Yazar "Girgin, Ümit" için listeleme
-
İşitme Engelli Öğrenciler İle İşiten Öğrencilerin Boşluk Doldurma Becerilerinin Değerlendirilmesi
Okuduğunu anlamayı değerlendirmede kullanılan boşluk doldurma becerisi, metinden anlam çıkarmak için kullanılan beceri ve stratejiler hakkında önemli bilgiler vermektedir. Bu çalışmanın amacı, koklear implantlı öğrenciler ... -
İşitme engelli öğrenciler ve işiten öğrencilerin okuma becerilerinin formel olmayan okuma envanteri ile değerlendirilmesi
Anadolu Üniversitesi; Karasu, H. Pelin; Girgin, Ümit; Uzuner, Yıldız (Anadolu Üniversitesi, 2012)Bu araştırmanın amacı, koklear implant kullanan işitme engelli öğrenciler ile işiten öğrencilerin okuma beceri ve stratejilerini Formel Olmayan Okuma Envanteri kullanarak değerlendirmektir. Araştırmada, nedensel-karşılaştırmalı ... -
İşitme engelli öğrenciler ve normal işiten öğrencilerin okuma becerilerinin formel olmayan okuma envanteri ile değerlendirilmesi
Karasu, H. Pelin (Anadolu Üniversitesi, 2011)Okuma becerisi, bireyin akademik ve sosyal gelişiminde önemli bir yer tutar. Öğrencilerin okuma becerilerindeki güçlü ve zayıf yönlerin belirlenerek eğitim programlarının düzenlenebilmesi, okuma beceri ve stratejilerinin ... -
İşitme engelli üniversite öğrencilerine uygulanan ‘tanımlama yapma’ stratejisinin incelenmesi
Anadolu Üniversitesi; Karasu, Güzin; Girgin, Ümit; Uzuner, Yıldız; Kaya, Zehranur (Anadolu Üniversitesi, 2012)Araştırmalar işiten ve işitme engelli bireylerin sözcük dağarcığı gelişimi ve okuduğunu anlamaları arasında kuvvetli bir ilişki olduğunu göstermektedir. Bununla birlikte bireylerin iş yaşantılarındaki başarıları için ... -
İşitme Engelli Üniversite Öğrencilerinin Mesleki Eğitiminde Uygulanan Bilgisayar Yazılımı Öğretim Modelinin İncelenmesi
Bu araştırmada; işitme engeli gençlerin mesleki eğitimleri sürecinde uygun öğrenme ortamları sağlanarak hazırlanacak mesleki eğitim programlarının düzenlenmesine yönelik yapılan çalışmalar incelenerek, işitme engelli ... -
İşitme engelli yüksekokul öğrencilerine bilgisayar yazılımı kullanımının öğretilmesi : eylem araştırması
Kaya, Zehra Nur (Anadolu Üniversitesi, 2012)Üniversite eğitimi işiten ve işitme engelli öğrenciler için mesleki gelişimleri açısından önemli adımlardan biridir. Ülkemizde Anadolu Üniversitesi Engelliler Entegre Yüksekokulu (EEYO) işitme engelli bireylere yükseköğretim ... -
İşitme Kayıplı Çocuklarla Paylaşılan Okuma Etkinliğinde Kullanılan Seri Hikâye Kitaplarının Hazırlanma Sürecinin İncelenmesi
Gerek, Aslı; Karasu, H. Pelin; Girgin, Ümit (2019)Paylaşılan okuma, yetişkin ve çocuğun birebir ortamda ya da küçük grupla birlikte yürüttüğü okuma etkinlikleridir. Paylaşılan okuma, işitme kayıplı çocukların dinleme, dinlediğini anlama ve anlatma becerilerini desteklemekte, ... -
İşitme kayıplı gençlere uygulanan yapı bilgisi dersinin öğretim sürecinin incelenmesi
Anadolu Üniversitesi, Engelliler Entegre Yüksekokulu; İstel, Çiğdem; Uzuner, Yıldız; Girgin, Ümit; Ünlüer, Sema; Karasu, Güzin; Tanrıdiler, Ayşe (Ankara Üniversitesi, 2020)Bireylerin nitelikli olarak iş dünyasına hazırlanmalarında mesleki eğitimin rolü büyüktür. Mesleki eğitimlerinde çeşitli sorunlarla mücadele eden işitme kayıplı öğrencilerin düzeylerine ve ihtiyaçlarına uygun öğretim ... -
İşitsel/Sözel Yaklaşımla Eğitim Gören İşitme Engelli Öğrencilerin Yazılı Anlatım Becerilerinin Değerlendirilmesi
Girgin, Ümit; Karasu, Halise Pelin (2007)Bu araştırmada; İşitme Engelli Çocuklar Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi’nde (İÇEM) işitsel/sözel yaklaşımla eğitim gören ilköğretim 4., 5., 6., 7. ve 8. sınıf 40 işitme engelli öğrencinin yazılı anlatım beceri düzeyi ... -
Kaynaştırmadaki işitme engelli öğrencilerin yazılı anlatım beceri düzeylerinin değerlendirilmesi
