Yazar "Vuran, Sezgin" için listeleme
-
Hafif Düzeyde Zihinsel Yetersizliği Olan Öğrencilere Renk İsimlerinin Öğretiminde Eşzamanlı İpucuyla Öğretimin Etkililiği
Toper, Korkmaz Özlem; Vuran, Sezgin (2007)Problem Durumu: Zihinsel yetersizlik gösteren çocuklar, normal gelişen çocukların doğal süreç içinde kendiliklerinden edindikleri kavramları sistematik bir öğretim sürecinden geçmeksizin öğrenememektedirler. Zihinsel ... -
İşbirliği İle Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Geliştirme Süreci: Durum Çalışması
Bu çalışmanın amacı Zihin Engelliler Öğretmenliği Programı öğretmen adaylarının Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının Hazırlanması ve Öğretimin Bireyselleştirilmesi dersinde, işbirliği ile Bireyselleştirilmiş Eğitim ... -
Kaynaştırma uygulanan bir ilköğretim sınıfındaki sosyal yeterlik özelliklerinin betimlenmesi ve iyileştirilmesi çalışmaları
Çolak, Aysun (Anadolu Üniversitesi, 2007)Bu eylem araştırmasının genel amacı, Eskişehir ilinde kaynaştırma programı uygulanan üçüncü sınıf düzeyindeki bir sınıftaki sosyal yeterlik özelliklerinin betimlenmesi ve iyileştirme gayretlerinin incelenmesidir. Araştırmanın ... -
Kaynaştırma Uygulanan Bir İlköğretim Sınıfındaki Sosyal Yeterlik Özelliklerinin Betimlenmesi ve İyileştirilmesi Çalışmaları
Çolak, Aysun; Vuran, Sezgin; Uzuner, Yıldız (2013)Araştırmanın amacı, Eskişehir ilinde kaynaştırma yürütülen ilköğretim üçüncü sınıfındaki öğrencilerin sosyal yeterlik özelliklerinin betimlenmesi ve iyileştirme çalışmalarının incelenmesidir. Araştırmanın katılımcıları, ... -
Normal Sınıflara Devam Eden Özel Gereksinimli Öğrencilerin Kaynaştırma Uygulamasına İlişkin Görüşleri ve Karşılaştıkları Sorunlar
Olçay Gül, Seray; Vuran, Sezgin (2015)Özel gereksinimli öğrencilerin toplumda bağımsız ve üretken bireyler olarak var olabilmeleri; bu öğrencilerin eğitim gereksinimlerinin belirlenmesi, gereksinimlerine uygun eğitim ortamlarının ve hizmetlerinin sunulmasıyla ... -
Okul öncesi eğitim öğretmenlerinin kaynaştırmaya ilişkin görüşleri
Varlıer, Gülçin (Anadolu Üniversitesi, 2004)Özel gereksinimli çocukların okul öncesi eğitim alması sosyal kabulleri ve topluma kazandrılmaları için zorunludur. Bu zorunluluk Türkiye'de varolan yasalarla da belirlenmiş ve sürdürülmesi kaynaştırma uygulamaları temeline ... -
Okul Öncesi Eğitimi Öğretmenlerinin Kaynaştırmaya İlişkin Görüşleri
Varlıer, Gülçin; Vuran, Sezgin (2006)Özel gereksinimli çocukların okul öncesi eğitim alması sosyal kabulleri ve topluma kazandırılmaları için zorunludur. Bu zorunluluk Türkiye’de var olan yasalarla da belirlenmiş ve uygulamanın sürdürülmesi kaynaştırma ... -
On-the-job Training of Special Education Staff: Teaching the Simultaneous Prompting Strategies
Vuran, Sezgin; Gül, Seray Olcay (EDAM, 2012)The aim of this study is to analyze the effectiveness of staff training on discrete-trial teaching (DTT). Multiple baseline design across subjects was used in order to analyze the effect of the training program on the ... -
Otizm bozukluğu gösteren çocuklara sosyal becerilerin öğretiminde sosyal öykü ve video model uygulamalarının etkililik ve verimlilikleri
Turhan, Ceyda (Anadolu Üniversitesi, 2015)Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) gösteren çocuklar sosyal iletişim ve etkileşim yetersizliğine sahip olma özelliğinin bir yansıması olarak sosyal becerilerin gelişiminde normal gelişim gösteren akranlarından farklılık ... -
Otizm Spektrum Bozukluğu Gösteren Çocuklara Sosyal Beceri Öğretiminde Sosyal Öykü ve Video Model Uygulamalarının Etkililik ve Verimlilikleri
Turhan, Ceyda; Vuran, Sezgin (Anadolu University, 2015)Bu çalışmada otizm spektrum bozukluğu gösteren bir çocuğa sosyal becerilerin öğretiminde bilgisayar ortamında sunulan sosyal öykülerin ve video modelle öğretimin etkililik ve verimliliklerini karşılaştırmak amaçlanmıştır. ... -
Otizm spektrum bozukluğu gösteren çocuklara sosyal beceri öğretiminde sosyal öykü ve video model uygulamalarinin etkililik ve verimlilikleri
