Browsing by Author "Sak, Uğur"
Now showing items 21-40 of 42
-
Matematiksel üretkenlik testi (MÜT)'nin ilköğretim 6. 7. ve 8. sınıflar düzeyinde psikometrik özelliklerinin incelenmesi
Türkan, Yeliz (Anadolu Üniversitesi, 2010)Yaratıcılık önemi gün geçtikçe artan kavramlardan biridir. Tanımlandığı ilk günden günümüze kadar onunla ilgili olarak ortaya atılan farklı algılayış biçimleri, hakkında öne sürülen iddialar, üretilen tanımlar ve onun ... -
Objective measure of scientific creativity: Psychometric validity of the Creative Scientific Ability Test
Ayaş, Bahadır M.; Sak, Uğur (Elsevier Sci LTD, 2014)This article presents an overview of a new test of scientific creativity, "the Creative Scientific Ability Test (C-SAT)" and research carried out on its psychometric properties. The C-SAT measures potential for scientific ... -
Ortaokul öğrencilerinde ASİS ile ölçülen zeka ve mizah üretme yeteneği ilişkisi
Sak, Uğur; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalı; Arslan, Deniz (Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu çalışmada mizah üretme yeteneği ile genel zekâ arasındaki ilişki araştırılmıştır. Araştırma Eskişehir ilindeki bir devlet okulunda 7. sınıfta öğrenim gören 166 öğrenci ve ÜYEP'te (Üstün Yetenekliler Eğitim Programları) ... -
Ortaokul öğrencilerinin yaratıcılığını ölçmeye yönelik matematiksel üretkenlik testinin geliştirilmesi
Sak, Uğur; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalı; Bal Sezerel, Bilge (Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Bu çalışmada matematikte yaratıcı olan öğrencileri tanılamak amacıyla matematik alanına özgü bir yaratıcılık ölçeği geliştirmek ve ölçeğin psikometrik özelliklerini ortaya koymak hedeflenmiştir. Çalışma, 2015-2018 yıllarında ... -
An Overview and Social Validity of the Education Programs for Talented Students Model (EPTS)
Sak, Uğur (Turkish Education Assoc, 2011)The purpose of this article is to review the Education Programs for Talented Students (EPTS) model by focusing on its social validity. The EPTS is a university-based, after-school program for talented students in elementary ... -
An overview and social validity of the education programs for talented students model (EPTS) [Üstün yetenekliler egitim programlan modeli (ÜYEP) ve sosyal Ceçerligi]
Sak, Uğur (2011)The purpose of this article is to review the Education Programs for Talented Students (EPTS) model by focusing on its social validity. The EPTS is a university-based, after-school program for talented students in elementary ... -
Özel eğitim gruplamasının üstün yetenekli öğrencilerin akademik benlik algıları üzerindeki etkisi
Tokmak, Fatih (Anadolu Üniversitesi, 2016)Üstün yetenekli öğrencilerin akademik benlik algılarının eğitim aldıkları grubun ortalama başarısından etkilendiği iddia edilmektedir. Bu iddiayı Marsh ve Parker (1984) büyük balık küçük gölet etkisi (BKG) adını verdikleri ... -
Özel yetenekli öğrencilerin akademik benlik algıları üzerinde büyük balık-küçük gölet etkisi
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi; 0000-0001-6887-3244; Tokmak, Fatih; Sak, Uğur; Akbulut, Yavuz (2021)Benzer yetenek düzeyindeki öğrenciler düzey gruplaması olmayan karma sınıflarda yüksek akademik benlik algısına, düzey gruplaması olan homojen sınıflarda ise daha düşük akademik benlik algısına sahip ... -
Prevalence of misconceptions, dogmas, and popular views about giftedness and intelligence: a case from Turkey
Sak, Uğur (Routledge Journals, Taylor & Francis LTD, 2011)The purpose of this study was to investigate the prevalence of misconceptions, dogmas and popular views about giftedness and intelligence among Turkish lay people. A survey questionnaire consisting of 12 forced-choice items ... -
Seçici problem çözme (SPÇ) tekniğinin ilköğretim 6. ve 7. sınıf öğrencilerine yönelik matematik eğitimindeki sosyal geçerliğinin değerlendirilmesi