Karasu, H. Pelin (Anadolu Üniversitesi, 2004)Bu araştırmada; Eskişehir ili ilköğretim 4., 5., 6., 7. ve 8. sınıflara devam eden işitme engelli kaynaştırma öğrencilerinin yazılı anlatım beceri düzeyleri ile bu beceri düzeyi üzerinde etkisi olabileceği düşünülen öğrenci ... -
Kaynaştırmadaki İşitme Engelli Öğrencilerin Yazılı Anlatım Beceri Düzeylerinin Değerlendirilmesi
Karasu, Halise Pelin; Girgin, Ümit (Anadolu Üniversitesi, 2007)Bu araştırmada; ilköğretim 4, 5, 6, 7. ve 8. sınıflara devam eden 25 işitme engelli kaynaştırma öğrencisinin yazılı anlatım beceri düzeyi ile bu beceri düzeyi üzerinde etkisi olabileceği düşünülen işitme kaybı ortalaması, ... -
Kaynaştırmaya devam eden işitme engelli öğrencilerin öykü şemalarının değerlendirilmesi
Ayata Baran, Nuray (Anadolu Üniversitesi, 2006)Bu araştırmada; Eskişehir ili ilköğretim 4., 5., 6., 7. ve 8. sınıflara devam eden kaynaştırmadaki işitme engelli öğrencilerin öykü metinlerine ilişkin geliştirdikleri şema düzeyleri ile öykü metinlerine ilişkin geliştirilen ... -
Okuduğunu Anlamada İşitme Engelli Çocukların Soru Yanıt Stratejilerini Etkin Kullanımı
Girgin, Ümit (2003)Bu makale okuduğunu anlamada soru yanıt stratejilerinin kullanılmasının önemi ve yapılacak uygulamalarda dikkat edilmesi gereken özelliklerin açıklanmasını amaçlamaktadır. Sorulara yanıt verebilen, soru sorma becerisi ... -
Tanıdan Eğitime Kosova Cumhuriyeti'nde İşitme Engelli Çocuklara Yönelik Düzenlemelerin İncelenmesi1
Bağımsızlığını 2008'de tek taraflı ilan etmesinin ardından Kosova Cumhuriyeti diğer tüm alanlarda olduğu gibi eğitim alanında da yeniden yapılanma sürecine girmiştir. Bunun bir yansıması olarak Kosova Cumhuriyeti Eğitim ... -
Teacher Strategies in Shared Reading for Children with Hearing Impairment
Girgin, Ümit (Anı Yayıncılık, 2013)Problem Statement: Utilization of shared reading practice in hearing impaired children's literacy instruction may yield quite beneficial. However an investigation of Turkish literature revealed no studies regarding application ... -
Teacher strategies in shared reading for children with hearing ımpairment
Girgin, Ümit (2013)Problem Durumu:İşitme engelli çocukların alıcı ve ifade edici dil becerilerinin gelişi- minde karşılaştıkları zorluklar bilinmektedir. Dil gelişimindeki bu zorlukları okuma yazmayı öğrenme ve geliştirmede karşılaşılan ... -
Teaching and learning mathematics with hearing impaired students
Tanrıdiler, Ayşe; Uzuner, Yıldız; Girgin, Ümit (Kamla-Raj Enterprises, 2015)The purpose of this action research was to analyze the teaching efforts of mathematics to seventh grade hearing-impaired students at the Education and Research Center for Hearing Impaired Children (ERCHIC). The data were ... -
Teaching and Learning Mathematics with Hearing Impaired Students
Tanrıdiler, Ayşe; Uzuner, Yıldız; Girgin, Ümit (Kamla-Raj Enterprises, 2015)The purpose of this action research was to analyze the teaching efforts of mathematics to seventh grade hearing-impaired students at the Education and Research Center for Hearing Impaired Children (ERCHIC). The data were ... -
Use of Technology as a Solution to the Problems Faced in Literacy Education by the Teachers of the Hearing Impaired: ISITEK Project
Girgin, Ümit; Çoklar, Ahmet Naci; Kurt, Adile Aşkım; Odabaşı, Hatice Ferhan (World Scientific And Engineering Acad And Soc, 2009)Special education aims to view the society as a whole, and offer the individuals the opportunity to live on an equal basis in the society by correcting the deficiencies. The sound need of hearing impaired individuals can ... -
Üniversite hazırlık sınıfi işitme engelli öğrencilerinin okuma sonrası soruları yanıtlamalarında soru yanıt ilişkileri stratejisinin kullanımı
İçden, Güzin (Anadolu Üniversitesi, 2003)Bu araştırmada; Anadolu Üniversitesi, Engeliler Entegre Yüksekokulu'nda mesleki eğitim alacak hazırlık sınıfı işitme engelli öğrencilerine okudukları metinlerden sonra sorulan soruların yanıtlanmasında, Soru Yanıt İlişkileri ...