Turhan, Ceyda; Vuran, Sezgin (Anadolu Universitesi, 2015)Bu çalışmada otizm spektrum bozukluğu gösteren bir çocuğa sosyal becerilerin öğretiminde bilgisayar ortamında sunulan sosyal öykülerin ve video modelle öğretimin etkililik ve verimliliklerini karşılaştırmak amaçlanmıştır. ... -
Otizm spektrum bozukluğu olan çocuğa sahip ailelerin katıldıkları aile eğitimi programı sonrasındaki yaşam döngüsüne ilişkin görüşleri
Gökçe, Selin, 1990- (Anadolu Üniversitesi, 2017)Araştırmanın genel amacı aile eğitim programlarına katılan ebeveynlerin çocuklarına, aile içi ve toplumsal etkileşimlerine ve katıldıkları aile eğitimi programına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın katılımcılarını, ... -
Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara kavram öğretiminde sıklaştırılmış ve dağıtılmış denemelerle öğretimin etkililik ve verimliliklerinin karşılaştırılması
Öz Alkoyak, Hüsne (Anadolu Üniversitesi, 2017)ADÖ genellikle sıklaştırılmış denemelerle öğretim (SDÖ), dağıtılmış denemelerle öğretim (DDÖ) ve serpiştirilmiş denemelerle öğretim (SEDÖ) olmak üzere üç yolla sunulmaktadır. Bu araştırmada OSB olan çocuklara kavram ... -
Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara robot görünümüyle sunulan öğretimin ortak dikkat becerileri üzerindeki etkililiği
Dalgın-Eyiip, Özlem (Anadolu Üniversitesi, 2018)Araştırma dört aşamalı olarak gerçekleşmiştir. Araştırmanın her bir aşamasında izleyen amaçlara yer verilmiştir; (1) otizm spektrum bozukluğu olan katılımcıların farklı robot görünümlerine tepkileri, (2) robot görünümlü ... -
Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara sosyal beceri öğretiminde teknoloji destekli etkileşimli ortam tasarımı ve etkililiği
Sani Bozkurt, Sunagül (Anadolu Üniversitesi, 2016)Otizm Spektrum bozukluğu (OSB) olan bireyler iletişim başlatma, sürdürme, sosyal ipuçlarını anlama, sosyal bağlama uygun tepki verme gibi sosyal becerilerde önemli ölçüde yetersizlikler göstermektedirler. Bu nedenle bu ... -
Otizm spektrum bozukluğu tanılı öğrencilerin stereotip davranışlarına ilişkin öğretmen deneyimler
Cihan Akgül, Hande (Anadolu Üniversitesi, 2016)Otizm spektrum bozukluğu (OSB) tanısı almış bireyler sözel ve sözel olmayan iletişimde yetersizlik, bir takım sosyal sınırlılıklar ile sınırlı ve tekrarlayan davranışlar gibi belli başlı bir takım özelliklere sahiptirler. ... -
Otizm Spekturum Bozukluğu Olan Bireylerin Sosyal Becerilerinin Geliştirilmesinde Grup Müdahaleleri?
Güven, Didem; Vuran, Sezgin (2015)Bu çalışma, 2000–2011 yılları arasında otizm spektrum bozukluğu (OSB) olan çocuklarla gerçekleşmiş grupla sosyal beceri öğretimine ilişkin çalışmaların gözden geçirildiği epistemolojik doküman analizidir ve yapılan analizde ... -
Özel eğitim alanında görev yapan eğitimcilerin işbaşında eğitimi: Ayrık denemelerle öğretim formatında eşzamanlı ipucu stratejilerinin kullanımının öğretimi
Vuran, Sezgin; Gül, Seray Olçay (2012)Bu çalışmada, bir özel eğitim ve rehabilitasyon merkezinde eğitimci olarak görev yapan üç personele eşzamanlı ipucuyla öğretim yöntemini kullanarak ayrık denemelerle öğretim sunmaları için uygulanan personel eğitiminin ... -
Özel Eğitim Alanında Uygulama Öğretim Elemanı Yetiştirme Süreci
Vuran, Sezgin; Ergenekon, Yasemin; Ünlü, Emre (EDAM, 2014)Özel eğitim öğretmeni yetiştirme programlarında öğretmenlik uygulamaları yaygın ve yoğun biçimde yer almaktadır. Bu süreçte öğretmen adaylarına nitelikli ve doyurucu bir danışmanlık yapılması oldukça önemlidir. Dolayısıyla, ... -
Özel eğitim alanında uygulama öğretim elemanı yetiştirme su?reci**
Vuran, Sezgin; Ergenekon, Yasemin; Ünlü, Emre (2014)Özel eğitim öğretmeni yetiştirme programlarında öğretmenlik uygulamaları yaygın ve yoğun biçimde yer al - maktadır. Bu süreçte öğretmen adaylarına nitelikli ve doyurucu bir danışmanlık yapılması oldukça önemlidir. Dolayısıyla, ...