Browsing by Author "Çolak, Aysun"
Now showing items 1-17 of 17
-
Bağımsız Yaşama Güvenli Bir Adım: Gelişimsel Yetersizliği Olan Bireyler İçin Güvenlik Becerileri
Ergenekon, Yasemin; Çolak, Aysun (2019)Güvenlik becerileri bireyin evde, okulda, işyerinde ve/veya toplumsal ortamlarda güvenliğini tehdit eden acil, beklenmedik ve tehlikeli durumları fark etmesi, bu durumlara karşı uygun sürede uygun davranışları sergilemesi, ... -
Bir ortaokuldaki özel gereksinimli öğrencilerin sosyal becerilerinin geliştirilmesine ve problem davranışlarının azaltılmasına yönelik okul çaplı olumlu davranışsal destek : eylem araştırması
Çolak, Aysun; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalı; Yassıbaş, Uğur (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Araştırmanın amacı, kaynaştırma uygulanan bir ortaokulda okul çaplı olumlu davranışsal destek uygulamasıyla özel gereksinimli öğrencilerin sosyal becerilerini geliştirmek, sosyal kabullerini arttırmak ve var olan problem ... -
Bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlama sürecine ilişkin ekip üyelerinin deneyimleri : bir ortaokul örneği
Çolak, Aysun; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalı; Toprak, Ömer Faruk (Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu araştırmanın amacı, Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) hazırlama sürecine ilişkin ekip üyelerinin deneyimlerinin, görüşlerinin ve önerilerinin belirlenmesidir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden fenomenolojik ... -
Effectiveness of the Preschool Version of the First Step to Success Early Intervention Program for Preventing
Preventing antisocial behaviors appearing at an early age--before they become chronic--through effective early intervention programs, has become an important issue in recent years. In Turkey, the increase in the number of ... -
Effectiveness of the Preschool Version of the First Step to Success Early Intervention Program for Preventing Antisocial Behaviors
Çelik, Seçil; Diken, İbrahim Halil; Çolak, Aysun; Arıkan, Arzu; Aksoy, Funda; Tomris, Gözde (EDAM, 2016)Preventing antisocial behaviors appearing at an early age-before they become chronic-through effective early intervention programs, has become an important issue in recent years. In Turkey, the increase in the number of ... -
An In-Depth Analysis of the Life Experiences of Parents with Children with Autism Spectrum Disorder
Yassibas, Uğur; Çolak, Aysun (Turkish Education Assoc, 2019)Studies report that different aspects of the family structure can be affected when a family has a child who has been diagnosed with Autism Spectrum Disorder (ASD). This study aims to determine the experiences of Turkish ... -
Investigation Studies in the Life Experiences of Families of Children with Autism Spectrum Disorders: A Meta-Synthesis Study
Yassibas, Uğur; Şahin, Candan Hasret; Çolak, Aysun; Toprak, Ömer Faruk (Anı Publishing, 2019)Qualitative studies that involved the parents of children diagnosed with autism spectrum disorders tend to focus on the adaptation efforts of parents after learning of the diagnosis and their experiences at the time. ... -
Kaynaştırma Uygulamaları Sürecinde İlköğretim Sınıf Öğretmenlerinin Karşılaştıkları Sorunlara İlişkin Görüş ve Önerileri
Saraç, Tuğba; Çolak, Aysun (2012)Bu araştırmanın amacı, kaynaştırma uygulamaları sürecinde ilköğretim sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunlarına ilişkin görüş ve önerilerinin belirlenmesidir. Araştırmanın katılımcıları, İstanbul ili Maltepe ilçesinde ... -
Kaynaştırma uygulanan bir ilköğretim sınıfındaki sosyal yeterlik özelliklerinin betimlenmesi ve iyileştirilmesi çalışmaları
