Yazar "Tenekecioğlu, Birol" için listeleme
-
Mamül hayat döneminde izlenen pazarlama stratejileri ve Emsan Madeni Eşya Emaye Sanayi ve Ticaret A.Ş.'de bir uygulama
Özkocaer, Zeynep (Anadolu Üniversitesi, 1995)Mamül hayat dönemi kavramı uzun süredir pazarlama literatüründe tartışılan konulardan biri olarak kendini göstermektedir. Bu konuda yapılan çeşitli araştırmalar, mamülün hayat dönemini belirlemenin, başta tutundurma olmak ... -
Pazarlama yönetiminde satış tahmin sürecine bütünleşik bir yaklaşım
Çalık, Nuri (Anadolu Üniversitesi, 1990)Bu çalışma işletmelerin her düzeydeki yöneticilerine ve pazarlama yönetimine ilgi duyan herkese, satış tahmin süreci hakkında tam bir bilgi ve anlayış getirecek bir bütünleşik yaklaşımda bulunmayı hedeflemektedir. Ayrıca, ... -
Pazarlamada etik karar alma davranışına yönelik bir model ve beşeri ilaç sektöründe uygulama
Nurtanış Velioğlu, Meltem (Anadolu Üniversitesi, 2002)Rekabetin arttığı, tüketici istek ve ihtiyaçlannın sürekli yenilendiği günümüzün ekonomik ortamında, işletmelerin tüketiciye en yakın fonksiyonu olan pazarlamanın görev ve sorumluluklan da artmaktadır. Gün geçtikçe bilinçlenen ... -
Pazarlamada fiziksel dağıtım ve Türkiye'deki uygulama
Tenekecioğlu, Birol (Eskişehir İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi, 1972)İçinde bulunduğumuz yüzyılda yoğun bir üretim faaliyetine yer verilmiş ve binlerce yeni mamül pazarlara sürülmüştür. Endüstrinin ve tekniğin ilerlemesi, büyük işletmelerin kurulması, örgütlerinde fiziksel dağıtım bölümlerine ... -
Pazarlamada marka ve dayanıklı tüketim mallarında markanın tüketici tercihine etkisi
Tuna, İsmail (Anadolu Üniversitesi, 1993)Ürünün somut unsurlarından birisi olan marka, bir satıcıya ya da satıcılar grubunca satışa sunulan mal ve hizmetleri tanımaya ve farklılaştırmaya yarayan bir ad, deyim, işaret, sembol, dizayn ya da tüm bunların birleşimi ... -
Satış gücü ve yönetimi Komili Pazarlama ve Dış Ticaret A.Ş. örneği
Vatansever, Hülya (Anadolu Üniversitesi, 1994)Bu araştırmada işletmelerin tüketiciler ile iletişimini sağlayan pazarlama karması elemanlarından tutundurma ve tutundurma bileşenlerinden olan ; reklam, satış geliştirme ve tanıtımın dışında kalan kişisel satış tanıtılmıştır. ... -
Satıştan sonra servis kalitesi ve Arçelik'te dayanıklı tüketim mallarına ilişkin bir uygulama
Şen, İpek (Anadolu Üniversitesi, 1998)Günümüzde rekabetsel pazarlarda söz sahibi olmanın en önemli koşulu fiyat ve kalite rekabetine uyum sağlanmasıdır. Bunu gerçekleştirmek için ürün ve hizmet kalitesi dünya standartları seviyesine çıkarılmalıdır. Kalite ... -
Sigorta işletmelerinde rekabet stratejileri ve bir uygulama
Alpaslan, Berrin (Anadolu Üniversitesi, 2001)Bilgisayar teknolojisi ve bilgi çağının etkisiyle dünyamızda meydana gelen değişim sonucu, müşterilerin istek ve ihtiyaçları, hizmet sektörünü müşteri odaklı olmaya yöneltmiştir. Rekabet ortamının her geçen gün artması ... -
Tedarik zincirinde yer alan işletmeler açısından pazar yönlülüğün önemi ve bir uygulama
