Yazar "Güven, Meral" için listeleme
-
Lisans öğrencilerinin öz düzenlemeli öğrenme becerisi düzeyleri ve yükseköğretim programlarının öz düzenlemeli öğrenme becerisini geliştirmedeki rolü
Baldan, Betül (Anadolu Üniversitesi, 2017)Bu araştırmanın amacı lisans öğrencilerinin öz düzenlemeli öğrenme becerisi düzeyini belirlemek ve yükseköğretim programlarının lisans öğrencilerinin öz düzenlemeli öğrenme becerisini geliştirmedeki rolünü ortaya çıkarmaktır. ... -
Lise Öğrencilerinin Uluslararası Bakalorya Diploma Programını Tercih Etme/Etmeme Nedenleri
Güven, Meral; Çam Aktaş, Bilge (2014)Bir devlet lisesi olan İstanbul Prof. Dr. Mümtaz Turhan Sosyal Bilimler Lisesi'nde öğrencilerin Uluslararası Bakalorya Diploma Programı'nı tercih etme ve etmeme nedenlerini belirlemeyi amaçlayan bu araştırma nitel araştırma ... -
Meta-cognitive Strategy Usage and Epistemological Beliefs of Primary School Teacher Trainees
Belet, Şerife Dilek; Güven, Meral (EDAM, 2011)This study was designed as a descriptive survey study in order to determine primary education teacher trainees' epistemological beliefs; the use of metacognitive strategies; and the relationship between epistemological ... -
Opinions of primary school teachers about the current state of emotional intelligence in the fifth grade curriculum [İlkögretim beşinci si{dotless}ni{dotless}f ögretim programlari{dotless}nda duygusal zekâya yer verilme durumuna i·lişkin si{dotless}ni{dotless}f ögretmenlerinin görüşleri]
Akın, Zeynep; Güven, Meral (2014)The aim of this study is to determine the opinions of teachers about the coverage of emotional intelligence in the primary school fifth grade's curriculum. For this purpose, a descriptive research model has been used and ... -
Ortaöğretimde uluslararası Bakalorya programı ile ulusal programdaki anadil öğretimi derslerinin eleştirel düşünme becerileri açısından karşılaştırılması
Çam Aktaş, Bilge (Anadolu Üniversitesi, 2013)Eğitim kurumlarında uygulanan eğitim programları yoluyla öğrencilerin bir taraftan ulusal değerleri edinmelerinin bir yandan da uluslararası bir bakış açısı kazanmalarının sağlanabilmesi için eğitim programlarının uluslararası ... -
Öğrenme stilleri ile öğrenme stratejileri arasındaki ilişki
Güven, Meral (Anadolu Üniversitesi, 2004)Öğrenmeyi öğrenme, bilgi çağı ve bilgi toplumu kavramları ile birlikte ortaya çıkan ve üzerinde durulan bir kavramdır. Öğrenmeyi öğrenme etkili öğrenme sürecinde bireylerde geliştirilmesi amaçlanan boyutlardan birisidir. ... -
Öğrenme Stilleri Ve Eleştirel Düşünme Arasındaki İlişkiye Genel Bir Bakış
Güven, Meral; Kürüm, Dilruba (Anadolu Üniversitesi, 2006)”Bilgi toplumu”, bireylerin birçok niteliğe sahip olmalarını gerektirmektedir. Bu nitelikler arasında araştırma yapabilme, sorun çözebilme, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi çeşitli düşünme yollarını bilme ve ... -
Öğretim elemanlarının öğretimsel gelişimlerine yönelik bir model önerisi: Yabancı Diller Yüksekokulu örneği
Güven, Meral; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Sönmez Akalın, Tuğba (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Öğrenme-öğretme sürecinden alınan verimi ve etkililiği arttırmak için öğretimsel gelişim boyutu üzerinde durulması gereken gelişim alanlarından biridir. Bu doğrultuda, araştırmada Yabancı Diller Yüksekokulunda görev yapan ... -
Öğretmen adaylarının kullandıkları bilişüstü öğrenme stratejilerinin akademik başarılarını yordama gücü
Gündoğan Çögenli, Aslı (Anadolu Üniversitesi, 2015)Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının bilişüstü stratejiler kapsamında kullandıkları planlama, izleme, değerlendirme ve duyuşsal stratejilerinin akademik başarıları yordama gücünün belirlenmesidir. Araştırmanın ... -
Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stilleri İle Eleştirel Düşünme Eğilimleri Arasındaki İlişki
Güven, Meral; Kürüm, Dilruba (2008)Bilgi toplumu, hazır bilgileri sorgusuz kabullenen bireyler yetiştirmek yerine, neyi, niçin ve nasıl öğrenmesi gerektiğini bilen, öğrendiği bilgileri kullanan, geliştiren ve yeni bilgi üreten bireylerin yetiştirilmesini ... -
Öğretmen adaylarının özyeterlik algıları, öğrenme stilleri ve öğrenme stratejilerinin incelenmesi: Anadolu Üniversitesi örneği
