Browsing by Title
Now showing items 22904-22923 of 27130
-
Sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları istenmeyen öğrenci davranışları ve bu davranışların nedenlerine ilişkin görüşleri ile istenmeyen davranışları önleme yöntemleri
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Sınıfta istenmeyen öğrenci davranışları, öğretmeni ve sınıftaki diğer öğrencileri olumsuz olarak etkileyen, öğrenme ve öğretimin gerçekleşmesine engel olan, öğretmenin zaman ve enerjisinin çoğunu bu davranışlarla ilgilenmek ... -
Sınıf öğretmenlerinin kaynaştırmaya ilişkin sorunları, beklentileri ve önerileri
(2013)Bu araştırmanın amacını kaynaştırma eğitimi uygulamalarının aksayan yönlerinin belirlenmesinde ve başarının değerlendirmesinde sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin derinlemesine araştırılması oluşturmaktadır. Bu amaç ... -
Sınıf öğretmenlerinin oyunla matematik öğretimine ilişkin görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2021)Bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin, oyunla matematik öğretimine ilişkin görüşlerini ve matematik öğretiminde oyunları kullanma sıklıklarını belirlemek amaçlanmıştır. Araştırma nicel araştırma modeli olan genel tarama ... -
Sınıf öğretmenlerinin öğretim etkinliklerinin planlanmasına ilişkin görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Eğitim toplumların sosyal gelişme ve ekonomik kalkınmasında önemli bir yere sahiptir. Sosyal gelişme ve ekonomik kalkınmanın yeni gereksinimleri karşısında eğitim sisteminin, ülkenin sosyo-kültürel, teknolojik ve ekonomik ... -
Sınıf öğretmenlerinin örgütsel bağlılık ve yetkilendirilmelerine ilişkin görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2009)Küreselleşme ve bilişim teknolojilerinin ortaya çıkardığı toplumlarda rekabet ve değişim çabaları, sosyal, siyasal ve ekonomik anlamda dönüşüme sebep olurken, bir yandan da örgütsel yapılarda da yapısal bir dönüşüm ... -
Sınıf öğretmenlerinin özel gereksinimli öğrencilerin kaynaştırılmasına ilişkin görüşleri
(2012)Bu araştırmada özel gereksinimli öğrencilerin kaynaştırılması uygulamalarının aksayan yönlerinin belirlenmesinde ve başarının değerlendirmesinde sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin derinlemesine araştırılması amaçlanmıştır. ... -
Sınıf öğretmenlerinin sahip oldukları öğrenme stilleri ve kullandıkları bilişüstü öğrenme stratejileri
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Bu araştırmanın genel amacı, sınıf öğretmenlerinin sahip oldukları öğrenme stilleri ile kullandıkları bilişüstü öğrenme stratejilerini belirleyerek, hangi öğrenme stiline sahip sınıf öğretmenlerinin hangi bilişüstü öğrenme ... -
Sınıf öğretmenlerinin sosyal bilgiler dersi bağlamında küresel eğitime ilişkin görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin Sosyal Bilgiler dersi bağlamında küresel eğitime ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırmada, nitel araştırma desenlerinden olgubilim deseni ile hareket edilmiştir. Araştırma ... -
Sınıf öğretmenlerinin sosyal bilgiler dersinde okuryazarlık becerilerini kazandırmaya yönelik gerçekleştirdikleri uygulamalar
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Sosyal Bilgiler dersi insanı, toplumu ve bunlarla ilişkisi çerçevesinde çevreyi konu alanı olarak inceleyen bir derstir. Bu bağlamda günlük yaşam içinde bu amacı gerçekleştirmeye dönük olarak farklı türde pek çok ... -
Sınıf öğretmenlerinin STEM odaklı mesleki gelişim süreçleri: Bir eylem araştırması
(Anadolu Üniversitesi, 2019)Bu araştırmanın amacı, 2018 Fen öğretim programına giren STEM uygulamalarının sınıf öğretmenlerinin mesleki gelişimine etkilerinin ortaya konulmasıdır. Araştırma deseni, daha önce belirlenmiş kuramsal bir çerçeve içerisinde ... -
Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetiminin bir boyutu olan öğretim sürecindeki etkinliklerine ilişkin müfettiş ve öğretmenlerinin görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Okul değişkeninin en önemli öğesi öğretmenlerdir. Çünkü etkili bir sınıf yönetimi için, gerekli olan eğitim süreçlerinin düzenlenmesinden ve yürütülmesinden öğretmenler sorumludur. İyi bir sınıf yönetimi için, öğretmenlerden ... -
Sınıf Öğretmenlerinin Ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Okuma İlgi Ve Alışkanlıklarının Karşılaştırılması
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adayları ile sınıf öğretmenlerinin okuma ilgi ve alışkanlıklarının karşılaştırılmasıdır. Araştırmanın örneklemini Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim görmekte ... -
Sınıf öğretmenlerinin ve sınıf öğretmeni adaylarının sosyal değerlerinin incelenmesi ve karşılaştırılması
(Anadolu Üniversitesi, 2020)Araştırmacının amacı, sınıf öğretmenlerinin ve sınıf öğretmeni adaylarının sosyal değerlerini belirlemek ve karşılaştırmaktır. Ayrıca öğretmenlerin cinsiyetlerine ve kıdemlerine göre, adayların ise cinsiyetleri ve sınıf ... -
Sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacılığı uygulama öz yeterliklerinin öğretim stili tercihlerini yordama düzeyi
(Anadolu Üniversitesi, 2020)Bu araştırmada, sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşımın uygulanmasına dair geliştirdikleri öz yeterlik inançlarının öğrenme-öğretme sürecinde tercih ettikleri öğretim stillerini ne ölçüde yordadığını incelemek ... -
Sınıf Öğretmenliği Bölümü Öğretim Elemanlarının Çocuklara Yönelik Çevrimiçi Risklere İlişkin Algılarının İncelenmesi
(2015)Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmenliği bölümlerinde görev yapmakta olan öğretim elemanlarının, çocukların karşılaştığı çevrimiçi risklere yönelik algılarının, cinsiyet, güvenli İnternet kullanımı konusunda eğitim alma ve ... -
Sınıf öğretmenliği eğitimi için fen öğretimi dersleri öğretim programı tasarısı
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu araştırmada Türkiye'de Eğitim Fakültelerinin Sınıf Öğretmenliği Lisans Programında yer alan Fen ve Teknoloji Öğretimi I ve II dersleri öğretim programlarını amaçlar, içerik, öğrenme-öğretme süreci ve değerlendirme ... -
Sınıf rehber öğretmenlerinin psikolojik danışma ve rehberlik anlayışları ile psikolojik danışma ve rehberliğe yönelik tutumları
(2015)Bu çalışmada bir sınıfın rehberlik hizmetlerini yürütmekle görevli olan sınıf rehber öğretmenlerinin psikolojik danışma ve rehberlik anlayışları ve psikolojik danışma ve rehberliğe yönelik tutumları arasındaki ilişkilerle, ... -
Sınıf rehber öğretmenlerinin rehberlik anlayışları ve rehberliğe yönelik tutumları
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri, öğrencilerin bir bütün olarak gelişimlerinin hedeflendiği çağdaş eğitiminin ayrılmaz bir parçasıdır. Bireyin kapasitelerini tam olarak gerçekleştirmesine yönelik bir yardım hizmeti ... -
Sınıf rehberliği programına dayalı kapsamlı gelişimsel PDR hizmetleri yıllık planlaması için bir yöntem önerisi
(Anadolu Üniversitesi, 2024)Rehberlik ve psikolojik Danışmanlık alanında güncel olan gelişimsel yaklaşım, öğretimin başlangıcından, yükseköğretim öncesine kadar, tüm öğrencilerin gelişim dönemlerine, gelişimsel ihtiyaçlarına ve gelişimsel görevlerine ... -
Sınıf ve Orta Sınıf Tartışmaları Arasında Yaldızlı Yakalılar: Avukatlar İşçileşiyor mu?
(2013)Yirminci yüzyılın ikinci yarısında hararetlenen orta sınıf tartışmalarında temel meselelerden biri, orta sınıfların işçileşmesi olmuştur. İşçileşme için, ücretlilik ve devamında ücretlerde yaşanan göreli düşüş, emek süreçleri ...