Yazar "Ergenekon, Yasemin" için listeleme
-
Opinions of Special Education Teachers About Activity-Based Intervention
Özen, Arzu; Ergenekon, Yasemin; Ülke Kürkçüoğlu, Burcu; Genç, Derya (Hacettepe University, 2013)This study aims to determine whether or not teachers working with children with developmental disabilities use daily routines, transitions and, planned play activities that are among the basic elements of Activity-Based ... -
Opinions of special education teachers about activity-based intervention
Bu çalışmanın amacı, gelişimsel yetersizliği olan çocuklarla çalışan öğretmenlerin etkinlik temelli öğretimin (ETÖ) temel öğeleri arasında yer alan günlük rutinlere, geçişlere ve planlanmış oyun etkinliklerine öğretimde ... -
Otizm spektrum bozukluğu olan bireylere bağımsız yaşam becerilerinin öğretildiği araştırmaların incelenmesi
Orum Çattık, Esra; Ergenekon, Yasemin (Anadolu Üniversitesi, 2019)Bu çalışmada otizm spektrum bozukluğu (OSB) olan bireylere bağımsız yaşam becerilerinin öğretildiği araştırmaları betimsel olarak analiz etmek ve “tek-denekli araştırmalar niteliksel ölçütleri” açısından değerlendirmek ... -
Otizm spektrum bozukluğu olan bireylere sözel matematik problemi çözme becerisinin kazandırılmasında şema yaklaşımının etkililiği
Kasap, Caner (Anadolu Üniversitesi, 2015)Sözel matematik problemlerini çözme becerisinin gelişimsel yetersizliği olan bireylere öğretilmesi, bu bireylerin neden-sonuç ilişkisini kavramaları açısından önemlidir. Bu araştırmanın amacı, Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) ... -
Otizm spektrum bozukluğu olan bireylere sunulan sağlık becerileri öğretim paketinin etkileri
Ergenekon, Yasemin; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalı; Doğan, Serap (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmada 16-25 yaşlarındaki otizm spektrum bozukluğu (OSB) olan dört bireye ağız ve diş muayenesi olmak için sergilemeleri gereken becerinin tablet aracılığıyla sunulan video modelle öğretimi amaçlanmıştır. Ayrıca ... -
Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara iletişim becerilerinin kazandırılmasına ilişkin özel eğitim öğretmenlerinin görüş ve önerilerinin belirlenmesi
Ergenekon, Yasemin; Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sert, Onur (Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu araştırmanın amacı, Milli Eğitim Bakanlığı'na (MEB) bağlı okullarda çalışan özel eğitim öğretmenlerinin sınıflarındaki Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) olan çocuklara iletişim becerilerini kazandırırken neler yaptıklarına ... -
Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara üst geçit kullanarak karşıdan karşıya geçme becerisinin öğretiminde videoyla model olmanın etkililiği
Yavuz, Ahmet Alperen (Anadolu Üniversitesi, 2017)Bu araştırmanın amacı, otizm spektrum bozukluğu (OSB) olan çocuklara yaya becerilerinden üst geçit kullanarak karşıdan karşıya geçme becerisinin öğretiminde videoyla model olmanın etkililiği, katılımcıların öğrendikleri ... -
Otizm spektrum bozukluğu olan okulöncesi çocuklarda ortamlar arası geçişlerdeki problem davranışların azaltılmasında videoyla model olmanın etkililiği
Ergenekon, Yasemin; Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sanal Çalık, Elif (Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu araştırmada OSB olan okulöncesi çocukların ortamlar arası geçişler sırasında sergiledikleri problem davranışları azaltmak ve uyumlu bir şekilde geçiş yapmalarını sağlamak üzere sunulan videoyla model olma uygulamasının ... -
Otizmli Çocuklara Videoyla Model Olma Kullanılarak Ev Kazalarında Basit İlkyardım Becerilerinin Öğretimi
Ergenekon, Yasemin (2012)Bireyin hayatta kalması için önemli beceri alanlarından olan basit ilkyardım becerilerini gelişimsel yetersizliği olan çocukların öğrenebildikleri ve gerekli durumlarda kullanabildikleri bilinmektedir. Çalışmada üç otizmli ... -
Öğretmen adaylarınca hazırlanan ve sunulan sosyal öykülerin otizm spektrum bozukluğu olan çocukların sosyal becerileri edinmelerindeki etkisi
