Kurum Yazarı "Fırat, Mehmet" İçin Listeleme
-
21. Yüzyılda Uzaktan Öğretimde Paradigma Değişimi
Fırat, Mehmet (2016)21. Yüzyılda yükseköğretimin yükselişini sağlayan ve bilimsel alanlara dinamik bir yapı kazandıran itici güçlerden biri bilgi ve iletişim teknolojileri olmuştur. Yükseköğretimde bu itici gücü en etkin kullanan alanlardan ... -
Açık ve uzaktan öğrenmede metafor analizi araştırmaları
Anadolu Üniversitesi; 0000-0001-8707-5918; Güneş, Aysun; Fırat, Mehmet (Anadolu Üniversitesi, 2016)Metaforlar tam olarak ifade edilemeyen bir benzerliği, yakınlığı ve ilişkiyi ifade etmek için kullanılan gelişmiş dilsel yapılardır. 1980'lere kadar retorik veya dil dışı kullanım alanı bulunmayan metaforlar, George Lakoff ... -
Açık ve uzaktan öğrenmenin tercih edilme nedenlerinin belirlenmesi
Gümüş, Meral (Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu araştırma bir yüksek lisans tez araştırması kapsamında yapılan çalışmaların bir kısmını içermektedir. Tez araştırmasının bir adımı olarak gerçekleştirilen bu çalışmanın amacı Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Sistemi ... -
Açıköğretim’in toplumda dijital dönüşüm işlevi
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; 0000-0001-8707-5918; Fırat, Mehmet; Güney, Yücel (Anadolu Üniversitesi, 2020)Toplumda dijital dönüşüm Türkiye’nin mevcut öncelikli ulusal hedefleri arasında yer almaktadır. Bu ulusal hedefe ulaşmak için eğitimin toplumsal işlevinin etkin çalışması büyük önem taşımaktadır. Dünyanın en büyük ... -
Analysis of internet metaphors: Case for information technology students
Fırat, Mehmet; Yurdakul, Kabakçı Işıl (Asian Research Publishing Network (ARPN), 2012)The purpose of this study is to determine the Internet-related metaphors used by Information Technology students and examine these metaphors in terms of their class, gender, daily internet use, internet use experiences and ... -
Bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının teknogerçekçiliklerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
Kabakçı Yurdakul, Işıl; Fırat, Mehmet (2013)Bu araştırmanın amacı Bilişim Teknolojileri öğretmen adaylarının teknogerçekçilik düzeylerini sınıf, cinsiyet ve teknoloji kullanım yeterlikleri açısından incelemektir. Bu amaç doğrultusunda araştırmacılar tarafından 3 ... -
BIT Yönelimli Genç Eğitim Araştırmacılarının Bilimsel Araştırma Motivasyonları ve Yöntem Paradigmalarının İncelenmesi
Fırat, Mehmet (2016)Bu araştırmada BIT yönelimli genç eğitim araştırmacılarının yöntem paradigmaları ile bilimsel araştırma motivasyonları incelenmiştir. 2014-2015 öğretim yılında "Bilimsel Araştırma Motivasyonları ve Yöntem Paradigmaları" ... -
Clinopodium serpyllifolium subsp sirnakense (Lamiaceae), a new taxon from south-eastern Anatolia, Turkey
Fırat, Mehmet; Akçiçek, Ekrem; Kaya, Ayla (Magnolia Press, 2015)Clinopodium serpyllifolium subsp. sirnakense (Lamiaceae) is described as a new subspecies from south-eastern Anatolia, Turkey. It is considered morphologically similar to Clinopodium serpyllifolium subsp. brachycalyx, from ... -
Clinopodium serpyllifolium subsp. sirnakense (Lamiaceae), a new taxon from south-eastern Anatolia, Turkey
Fırat, Mehmet; Akçiçek, E.; Kaya, Ayla (Magnolia Press, 2015)Clinopodium serpyllifolium subsp. sirnakense (Lamiaceae) is described as a new subspecies from south-eastern Anatolia, Turkey. It is considered morphologically similar to Clinopodium serpyllifolium subsp. brachycalyx, from ... -
Comparing the Internet Usage of Pre-service Language Teachers With Teachers of Other Subjects: Distance Learning vs. On-Campus Learning
Fırat, Mehmet; Serpil, Harun (University Nacional Colombia, Facultad Ciencias Humanas, 2017)Teachers play a crucial role in helping individuals gain adequate Internet competency, which requires teachers themselves to be Internet-literate. The purpose of this study is to investigate the Internet use of the distance ... -
