Konu "Uzaktan öğretim -- Bilgisayar destekli öğretim" için listeleme
Toplam kayıt 17, listelenen: 1-17
-
Açık ve uzaktan öğrenme programlarında oyunlaştırma kullanımı
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Oyunlaştırma, en basit haliyle oyun unsurlarının oyun dışı uygulamalarda kullanılması olarak tanımlanabilir. Eğitim-öğretim ortamlarında oyunlaştırmanın kullanımı yeni bir uygulama olarak görülmesine karşın, işletme gibi ... -
Açık ve uzaktan öğrenmede öğretim elemanlarına yönelik çevrimiçi destek sistemi tasarımı
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Bu araştırmanın temel amacı, uzaktan eğitimde öğretim elemanlarına yönelik çevrimiçi bir destek sisteminin tasarımının nasıl olacağını ortaya çıkarmaktır. Araştırmada öğrenme kuramı olarak Andragoji, iletişim kuramı olarak ... -
Anadolu Üniversitesi uzaktan öğretimde bilgi sistemi : -bir model önerisi-
(Anadolu Üniversitesi, 1997)Anadolu Üniversitesi 1982 yılında Açıköğretim Fakültesiyle (AÖF) uzaktan yüksek öğretime başlamıştır. Kurulduğu ilk yıllarda lisans düzeyinde öğretim veren AÖF daha sonra ki yıllar önlisans ve sertifika derecesinde programları ... -
Bilişim teknolojilerinin uzaktan eğitimde kullanılması ve uzaktan öğretmen eğitimi uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Bu tezde, bilişim teknolojilerinin uzaktan eğitimde uygulanması ve Milli Eğitim Bakanlığı'nda görev alan öğretmenlere yönelik web tabanlı bilgisayar okuryazarlığı hizmet içi eğitim programı önerilmektedir. Web tabanlı ... -
Çevrimiçi bir destek olarak sunulan iktisada giriş dersinin öğrenci memnuniyeti üzerine etkisi : Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesinde bir uygulama örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2003)İletişim teknolojilerindeki hızlı gelişme ve bunun sonucu olarak üretilen bilgiye çok hızlı erişilebilmesi, eğitim sistemlerini de etkilemektedir. Okula devam edemeyen bireyler yanında, yaşam boyu eğitim alma isteği, uzaktan ... -
Çevrimiçi dersler için uyarlanabilirliğe dayalı oyunlaştırma tasarımı ilkelerinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu araştırma, çevrimiçi dersler için uyarlanabilirliğe dayalı oyunlaştırma tasarımı ilkelerinin belirlenmesini amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda araştırmaya oyunlaştırma ve uyarlanabilir öğrenme gibi iki temel kuramsal ... -
Çevrimiçi eğitim uygulamalarına katılan öğrencilerin sahip oldukları olanak, yeterlik ve tutumları ile başarıları arasındaki ilişki
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Bu araştırmanın amacı, çevrimiçi eğitimde öğrencilerin gereklı olanak, yeterlik ve tutumlara sahip olup olmadıklarını, sahip oldukları olanak, yeterlik ve tutumları ile başarıları arasında bir ilişki olup olmadığını ve ... -
Çevrimiçi öğrenme destekli yabancı dil öğreniminde öğrenenlerin teknoloji uyumlarının tutum, özyeterlik algısı ve farklı ortamların kullanım sıklıklarıyla belirlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2009)Bu çalışmanın genel amacı, çevrimiçi ortam yardımıyla yabancı dil öğrenenlerinin bu ortamla öğrenmeye ilişkin uyumlarını tutum, özyeterlik algısı ve kendilerine sunulan çevrimiçi ortamların kullanım sıklıları yoluyla ... -
IPTV'de uzaktan eğitim amaçlı sosyal ağ oluşturma
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Bu araştırma, IPTV ortamında uzaktan eğitim amaçlı sosyal ağ oluşturulmasına ilişkin IPTV uzmanlarının görüşlerini almayı amaçlayan nitel bir durum çalışmasıdır. Araştırma Sosyal Ağ Kuramı ve Karar Verme Yaklaşımı temel ... -
İnternet destekli olarak sunulan muhasebe uygulamaları dersinde öğrenci memnuniyetinin ölçülmesi : Özel İnci Anadolum Açıköğretim Kursunda bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Bilgisayar ve iletişim teknolojilerinde meydana gelen gelişmeler diğer alanlarda olduğu gibi eğitim sektöründe de kendisini göstermiştir. Web teknolojilerinin gelişmesi ile birlikte internet sayesinde eğitim alanında, ... -
Karma öğrenme sistemlerinde ulaşılabilir bilgisayar teknolojilerinin kullanımı
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Karma öğrenme (hybrid learning – h-learning), ulaşılabilir bilgisayar teknolojileri (ubiquitous computing - u-computing) ve ulaşılabilir öğrenme (ubiquitous learning – u-learning), öğrenme deneyiminin geleceğinde yer alan ... -
Kırsal eğitim ortamlarının bilgi ve iletişim teknolojileri yoluyla iyileştirilmesi : Eskişehir taşımalı ilköğretim uygulaması örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Bu çalışmada, genelde kırsal eğitimin özelde Taşımalı İlköğretim Uygulamasının bilgi ve iletişim teknolojileri, uzaktan eğitim yaklaşımı ve eÖğrenme uygulamaları kullanılarak iyileştirilmesine yönelik model geliştirilmiş ... -
Uzaktan eğitimde IPTV'nin kullanılabilirliğine ilişkin bir Delphi çalışması
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Bu araştırma, 21. Yüzyılın teknolojisi olarak adlandırılan IPTV’nin uzaktan eğitimde kullanılabilirliği ile ilgili uzaktan eğitim ve IPTV uzmanlarının görüşünü alarak öngörü oluşturmayı amaçlayan nitel yapılandırılmış bir ... -
Uzaktan eğitimde öğrenenlerin yabancı dil öğreniminde özerk öğrenme becerileri : uzaktan İÖLP örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Bu araştırma, 21. Yüzyıl eğitim sisteminde yaygın olarak ele alınan yabancı dil öğreniminde özerk öğrenme becerilerini konu almaktadır. Bu çalışmanın temel amacı, öğrenenlerin kendi kendine öğrenmesine olanak sağlayan özerk ... -
Uzaktan fen eğitiminde destek materyal olarak sanal laboratuvar uygulamalarının etkililiği
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Eğitim kurumlarında laboratuvarlar birçok yönden yetersiz kalmaktadır. İyi yapılandırılmış sanal laboratuvarlar, gelişen bilgisayar teknolojileri sayesinde laboratuvarlarda yaşanan bu sorunların üstesinden gelecek potansiyele ... -
Yapay zeka sohbet ajanlarının uzaktan eğitimde öğrenci destek sistemi olarak kullanılabilirliği
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Öğrenci destek hizmetleri uzaktan eğitimin en önemli bileşenlerinden biridir. Baş döndürücü bir hızla gelişen bilgisayar teknolojilerin uzaktan eğitim uygulamalarına kattığı güç, öğrenenlere sunulan hizmetlerin daha etkili ... -
Yüksek öğretimde WEB'e dayalı ve yüzyüze ders alan öğrencilerin öğrenme stratejilerinin, bilgisayar kaygılarının ve başarı durumlarının karşılaştırılması
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Bu araştırmanın amacı yükseköğretimde Web'e dayalı ve yzyüze ders alan öğrencilerin öğrenme stratejileri ile bilgisayar kaygı durumlarının öğrencilerin başarıları ile ilişkisini ortaya koymaktır. Araştırma sonucunda aşağıdaki ...