Anadolu Üniversitesi; Güven, Meral; Gökdağ Baltaoğlu, Meltem (Anadolu Üniversitesi, 2017)Bu araştırmanın genel amacı Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören öğretmen adaylarının özyeterlik algılarının sahip oldukları öğrenme stilleri ve kullandıkları öğrenme stratejilerini çeşitli değişkenler ... -
Öğretmen Adaylarının Özyeterlik Algıları, Öğrenme Stilleri ve Öğrenme Stratejilerinin İncelenmesi: Anadolu Üniversitesi Örneği1
Güven, Meral; Baltaoğlu, Gökdağ Meltem (2017)Bu araştırmanın genel amacı Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören öğretmen adaylarının özyeterlik algılarının sahip oldukları öğrenme stilleri ve kullandıkları öğrenme stratejilerini çeşitli değişkenler ... -
Öğretmen adaylarının program bilgisi düzeylerinin arttırılmasına yönelik tasarlanan "Eğitimde Program Geliştirme" dersinin etkililiği
Güven, Meral; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı; Düzenli, Halil (Anadolu Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının eğitimde program bilgisi düzeylerinin arttırılmasına yönelik tasarlanan Eğitimde Program Geliştirme dersinin etkililiğini incelemektir. Bu amaca ulaşmak için çok aşamalı karma ... -
Öğretmenlere yönelik mesleki öğrenme modeli geliştirilmesi ve modelin eğitimde oyunlaştırma konusunda uygulanması
Güven, Meral; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Alagöz Hamsaj, Yaprak (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin mesleki öğrenmelerinin etkili bir şekilde sürdürülmesine yönelik bir model önerisi geliştirmek ve uygulama sürecinin etkililiğini ortaya koymaktır. Çok aşamalı karma yöntemin benimsendiği ... -
Özel kurumlarda insan kaynaklarının geliştirilmesine yönelik eğitim etkinlikleri ve sorunlar
Güven, Meral (Anadolu Üniversitesi, 1998)Kurumlarda insan kaynaklarının öneminin giderek artması ile birlikte kurumun sürekliliğini sağlamak için insan kaynaklarının geliştirilmesi gereksinmesi ortaya çıkmıştır. Bu gereksinmeden dolayı kurumlarda birtakım eğitim ... -
Problem kurma yaklaşımı ile gerçekleştirilen matematik öğretiminin ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin problem çözme başarıları, problem kurma becerileri ve matematiğe yönelik görüşlerine etkisinin incelenmesi
Turhan, Buket (Anadolu Üniversitesi, 2011)Bu araştırmanın genel amacı, problem kurma yaklaşımı ile gerçekleştirilen matematik öğretiminin ilköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin problem çözme başarıları, problem kurma becerileri ve matematiğe yönelik görüşlerine ... -
Problem Kurma Yaklaşımıyla Gerçekleştirilen Matematik Öğretiminin Problem Çözme Başarısı, Problem Kurma Becerisi Ve Matematiğe Yönelik Görüşlere Etkisi
Turhan, Buket; Güven, Meral (2014)Bu çalışmada, problem kurma yaklaşımı ile gerçekleştirilen matematik öğretiminin, öğrencilerin problem çözme başarıları, problem kurma becerileri ve matematiğe yönelik görüşlerine etkisi araştırılmıştır. Araştırmada, ön ... -
The Problems International Students in Turkey Face in Learning Environments and the Problem-Solving Skills Preferred
Güven, Meral; Bahar-Güner, H. Özge (Nesibe Aydin Education Inst, 2016)The purpose of the study is to determine the problems international students studying in Turkey face in the learning environments and the problem solving skills preferred to solve these problems. The study is a qualitative ... -
Relationship between self-efficacy, learning strategies, and learning styles of teacher candidates (Anadolu University example)
Baltaoğlu, Meltem Gökdağ; Güven, Meral (Education Assoc South Africa, 2019)The purpose of this study is to analyse the relationship between the perceptions of self-efficacy, as well as learning styles and strategies of teacher candidates at Anadolu University, in terms of various variables. We ... -
Sınıf öğretmeni adaylarının epistemolojik inançları ve bilişbilgilerine ilişkin görüşleri
Güven, Meral; Belet, Şerife Dilek (2010)Bu araştırmanın temel amacı, sınıf öğretmeni adaylarının epistemolojik inançları ve bilişbilgilerine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Bu amaca yönelik olarak araştırma nitel araştırma yöntemi benimsenerek gerçekleştirilmiştir. ...