Continuous Partial Attention as a problematic technology use: A case of educators
Fırat, Mehmet (Matt Elbeck, 2013)Continuous Partial Attention is a current concept open to research which, besides multitasking, intensely occupies the agenda of education, communication and cognitive psychology. The purpose of the present study was to ... -
Determining Open Education Related Social Media Usage Trends in Turkey Using a Holistic Social Network Analysis
Fırat, Mehmet; Altınpulluk, Hakan; Kılınç, Hakan; Büyük, Köksal (EDAM, 2017)The aim of this study is to reveal Open Education related social media usage in Turkey through social network analyses. To this end, the most widely used social media network in Turkey, Facebook, was chosen. All the pages ... -
Determining the Effects of LMS Learning Behaviors on Academic Achievement in a Learning Analytic Perspective
Fırat, Mehmet (Informing Science Inst, 2016)Two of the most important outcomes of learning analytics are predicting students' learning and providing effective feedback. Learning Management Systems (LMS), which are widely used to support online and face-to-face ... -
Determining the navigational aids use on the internet: The information technologies teacher candidates' case
Kuzu, Abdullah; Fırat, Mehmet (2010)The Internet users who fail to cope with navigation may generally face various problems such as disorientation, distraction, low motivation and abondenment of information retrieval. Therefore, navigational aids are frequently ... -
The development of Hyper-MNP: Hyper-media navigational performance scale
Fırat, Mehmet; Yurdakul, Kabakçı Işıl (Springer, 2016)The present study aimed at developing a scale to evaluate navigational performance as a whole, which is one of the factors influencing learning in hyper media. In line with this purpose, depending on the related literature, ... -
Dünyada kitlesel açık çevrimiçi dersler ve açık eğitim
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; 0000-0001-8707-5918; Fırat, Mehmet (Anadolu Üniversitesi, 2015)İnternet’in açık ve uzaktan öğretimde kullanılmasında yeni bir aşama olarak değerlendirilen Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler (Massive Open Online Course-MOOC) ve yaygın anlamıyla açık öğretim, editörlüğünü Curtis J. Bonk, ... -
Eğitim Teknolojileri Araştırmalarında Yeni Bir Alan: Öğrenme Analitikleri
Fırat, Mehmet (2015)Bilgi ve iletişim teknolojileri bilimsel araştırmaların olanaklarını ve çalışma alanını genişletmekle kalmamış aynı zamanda yeni araştırma alanlarının da ortaya çıkmasını sağlamıştır. Öğrenme analitikleri bu yeni araştırma ... -
Eğitsel Web Arayüz Tasarımında Metaforlar: EMMA Adımları
Fırat, Mehmet; Yurdakul, Kabakçı Işıl (2015)Doğrusal olmayan, hareketli ve esnek yapısıyla Hiperortamlar e-öğrenmenin temelini oluşturmaktadır. Öğrenen için geniş bir hareket esnekliği sağlayan Hiperortamlar birbirinden farklı çok sayıda eğitsel çoklu ortam materyaline ... -
Examination of Scientific Research Motivation and Methodological Paradigms of ICT Oriented Young Education Researchers
Fırat, Mehmet (Turkish Education Assoc, 2016)Methodological paradigms and scientific research motivations of ICT oriented young education researchers was examined in this study. "Scientific Research Motivations and Methodological Paradigms Survey" was used as the ... -
Faculty Members' Views on Academic Activities
Odabaşı, Hatice Ferhan; Kurt, Adile Aşkım; Kabakçı Yurdakul, Işıl; Fırat, Mehmet; İzmirli, Serkan; Çankaya, Serkan; Mısırlı, Zeynel Abidin (Anı Yayıncılık, 2012)Problem Statement: Providing an integrated viewpoint to academic activities related to instruction, research, community service, and administration and determining academicians' views on these academic activities will ...