Yazar "Çalık, Nuri" için listeleme
-
Avrupa Birliği ile Entegrasyon Sürecinde Küçük ve Orta Ölçekli İşletmelerin (Kobi) Rekabet Güçlerinin Arttırılması ve Eskişehir'de Makine İmalatı ve Gıda Sektöründe Yer Alan Kobi'ler Üzerinde Uygulama
Bu makalede rekabetçi üstünlük kavramı ve küçük ve orta ölçekli işletmelerde (KOBİ) bu üstünlüklerinin nasıl arttırılacağı incelenmiştir. Çalışmada, makine imalatı ve gıda sektöründeki 58 firmanın, rekabetçi üstünlükleri ... -
Avrupa Birliği İle Entegrasyon Sürecinde Küçük Ve Orta Ölçekli İşletmelerin (KOBİ) Rekabet Güçlerinin Arttırılması Ve Eskişehir’de Makine İmalatı Ve Gıda Sektöründe Yer Alan KOBİ’ler Üzerinde Uygulama
Tenekecioğlu, Birol; Çalık, Nuri; Ersoy, N. Figen (Anadolu Üniversitesi, 2002)Bu makalede rekabetçi üstünlük kavramı ve küçük ve orta ölçekli işletmelerde (KOBİ) bu üstünlüklerinin nasıl arttırılacağı incelenmiştir. Çalışmada, makine imalatı ve gıda sektöründeki 58 firmanın, rekabetçi üstünlükleri ... -
Dış pazar araştırmasında kültürel faktörlerin etkileri üzerine bir araştırma
Kazımlar, Enis (Anadolu Üniversitesi, 1998)Dünya pazarlarında uluslarası pazarlamanın önemi, her geçen gün giderek artmaktadır. Buna parelel olarak, dış pazar araştırmasının önemi daha da artmaktadır. Bu sebeblere dayanarak, kültürel faktörlerin dış pazar ... -
Kuyruk modelleri analizi ve bir uygulama
Erşen, Ayla (Anadolu Üniversitesi, 2000)Günümüzde teknoloji gelişimi, sistem yaklaşımları işletmecilik ve metod gelişimleri ile maliyetler ve zaman çok önemli hale gelmiştir. Bu nedenler kuyruk sistemlerinin analizini zorunlu hale getirmiştir. Günlük hayatta çok ... -
Marka kişiliğinin marka sadakatini etkilemesi : bilgisayarlar üzerinde bir uygulama
Abılgazieva, Kımbat (Anadolu Üniversitesi, 2009)Marka imajlarının ve sembollerin önemli olduğu günümüz dünyasında firmaların marka sadakatini oluşturmak için geliştirdikleri marka kişilikleri Önem kazanmaya başlamıştır. Özellikle teknolojik ürünler alanındaki firmaların ... -
Markaya yönelik tüketici tercihi ve sigara kullanımı üzerine bir araştırma
Islak, Ayşen (Anadolu Üniversitesi, 1997)Marka ; tüketicilere, hakkında bilgi edindikleri malları denemek ve bunlar arasında tatminkar bulunanları yeniden satınalmak, aksine tatminkar bulmadıklarını terkar satınalmaktan kaçınmak imkanı vermektedir. Günümüzde ... -
Negatif politik reklamın etkileri üzerine İstanbul'un Kartal ilçesinde bir araştırma
Yeğenoğlu, A. Sırrı (Anadolu Üniversitesi, 2011)Politik reklamcılık kavramı profesyonel olarak 1980'lerden itibaren Türkiye'de görülmeye başlanmıştır. Politik reklamcılığın bir alt türü olan negatif politik reklam sa 1987 seçimlerinde görülmeye başlanmıştır. Kısaca ... -
Pazarlama yönetiminde satış tahmin sürecine bütünleşik bir yaklaşım
Çalık, Nuri (Anadolu Üniversitesi, 1990)Bu çalışma işletmelerin her düzeydeki yöneticilerine ve pazarlama yönetimine ilgi duyan herkese, satış tahmin süreci hakkında tam bir bilgi ve anlayış getirecek bir bütünleşik yaklaşımda bulunmayı hedeflemektedir. Ayrıca, ... -
Proje yönetiminde yönetim fonksiyonları ve bir uygulama
Gitmez, Yavuz (Anadolu Üniversitesi, 1998)Proje yönetimi uzun süreli bir işlem olduğu için çok iyi organize olmuş yöneticileri bile zorluklarla karşı karşıya bırakır. Fakat departmanındaki rutin işlerin kontroluna alışkın olanlar için, projelerde karşılaşılacak ... -
Turizm pazarlamasında tüketici tercihleri ve bir uygulama
Demirhan, Yavuz (Anadolu Üniversitesi, 1999)Turizm kuruluşları, seyahat acentaları ve konaklama işletmeleri turistin kişisel özellikleri, seyahat nedenleri, tercihler, davranış biçimleri ve benzer konularda çeşitli bölgelere sürekli ihtiyaç duymaktadırlar. Bu ... -
Tüketicilerin çevresel sürdürülebilirlik ve ekolojik moda konusunda bilgi düzeyi, tutum ve davranışlarının belirlenmesine yönelik bir araştırma
Ceylan, Özgür (Anadolu Üniversitesi, 2010)Son yıllarda çevre ile insan arasındaki ilişkinin toplum üzerinde yarattığı endişe sürdürülebilirlik yaklaşımının işletmeler için önemini gittikçe arttırmaktadır. Moda endüstrisi de yarattığı çevresel yük ve neden olduğu ... -
Üretim, stok, satış durumuna göre işletme performansı ''Eti Gıda A.Ş.'de bir uygulama''
Kodal, Ümit Ebru (Anadolu Üniversitesi, 1998)Çağdaş yönetim anlayışının gelişimiyle birlikte, performans yönetimi kavramı da gelişmiştir. İşletme yönetiminin temel görevi, örgütün amaçlarını ve görevlerini mümkün olabilecek en iyi ve en başarılı düzeyde gerçekleştirmektir. ... -
Ürün geliştirme faaliyetlerinin yönetiminde proje planlama ve kontrol tekniklerinin kullanımı : Eti Gıda A.Ş.'de bir uygulama
Kutlay, Aysun (Anadolu Üniversitesi, 1998)Değişen tüketici profili ve bunun sonucu olarak talepteki çeşitlenme, işletmelerin yeni ürün geliştirmesinde itici güç oluşturmaktadır. Tüketicilerin yeni ürünlere olan gereksinim ve eğilimleri ile teknolojideki hızlı ...