Çolak, Aysun (Anadolu Üniversitesi, 2007)Bu eylem araştırmasının genel amacı, Eskişehir ilinde kaynaştırma programı uygulanan üçüncü sınıf düzeyindeki bir sınıftaki sosyal yeterlik özelliklerinin betimlenmesi ve iyileştirme gayretlerinin incelenmesidir. Araştırmanın ... -
Kaynaştırma Uygulanan Bir İlköğretim Sınıfındaki Sosyal Yeterlik Özelliklerinin Betimlenmesi ve İyileştirilmesi Çalışmaları
Çolak, Aysun; Vuran, Sezgin; Uzuner, Yıldız (2013)Araştırmanın amacı, Eskişehir ilinde kaynaştırma yürütülen ilköğretim üçüncü sınıfındaki öğrencilerin sosyal yeterlik özelliklerinin betimlenmesi ve iyileştirme çalışmalarının incelenmesidir. Araştırmanın katılımcıları, ... -
Otizm spektrum bozukluğu olan çocuğa sahip anne babaların yaşam deneyimlerine derinlemesine bakış
Yassıbaş, Uğur (Anadolu Üniversitesi, 2015)Araştırmanın genel amacı, çocukları OSB tanısı almış anne babaların, çocuklarının OSB olması nedeniyle tanı öncesi, tanı süreci ve tanı sonrasında yaşadıkları deneyimleri ve yaşamlarının OSB sebebiyle nasıl etkilendiğine ... -
Özel eğitim ilkokulu serbest etkinlikler dersine ilişkin öğretmen ve ebeveyn görüşlerine dayalı durum çalışması
Türker Kaya, Tuğba (Anadolu Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Araştırmanın amacı, özel eğitim ilkokulunda 1., 2. ve 3. sınıfta öğrenim gören hafif düzeyde zihin yetersizliği olan öğrencilerle çalışan özel eğitim öğretmenlerinin ve bu öğrencilerin ebeveynlerinin serbest zaman ve ... -
Views of Teachers, Parents, and Counselors toward the Preschool Version of First Step to Success Early Intervention Program (FSS-PSV) in Preventing
This study aims to describe the views of teachers, parents, and FSS-PSV counselors on the Preschool Version of First Step to Success Early Intervention Program (FSS-PSV) in preventing antisocial behaviors; in addition, the ... -
Views of Teachers, Parents, and Counselors toward the Preschool Version of First Step to Success Early Intervention Program (FSS-PSV) in Preventing Antisocial Behaviors
Çolak, Aysun; Tomris, Gözde; Diken, İbrahim Halil; Arıkan, Arzu; Aksoy, Funda; Çelik, Seçil (EDAM, 2015)This study aims to describe the views of teachers, parents, and FSS-PSV counselors on the Preschool Version of First Step to Success Early Intervention Program (FSS-PSV) in preventing antisocial behaviors; in addition, the ... -
Zihin Özürlü Çocuklar İlköğretim Okulu ve Mesleki Eğitim Merkezindeki özel eğitim öğretmenlerinin zihin özürlü çocukların okuma-yazma öğrenmeleri hakkındaki görüş ve önerileri
Çolak, Aysun (Anadolu Üniversitesi, 2001)Bu araştırmanın genel amacı, Eskişehir ilindeki eğitilebilir zihin özürlü çocukların devam ettiğği bir İlköğretim Okulu ve Mesleki Eğitim Merkezi'ndeki özel eğitim öğretmenlerinin zihin özürlü çocukların okuma-yazma ... -
Zihin Özürlü Çocukların Okuma Yazma Öğrenmeleri ve Özel Eğitim Öğretmenleri: Yarı Yapılandırılmış Görüşme Araştırması
Çolak, Aysun; Uzuner, Yıldız (2004)Bu araştırmanın amacı, Eskişehir ilindeki eğitilebilir zihin özürlü çocukların devam ettiği bir ilköğretim okulu ve meslekî eğitim merkezindeki özel eğitim öğretmenlerinin zihin özürlü çocukların okuma yazma öğrenmeleri ... -
Zihin yetersizliği olan öğrencilerin devam ettiği destek eğitim odası hizmetine yönelik bir durum çalışması
Çolak, Aysun; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalı; Güven, Didem (Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Bu araştırma, zihin yetersizliği olan öğrencilerin devam ettiği destek eğitim odası (DEO) hizmetinin yönetim, rehberlik ve uygulama boyutlarının iGleyiGini anlamak amacıyla iç içe geçmiG durum çalıGması olarak desenlenmiGtir. ...