Bilmez, Esra (Anadolu Üniversitesi, 2010)Son zamanlarda stratejik açıdan bakıldığında, performans arttırıcı bir unsur olarak “Pazar Yönlülük” dikkat çeken ve ilgi gören bir kavram haline gelmiştir. Son yıllarda ününü arttıran diğer bir kavram da “Tedarik Zinciri ... -
Toplam kalite yönetimi açısından pazarlamada fiziksel dağıtım ve TÜLOMSAŞ'da bir uygulama
Turan, Mehmet Gökhan (Anadolu Üniversitesi, 1996)Hızla değişip gelişen ve globalleşen dünyamızda, ülkeler ve işletmeler arasındaki rekabet de giderek yoğunlaşmaktadır. Bu ortamda toplam kalite yönetimi önemli bir rekabet aracı olarak yer almaktadır. Toplam kalite yönetimi ... -
Toplam kalite yönetimi sisteminde süpermarket işletmelerinin tedarikçilerle ilişkileri Migros Türk T.A.Ş. tedarikçilerle ilişkiler sisteminin incelenmesi
Gök, Murad Yavuz (Anadolu Üniversitesi, 1997)Tüm dünyada olduğu gibi, ülkemizde de bir çok kuruluş Toplam Kalite Yönetimi'ne geçmeye çalışmaktadır. Farklılaşmanın, esnekliğin giderek öne çıkmaya başladığı günümüzde, 'rekabet' ve 'hız' sanayi kesiminde olsun hizmet ... -
Turizm pazarlamasında reklam stratejisi
Erginel, Hale (Anadolu Üniversitesi, 1997)"Turizm Pazarlamasında Reklam Stratejisi" konusunda hazırlanmış olan bu tez ; dört bölümden oluşmaktadır. Birinci Bölümde ; turizmin tanımı ve sınıflandırılması üzerinde durulmuştur. Turizm ; insanların sürekli ikamet ... -
Tüketim ve endüstriyel ürün pazarlarında yer alan aracıların niteliksel karşılaştırmaları : Eskişehir ilinde bir uygulama
Turan, Mehmet Gökhan (Anadolu Üniversitesi, 2008)İşletmeler tarafından seçilen dağıtım kanalları, işletmelerin diğer pazarlama kararları üzerinde de önemli bir etkiye sahip bulunmaktadır. Ekonomik, sosyal ve teknolojik alanda son yıllarda yaşanan hızlı değişme ve gelişmeler ... -
Türk ticari bankalarında pazarlama faaliyetleri
Öç, Mustafa (Anadolu Üniversitesi, 1990)Araştırmanın birinci bölümünde genel olarak bankacılığın önemi üzerinde durulmuştur. Hizmet pazarlamasının özellikleri açıklanarak bankalarda pazarlamanın ortaya çıkışı ve geçirdiği aşamalar anlatılmıştır. İkinci bölümde ... -
Üretici ve perakendeci markalarına olan tüketici tercih ve tutumları
Urgan, Seçil (Anadolu Üniversitesi, 2005)Çalışma üç bölümden meydana gelmiştir. İlk bölümde, genel olarak marka kavramı incelenmiştir. İkinci bölümde, sahiplik açısından marka türleri açıklanarak; üretici markaları ile perakendeci marka karşılaştırması yapılmıştır. ... -
Yeni mamül kararları ve Türkiye Şişe ve Cam Fabrikaları A.Ş.'de bir uygulama
Barış, Gülfidan (Anadolu Üniversitesi, 1992)Her işletme yönetiminin en önemli, fakat belki de en güç görevlerinden birisi yeni mamüller ya da hizmetler geliştirmektir. Yeni mamüller yenilik derecelerine göre sınıflandırılabilir ve yenilik kavramı gerçek icatlardan, ... -
Yeni ürün geliştirme ve Pınar Entegre Et ve Un Sanayii A.Ş.'de bir uygulama
Uzman, İlkay (Anadolu Üniversitesi, 2002)Yenilik hızla değişen günümüz dünyasında yaşayan bizleri her yönden saran bir olgudur. Günümüzün değişen çevresel, teknolojik, toplumsal ve ekonomik koşulları bireylerin tüketim alışkanlıklarında değişikliklere neden ...