Browsing by Title
Now showing items 4063-4082 of 27130
-
Bürokrasinin kamu harcamaları üzerindeki artırıcı etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 1998)ÖZET: Kamusal tercihler kuramına göre, ekonomik yapısı ne olursa olsun ülkelerin kamu harcamalarına ilişkin kararları üzerinde dört faktör etkili olmaktadır. Bu faktörler; siyasi partiler, seçmenler, baskı grupları ve ... -
Bütçe açıkları ve Türkiye'de bütçe açıklarının finansmanı
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Bu çalışmanın amacı; gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerin önemli problemlerinden biri olan bütçe açıklarının nedenleri, ölçüm yöntemleri ve finansman yöntemleri hakkında bilgi vermek ve Türkiye’de bütçe açıklarının hangi ... -
Bütçe açıklarının sürdürülebilirliği: 1970-2005 Türkiye örneği
(2011)gündeme gelen sürdürülebilirlik olgusu günümüzde hala güncelliğini ve önemini korumaktadır. Bütçe politikaları açısından sürdürülebilirlik hükümetlerin şimdiki ve gelecekteki harcama yükümlülüklerini yönetme yeteneğidir. ... -
Bütçe sürecinde baskı grupları
(Anadolu Üniversitesi, 1999)Günümüzde demokrasi ile yönetilen ülkelerde hükümetlerin alacağı kamusal kararlarda bireyin bu kararlara katılımı esas amaçtır. Kamusal kararlara bireyin katılımın etkisi, ekonomik ve sosyal yapıları değişiklik gösteren ... -
Bütünleşik pazarlama iletişimi yaklaşımı : modeller, eleştirileri ve Türkiye özelinde betimleyici bir araştırma çalışması
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Bütünleşik pazarlama iletişimi reklam ve halkla ilişkiler alanlarında oldukça yeni bir paradigma olarak karşımıza çıkmaktadır. Öyle ki, kimi akademisyenler kavramın giderek geleneksel reklamcığın ve kısmen de halkla ... -
Bütünleşik Pazarlama İletişimi Yaklaşımına Göre Yeni Medya Planlaması Konsepti
(Anadolu Üniversitesi, 2000)Medya planlaması kavramının doğuşundan itibaren, kuramlar, kavramlar ve kullanılan araçlar büyük değişikliğe uğramıştır. Reklam medyaları, mecraları ya da ortamları tanımı önceleri yalnızca kitle iletişim araçları olan ... -
Bütünleşik Pazarlama İletişiminin Türkiye'deki Yansımaları: Reklam ve Halkla İlişkiler Ajanlarına Yönelik Bir Araştırma
(2007)Bütünleşik pazarlama iletişimi (BPİ) kavramı ve unsurları son yıllarda tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de iletişim alanı çalışanları ve akademik çevreler arasında tartışılmaktadır. BPİ ile ilgili literatürde; kültürler-arası ... -
Bütünleşik Pazarlama İletişiminin Türkiye’deki Yansımaları: Reklam ve Halkla İlişkiler Ajanslarına Yönelik Bir Araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Bütünleşik pazarlama iletişimi (BPİ) kavramı ve unsurları son yıllarda tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de iletişim alanı çalışanları ve akademik çevreler arasında tartışılmaktadır. BPİ ile ilgili literatürde; kültürler-arası ... -
Bütünleşik Veri: Kayıtlı Motorlu Kara Taşıtlarına Farklı Bir Bakış
(2018)Bir bütüne ait parçalardan oluşan veriler değişik bilim alanlarında karşımıza çıkmaktadır. Yapısı gereği çok değişkenli olan bu veriler ilgi çekici özelliklere sahiptir. Bu tür veriler sabit bir toplamla sınırlandırılmasından ... -
Bütünleştirilmiş sanayileşme stratejisi çerçevesinde Türkiye'de sanayileşmenin değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1999)Uluslararası alanda rekabet giderek hızlanmakta ve koşullar değişmekte iken Türkiye bu hıza ve değişime ayak uydurmakta önemli yapısal güçlüklerle karşı karşıyadır. Çalışmamızın amacı, bu sorunun nedenlerini, izlenen ... -