Bal Sezerel, Bilge (Anadolu Üniversitesi, 2012)Bu çalışmada SPÇ tekniğinin matematik eğitimindeki sosyal geçerliği, öğrenci görüşleri ve emnuniyet algıları temel alınarak incelenmiştir. SPÇ tekniğinin amacı, problemleri yaratıcı şekillerde çözmenin yanı sıra öğrencilerin ... -
Test of the three-mathematical minds (M3) for the identification of mathematically gifted students
Sak, Uğur (2008)In this study, psychometric properties of the test of the three-mathematical minds (M3) were investigated. The M3 test was developed based on a multidimensional conception of giftedness to identify mathematically talented ... -
Türkiye’de Üstün Yeteneklilerin Eğitiminin Eleştirel Bir Değerlendirmesi
Sak, Uğur; Ayaş, Bahadır; Sezerel, Bilge Bal; Öpengin, Ercan; Özdemir, Nazlı N.; Demirel-Gürbüz, Şule (2015)Türkiye'de üstün yeteneklilerin eğitimi son yıllarda büyük değişim yaşamıştır. Üstün yeteneklilerin eğitimindeki yeniliklerin ve yasal düzenlemelerin Türkiye'nin evrensel ajandasına uygun olarak ortaya çıktığı ve şekillendiği ... -
Üstün Yetenekliler Eğitim Programları Değerlendirmeleri Öğrenci Formunun (ÜYEP-DÖF) revize edilmesi ve psikometrik özelliklerinin araştırılması
Avcı, Gülşah, 1984- (Anadolu Üniversitesi, 2015)Bu araştırmada Üstün Yetenekliler Eğitim Programları Değerlendirmeleri Öğrenci Formu (ÜYEP-DÖF) revize edilmiş ve ölçeğin psikometrik özellikleri araştırılmıştır. Türkiye genelinde BİLSEM'lerdeki öğrenci yoğunluğu dikkate ... -
Üstün yetenekliler eğitim programları modeli (ÜYEP) ve sosyal geçerliği
Sak, Uğur (2011)Bu makalede Üstün Yetenekliler Eğitim Programları (ÜYEP) modelinin genel yapısı ve modelin sosyal geçerliği üzerine yapılan araştırmalar sunulmuştur. ÜYEP, ilköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin örgün eğitimlerine paralel ... -
Üstün zeka tanısının öğrencilerin çeşitli algıları üzerindeki etkisinin incelenmesi
Baltacı, Rukiye (Anadolu Üniversitesi, 2017)Bu araştırmada üstün zeka tanısının üstün zekalı öğrencilerin çeşitli algıları üzerindeki etkileri incelenmiştir. Aynı zamanda üstün zeka tanısının etkilerinin cinsiyet ve sınıf düzeyine gore farklılık gösterip göstermediği ... -
Üstün zekalı öğrencilerin balış açısıyla üstün zeka etiketinin öğrencilerin çeşitli algıları üzerindeki etkileri
Öpengin, Ercan (Anadolu Üniversitesi, 2011)Bu çalışmanın amacı, üstün zekâ etiketinin üstün zekâlı olarak tanılanan öğrencilerin kendilerine ve ebeveynlerinin ve arkadaşlarının tutumlarına ilişkin algıları üzerindeki etkilerini araştırmaktır. Etiketleme kuramı, ... -
ÜYEP'e başvuran öğrencilerin bilimsel yaratıcılık bileşenlerindeki cinsiyet farklılıklarının incelenmesi
Özdemir, Nazmiye Nazlı (Anadolu Üniversitesi, 2013)Bu çalışmada bilimsel yaratıcılığın bileşenleri olan hipotez geliştirme, kanıt değerlendirme ve hipotez test etme becerileri ile genel yaratıcılığın bileşenleri olanakıcılık, esneklik ve toplam yaratıcılık alanlarında ... -
Yaratıcı Zıt Düşünme (YAZID) Tekniği'nin sosyal geçerliliğinin araştırılması
Eker, Abdullah (Anadolu Üniversitesi, 2013)Yaratıcı Zıt Düşünme Tekniği (YAZID), yaratıcı düşünme süreçleriyle ilgili kuramlardan Janusyan Düşünme Kuramını ve yaratıcı düşünme ile ilgili bilimsel araştırmaları temel alarak geliştirilmiş yeni bir düşünme tekniğidir. ... -
Yaratıcı Zıt Düşünme Tekniğinin (YAZID) Sosyal Geçerliği
Eker, Abdullah; Sak, Uğur (2016)Bu araştırma, YAZID'ın öğrenci algılarına göre etkililiğini ve sosyal geçerliğini belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın örneklemi Eskişehir'deki üç devlet okulunda eğitim gören, 6., 7. ve 8. sınıf düzeyindeki 307 ... -
Yaratıcı zıt düşünme tekniğinin 7. sınıf öğrencilerinin yaratıcılığı üzerinedeki etkisine ilişkin bir çalışma
Uygun, Derya (Anadolu Üniversitesi, 2017)Bu araştırmada Yaratıcı Zıt Düşünme (YAZID) tekniğinin 7. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersinde yaratıcılıkları üzerindeki etkisi incelenmiştir. YAZID tekniği Janusyan Düşünme Kuramı temel alınarak geliştirilmiş bir düşünme ...