleri : Türk Kızılayı Eskişehir Şubesi gönüllüleri üzerine bir uygulama
Genç, Arda (Anadolu Üniversitesi, 2011)Gönüllülük, insanların birlikte yaşamaya başladığı günden bugüne dek, insanlık için önem arz eden bir kavram ola gelmiştir. Yardım etmek, başarı duygusunu tatmak, ekip olabilmeyi öğrenmek ya da sadece zaman geçirmek gibi ... -
TCDD'da hizmet pazarlaması ve hizmet kalitesi : yolcuların TCDD tarafından sunulan hizmetlerin kalitesini algılayışlarına ilişkin bir araştırma
Çitil, Erhan (Anadolu Üniversitesi, 2003)Dünyada, demiryollan hızlı bir değişimin içine girmiş ve diğer ulaşım sektörleriyle rekabet eder hale gelmiştir. Demiryolunun gelişmesinde, özellikle hız, konfor ve güvenlik faktörüne ağırlık vermişlerdir. TCDD ise bu ... -
Turizm pazarlamasının organizasyonunda destinasyon pazarlama örgütleri ve Türkiye için uygun örgüt yapısının belirlenmesine yönelik bir araştırma
Aksöz, Emre Ozan (Anadolu Üniversitesi, 2010)Dünya turizminin gelişmesi ile birlikte, ulusal anlamda turizmi yönetmek amacıyla ülkeler farklı turizm pazarlama sistemlerini kullanmaktadırlar. Özellikle Avrupa ve Amerika’da “destinasyon pazarlama örgütleri” oluşturularak ... -
Tüketici kültürleşmesinin Almanya'daki Türk göçmenlerin gıda tüketim ve gıda alışveriş davranışları üzerindeki etkisi
Sevim, Nurdan (Anadolu Üniversitesi, 2011)Bu araştırmada, Almanya’da yaşayan birinci, ikinci ve üçüncü kuşak göçmenlerin kültürleşme düzeyleri ve kültürleşme düzeylerinin tüketim ve tüketici davranışları üzerindeki etkileri incelenmiştir. Göçmenlerin yeni ve alışık ... -
Tüketicilere yönelik satış tutundurma faaliyetleri ve planlama süreci : tüketim malları üreten işletmelerde bir araştırma
Öztürk, Ayşe Sevgi (Anadolu Üniversitesi, 1993)Son yıllarda işletmelerin pazarlama stratejileri içinde tüke- ticilere yönelik satış tutundurma faaliyetlerinin çok önem kazandığı görülmektedir. Ancak konu hakkındaki araştırmalar daha çok tüketicile- rin satış tutundurma ... -
Tüketicilerin organik tekstil ürünleri satın alma davranışını etkileyen değişkenler üzerine bir araştırma
Altun, Ayşenur Banu (Anadolu Üniversitesi, 2012)Organik tekstil ürünleri üretimi ve tüketimi özellikle son yıllarda yaygınlaşmaya ve gelişmeye başlamıştır. Organik tekstil ürünü, çevre ve insan sağlığına zarar veren herhangi bir kimyasal girdi veya genetiği değiştirilmiş ... -
Tüketicilerin satın alma kararlarında ağızdan ağıza iletişimin etkisi : Anadolu Üniversitesi öğretim elemanları üzerinde bir araştırma
Kılıçer, Tuğba (Anadolu Üniversitesi, 2006)Günümüzde kitle iletişim araçlarının yarattığı mesaj karmaşası, pazarda aynı ihtiyaca cevap veren onlarca ürünün bulunması gibi etmenler tüketicileri satın alma kararlarında objektif ve bağımsız bilgi kaynaklarına ... -
Tüketiciyi korumaya yönelik örgütler: TÜKODER (Tüketiciyi Koruma Derneği) örneğinin incelenmesi
Başkıran, Ümit (Anadolu Üniversitesi, 1997)Tüketicinin korunması konusu, dünyanın ve Türkiye'nin sürekli gündeminde olan sorunlarından birini oluşturmaktadır. Soruna çözüm bulma yolunda devletçe, meslek kuruluşlarınca ve tüketiciler tarafından kurulan örgütlerce ... -
Türkiye'de GSM mobil telefon sektöründe uygulanan tutundurma faaliyetleri : tüketicilerin cep telefonu satın alma davranışlarında reklamların etkisine ilişkin bir araştırma
Çoroğlu, Çağlar (Anadolu Üniversitesi, 2001)Son yıllarda cep telefonu sektörü, hem dünyada hem de Türkiye'de hızla gelişmektedir. Bu sektörde faaliyet gösteren firmaların abone sayıları, gelirleri ve reklam harcamaları ülke ekonomilerinde dikkat çekmekte ve birçok ... -
Yabancı dil eğitiminde kalite ve algılanan hizmet kalitesine ilişkin bir uygulama
Fındıklı, Selda (Anadolu Üniversitesi, 2010)Yabancı dil öğrenmenin şart olduğu günümüz koşullarında, yabancı dil kurslarının artan önemi büyüktür. Öğrencilerin hangi güdülerle yabancı dil kurslarına devam ettikleri, kurslardaki hizmet kalitesine ilişkin beklentileri ... -
Yabancı pazarlarda Türk hizmet markalarına yönelik kalite algısında ülke imajı etkisi: Londra Kahve Dünyası örneği
Turan, Dilek (Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu çalışma, ülke imajının ülke dışında faaliyet gösteren hizmet işletmelerinin algılanan kalitesindeki etkisini değerlendirmeye yöneliktir. Tutum teorisinin iki bileşenli görüşünün temel alındığı bu araştırmada ayrıca ...