Büyü, Sivas ve Miras
(2015)Bu yazı, Sedat Veyis Örnek'in 'Sivas ve Çevresinde Hayatın Çeşitli Safhalarıyla İlgili Batıl İnançların ve Büyüsel İşlemlerin Etnolojik Tetkiki' adlı ilk bilimsel kitabını konu etmektedir. Yazının amacı sadece bu kitabı ... -
Büyük boyutlu sınıflandırma problemlerinin çözümü için çokyüzlü konik fonksiyonlar temelli yeni bir yaklaşım
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Sınıf etiketleri bilinen bir veri kümesi üzerinden oluşturulan modeller yardımıyla, yeni örneklerin hangi sınıfa atanacağının tahmin edilmesi, sınıflandırma problemi olarak adlandırılmaktadır. Birçok alanda karşımıza çıkan ... -
Büyük Britanya müze koleksiyonlarindaki bilinen hayvan figürlü Çanakkale seramikleri
(Anadolu Üniversitesi, 2020)Türk seramikleri, bugün dünya çapında bilinen birçok müzenin koleksiyonunda kendine önemli bir yer edinmiştir. XVII. yüzyılın sonlarından XX. yüzyılın başlarına kadar üretimini devam ettiren Çanakkale seramikleri ... -
Büyük bunalımdan büyük resete: COVID-19 sonrası devletin, emeğin ve sermayenin restorasyonu
(Anadolu Üniversitesi, 2024)Bu çalışma uluslararası siyasal iktisadın temel çalışma alanlarından olan devlet, sermaye ve emeğin COVID-19 küresel salgını sonrasında nasıl bir şekil aldığını incelemektedir. Bu çalışmanın temel amacı bu üç alanın bütüncül ... -
Büyük güç mücadelesine dönüş ve dördüncü sanayi devrimi liderlik yarışının stratejik bir boyutu: 5G ve Huawei
(Anadolu Üniversitesi, 2024)Bu çalışma, Büyük Güç Mücadelesi bağlamında 5G’nin ve özellikle Huawei’nin neden Çin ile Amerika Birleşik Devletleri (ABD) arasında çatışma alanı haline geldiği sorusuna yanıt aramaktadır. ABD, Çin’i siyasal sistem olarak ... -
Büyük istifa dalgası ve Türk işgücü piyasaları: yapısal perspektiften bir analiz
(Anadolu Üniversitesi, 2024)Pandemi döneminin işgücü piyasalarında yarattığı en ilgi çekici sonuçlardan birisi, kapanma döneminin ardından gönüllü istifa oranlarının çarpıcı biçimde artışıdır. Akademik araştırmaların büyük bir kısmı, büyük istifa ... -
Büyük otel işletmelerinde önbüro yönetimi ve beş yıldızlı otel işletmelerinde önbüro yönetimi ile ilgili uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1994)Otel işletmeleri kendine özgü pek çok özellikleri nedeniyle diğer işletmelerden farklılık göstermektedir. Her otel işletmesinin faaliyet bölümleri birbirinin aynı olmadığı gibi organizasyon yapıla- rıda her işletmenin ... -
Büyük Selçuklu Sultanı Melik Şah’ın Diyarbakır’da Yaptırdığı Zafer Anıtı İki Burca İkonografik Yaklaşım
(2014)Bu çalışmada, Büyük Selçuklu Sultanı Melik Şah'ın, Diyarbakır'ın alınmasından sonra, Diyarbakır dış surunun güneybatı bölümüne bir yıl arayla zafer abidesi olarak yaptırdığı Büyük Selçuklu ve Melikşah (Nur) Burçları ele ... -
Büyük ve orta ölçekli perakende işletmelerinde insan kaynakları eğitimi - Tansaş A.Ş. uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 2002)Gelişen ekonomi ile birlikte insanların ihtiyaçları ve beklentileri de farklılık göstermektedir. Bu anlamda da, farklı sektörlere ve farklı yaklaşımlara ihtiyaç duyulmaktadır. Pazarlama bilimi içerisinde dağıtım kanalları ... -
Büyük veri, nesnelerin interneti, sosyal ağlar, sanal kimlikler ve siber güvenlik (Editöre Mektup)
(Anadolu Üniversitesi, 2020)Günümüzde sosyal medyadan, dijital dünyadan paylaştığımız “bilgilerimiz”den oluşan ve nesnelerin interneti, blokzincir gibi teknolojiler aracılığıyla gittikçe “değer” kazanan verilerimizin güvenliğini sağlamak önemlidir. ...