Akgün Giray, Dilay (Anadolu Üniversitesi, 2015)Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) olan çocuklar diğer gelişim alanlarında olduğu gibi sosyal becerileri edinmek için de etkili özel eğitim müdahalelerine gereksinim duymaktadırlar. Sosyal öyküler, OSB olan çocukların davranışsal ... -
Özel Eğitim Alanında Uygulama Öğretim Elemanı Yetiştirme Süreci
Vuran, Sezgin; Ergenekon, Yasemin; Ünlü, Emre (EDAM, 2014)Özel eğitim öğretmeni yetiştirme programlarında öğretmenlik uygulamaları yaygın ve yoğun biçimde yer almaktadır. Bu süreçte öğretmen adaylarına nitelikli ve doyurucu bir danışmanlık yapılması oldukça önemlidir. Dolayısıyla, ... -
Özel eğitim alanında uygulama öğretim elemanı yetiştirme su?reci**
Vuran, Sezgin; Ergenekon, Yasemin; Ünlü, Emre (2014)Özel eğitim öğretmeni yetiştirme programlarında öğretmenlik uygulamaları yaygın ve yoğun biçimde yer al - maktadır. Bu süreçte öğretmen adaylarına nitelikli ve doyurucu bir danışmanlık yapılması oldukça önemlidir. Dolayısıyla, ... -
Özel eğitim öğretmenlerine mesleklerinin ilk yılında sağlanan destekler
Ergenekon, Yasemin (2009)Derleme niteliğinde hazırlanan bu makalenin amacı, mesleklerinin ilk yılında karşılaştıkları zorluklar nedeniyle, mesleki yıpranma, stres ve tükenmişlik yaşayan ve gerekli destekler sağlanmadığında, iş verimleri düşen ya ... -
Özel gereksinimli çocukların erken müdahaleden okulöncesine geçiş süreçlerinin biyoekolojik sistemler kuramına dayalı olarak incelenmesi : bir geçiş modeli önerisi
Ergenekon, Yasemin; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalı; Çelik, Süleyman (Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu araştırmanın amacı, biyoekolojik sistemler kuramına dayalı olarak özel gereksinimli çocukların erken müdahaleden okulöncesine geçiş sürecinin incelenmesi ve bir model önerisi geliştirilmesidir. Araştırmanın katılımcıları, ... -
Social skills instruction carried out by teachers working at private special education institutions in Turkey
Uysal, A.; Ergenekon, Yasemin (2010)As social beings, humans have to learn social behaviors, too. The social behavior repertoire is increased by learning, and is affected by any factors that may impact learning. Individuals with developmental disabilities ... -
Social Skills Instruction Carried Out by Teachers Working at Private Special Education Institutions in Turkey
Uysal, Ayten; Ergenekon, Yasemin (Council Exceptional Children, 2010)As social beings, humans have to learn social behaviors, too. The social behavior repertoire is increased by learning, and is affected by any factors that may impact learning. Individuals with developmental disabilities ... -
Teaching Basic First-Aid Skills against Home Accidents to Children with Autism through Video Modeling
Ergenekon, Yasemin (EDAM, 2012)It is known that children with DD can learn first-aid skills and use whenever needed. Applying first-aid skills was taught to three inclusion students with autism through "first-aid skills training package". In the study ... -
Teaching Practicum Process: the Teacher Training Program for Individuals With Intellectual Disabilities At the Department of Special Education in Turkey
Ergenekon, Yasemin; Ünlü, E. (IATED-Int Assoc Technology Education A& Development, 2011)… -
Training process cycles for special education teachers and university supervisors: A Turkish context [Özel egitim alani{dotless}nda uygulama ögretim elemani{dotless} yetiştirme süreci]
Vuran, Sezgin; Ergenekon, Yasemin; Ünlü, Emre (Edam, 2014)In special education teacher training programs, the teaching practicum's role is both wide and extensive. Since, during this process, providing qualitative and satisfactory consulting services to supervisors is crucial, ... -
Uygulamacılar İçin Özel Eğitimde Farklı Bir Bakış Açısı: Gömülü Öğretim
Derleme çalışması olarak hazırlanan bu çalışmanın amacı, doğal öğretim yaklaşımına ve doğal öğretim yaklaşımının ortaya çıkış felsefesine ilişkin genel bir bilgi vererek, doğal öğretim yaklaşımından biri olan gömülü öğretim ...