Konu "İşletmelerde sosyal sorumluluk" için listeleme
Toplam kayıt 12, listelenen: 1-12
-
BM Küresel Sorumluluk Anlaşması bağlamında kurum içi halkla ilişkilerde mükemmellik ve çalışanların kurumsal sosyal sorumluluk algısı
(Anadolu Üniversitesi, 2009)Kurumların iç hedef kitleleri ile formal iletişimini yöneten, planlayan ve böylece kurum içindeki bilginin paylaşımındaki eşitsizlikleri gidermeye çalısan kurum içi halkla ilişkiler, mükemmellik yaklaşımı çerçevesinde ... -
EFQM modeli kapsamında kurumsal sosyal sorumluluk uygulamaları ile kurumsal imaj ilişkisinin araştırılmasında yapısal eşitlik modellerinin kullanılması
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Dünya değişti! Globalleşen ekonominin ve zorlaşan rekabetin belirgin olarak hissedildiği 21.yüzyılda, işletmelerin ayakta kalabilmek için kaliteli ve ucuz üretmesi artık yeterli olmamaktadır. İşletmelerin başarısı ve ... -
Havaalanı sisteminde kurumsal sosyal sorumluluk algısı ve raporlaması : TAV Havalimanları Holding A.Ş. uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Hava taşımacılığı sektörünün bir alt dalı olan havaalanları, faaliyet gösterdikleri bölge ve ülke ekonomilerine büyük katkılar sağlarken sosyal açıdan topluma ve çevreye bazen olumsuz etkiler bırakmaktadırlar. Bu yüzden ... -
İş ahlakı ve kurumsal sosyal sorumluluğun kültürlerarası boyutu: Polonyalı ve Türk yöneticiler üzerine karşılaştırmalı bir çalışma
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Bir insanın kabullendiği ahlaki değerlerin ve tutumların, yaşamakta olduğu yakın çevresine yansıdığı bilinmektedir. Günümüzde, özellikle küreselleşme sürecinin getirmekte olduğu olumlu ve olumsuz değişimlerin ışığında, ... -
Kurumsal sosyal sorumluluğa yeni bir bakış : paydaş teorisi
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Kurumsal sosyal sorumluluk, işletmelerin faaliyet gösterdikleri toplumlarda meşruiyet kazanmaları ve varlıklarını sürdürebilmeleri için yerine getirmekle yükümlü oldukları faaliyetlerdir. Paydaş teorisi, kurumsal sosyal ... -
Kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinin marka çağrışımı ve kurumsal itibar üzerindeki etkisi ve bir işletme uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Günümüzde pazarlama kavramının odak noktasında “değer temelli olmak” anlayışı bulunmaktadır. Kurum ve kuruluşları değerli kılan ve fark yaratan artık sadece ürettikleri mal ya da sundukları hizmetin kalitesi değil, topluma ... -
Kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinin müşteri bağlılığına etkisi : yiyecek içecek sektöründe bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Hizmet sektörünün alt bileşenlerinden biri sayılan yiyecek ve içecek sektörü yoğun bir rekabet içerisindir. Tüketici davranışlarını anlamak ve iyi analiz etmek işletmeleri başarıya ulaştırmada ve yaşanan bu yoğun rekabetçi ... -
Kurumsal sosyal sorumluluk kampanyalarında ünlü kullanımı : kampanya, marka çekiciliği ve tercihi
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Bilinçlenen tüketiciler ve bu tüketicilerin sosyal sorumluluk bilincinde gözlemlenen artış, işletme ve markaların kurumsal sosyal sorumluluğa verdikleri önemin de artmasına sebep olmaktadır. Literatürde kurumsal sosyal ... -
Kurumsal sosyal sorumluluk raporlaması ile finansal performans arasındaki ilişki : Borsa İstanbul'da işlem gören çimonta şirketleri üzerine bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2013)İnsanların çevreye verdikleri tahribatın etkilerinin daha fazla görülür hale gelmektedir. Bu yüzden de büyük ya da küçük her birimin neslin ihtiyaçlarını karşılarken gelecek nesillerin ihtiyaçlarını da düşünmeleri gerekliliği ... -
Sosyal amaca yönelik pazarlama reklamlarının markaya yönelik tutum ve satınalma niyetine etkisi : Anadolu Üniversitesi öğretim elemanlarına yönelik bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Son dönemlerde, toplumsal ihtiyaçların giderek artması ve devletin bu ihtiyaçları tam olarak karsılamasının mümkün olmaması nedeniyle, kurumların sosyal sorunlara duyarlı davranarak sosyal sorumluluk sahibi olmalarının ... -
Tüketicilerin sosyal sorumluluk davranışlarının kurumların sosyal sorumluluk eylemlerine yönelik tutumları ile ilişkisi : Anadolu Üniversitesi öğrencileri üzerinde bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Günümüzde kurumlar, sadece karlarını arttırarak değil, aynı zamanda içinde bulundukları çevreye ve topluma karşı, toplumsal ve çevresel konulara ya da sorunlara değinerek daha fazla büyüyüp gelişebileceklerinin farkına ... -
Tüketicinin korunması hakkındaki 4077. sayılı kanunun muhasebe uygulamaları üzerindeki etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 1996)Çalışmamızın birinci bölümünde; tüketicinin korunması kavramı, tüketicileri korumanın zorunluluğu, bu amaçla çıkarılan T.K.H.K’nun amaç ve kapsamı, tüketicilerin korunmasının dünyada ve Türkiye’de tarihsel gelişmeleri ile ...