Browsing by Author "Bozkurt, Aras"
Now showing items 1-20 of 50
-
30 Years of Gender Inequality and Implications on Curriculum Design in Open and Distance Learning
Koseoglu, Suzan; Ozturk, Tugba; Ucar, Hasan; Karahan, Engin; Bozkurt, Aras (Ubiquity Press Ltd, 2020)Gender inequality is a pressing issue on a global scale, yet studies on this important issue have stayed on the margins of open and distance learning (ODL) literature. in this study, we critically analyse a batch of ODL ... -
Academic procrastination and performance in distance education: a causal-comparative study in an online learning environment
Zawacki-Richter, Olaf (Anadolu Üniversitesi, 2021)Research indicates that academic procrastination is a common attitude among learners, and that it generally has a negative correlation with academic performance. The present quantitative causal-comparative study aims to ... -
Açık Eğitsel Kaynaklardan Açık Eğitsel uygulamalara: Türk yükseköğretimi bağlamında ekolojik bakış açısıyla bir değerlendirme
Bozkurt, Aras (Anadolu Üniversitesi, 2019)Eğitimde açıklık; birçok evrensel değeri niteleyen, felsefi dayanakları olan, kapsamlı ve çok boyutlu bir kavramdır. Bu özelliği, eğitimde açıklık kavramını kendi ekolojisinde değerlendirmeyi önemli ve gerekli kılmaktadır. ... -
Açık ve uzaktan öğrenme bağlamında kesintisiz öğrenme ortamlarının tasarımına ilişkin kriterlerin belirlenmesi
Yetik, Erkan (Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu çalışmada açık ve uzaktan öğrenme bağlamında kesintisiz öğrenme ortamlarının tasarımına ilişkin kriterlerin belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda nitel araştırmalarda kullanılan Delphi tekniğinden yararlanılmıştır. ... -
Açık ve uzaktan öğrenme bağlamında verilen bir çevrimiçi dersin etkinlik kuramı çerçevesinde incelenmesi
Özdamar, Nilgün; Bozkurt, Aras; Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim Anabilim Dalı; Düzenli, Hülya (Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2019, 2019)Açık ve uzaktan öğrenme çok farklı etkileşim öğelerini ve dinamikleri içinde barındıran karmaşık sosyal bir süreçtir. Etkinlik kuramı sosyal ortamlarda belirlenen gerçekliğin keşfedilmesini sağlar. Bu bağlamda, söz konusu ... -
Açık ve Uzaktan Öğrenme Sisteminde Karekod Kullanımı: Açıköğretim Ders Kitapları Örneği
Bozkurt, Aras; Karadeniz, Abdükadir (2018)Bu çalışmanın temel amacı açık ve uzaktan öğrenme süreçlerinde kullanılan basılı kitaplarda yer alan karekodları incelemektir. Bu amaç doğrultusunda on maddelik bir anket geliştirilmiş ve tarama çalışması yapılmıştır. ... -
Açık ve Uzaktan Öğrenmede Sorularla Zenginleştirilmiş Etkileşimli Video Kullanımı
Bu çalışmanın amacı, uzaktan öğrenenlere yönelik geliştirilen sorularla zenginleştirilmiş etkileşimli videoların kullanımına ilişkin öğrenenlerin görüşlerinin alınması ve bu görüşlere bağlı olarak kullanılabilirlik, öğrenen ... -
Açık ve uzaktan öğrenmeye yönelik etkileşimli e-kitap değerlendirme kriterlerinin belirlenmesi
Bozkurt, Aras (Anadolu Üniversitesi, 2013)Bu araştırmanın amacı açık ve uzaktan öğrenme sistemleri için etkileşimli e-kitap değerlendirme kriterlerinin belirlenmesidir. Araştırma, Delphi tekniği ve heuristic yaklaşımın veri toplamak ve analiz etmek için kullanıldığı ... -
Ağ Toplumu ve Bilgi
Bozkurt, Aras (2014)Dijital çağda küreselleşmenin ve değişimin önemli bir dinamiği bilgidir. Bu çalışma kapsamında alanyazında yer alan dağıtık bulgular özetleme ve sentezleme yapılarak araştırma konusu ile ilişkilendirilmiş; bilginin tanımı, ... -
An analysis of peer reviewed publications on openness in education in half a century: Trends and patterns in the open hemisphere
Bozkurt, Aras; Köseoğlu, Suzan; Singh, Lenandlar (Australasian Soc Computers Learning Tertiary Education-Ascilite, 2019)Openness in education is an evolving concept which is shaped by the changing needs of societies, cultures, geographies, and economies, thus, it does not have a precise definition. By focusing on four sets of generic keywords ... -
Augmented Reality with Mobile and Ubiquitous Learning: Immersive, Enriched, Situated, and Seamless Learning Experiences
Bozkurt, Aras (Igi Global, 2017)Augmented Reality is generally used with mobile and ubiquitous technologies and they become widespread and are being used in education increasingly. Mobile and wearable devices as hard technologies, augmented and virtual ... -
Bağlantıcı kitlesel açık çevrimiçi derslerde etkileşim örüntüleri ve öğreten-öğrenen rollerinin belirlenmesi
Bozkurt, Aras (Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu doktora tez çalışmasının amacı bağlantıcı kitlesel açık çevrimiçi derslerde (KAÇD) etkileşim örüntülerini ve öğreten-öğrenen rollerini belirlemeye çalışmaktır. Bu amaç doğrultusunda araştırmada karma araştırma yöntemi ... -
Bot-teachers in hybrid massive open online courses (MOOCs): A post-humanist experience
Bozkurt, Aras; Kilgore, Whitney; Crosslin, Matt (Australasian Soc Computers Learning Tertiary Education-Ascilite, 2018)Networked technologies have created many learning opportunities and led to new learning models such as massive open online courses (MOOCs). However, MOOCs are an evolving learning model that are even today changing according ... -
Design Criteria for Digital Books for Individuals With Special Needs: Needs of Hearing Impaired, Visually Impaired and Orthopedically Handicapped Individuals
Çalışkan, Hasan; Bozkurt, Aras; Dinçer, Gökhan Deniz; Güler, Emel; Sezgin, Sezan (IATED-Int Assoc Technology Education A& Development, 2016)The concept of equality of opportunity proposes that all people should be treated similarly, unhampered by artificial barriers, prejudices or preferences. Equality can be assured within multiple dimensions. There have been ... -
Design Criteria for Interactive E-Books and Interactive Content Based Teaching Apps for Learners With Autism Spectrum Disorder
Bozkurt, Aras; Bozkurt, Sunagül Sani; Çalışkan, Hasan; Güler, Emel; Dinçer, Gökhan Deniz; Sezgin, Sezan (IATED-Int Assoc Technology Education A& Development, 2015)Creative and innovative developments in information and communication technologies have paved the way for assistive technologies in special education in addition to other fields in education. Assistive Technologies have ... -
Digital identity formation: socially being real and present on digital networks
Bozkurt, Aras; Tu, Chih-Hsiung (Routledge Journals, Taylor & Francis LTD, 2016)Social networks have become popular communication and interaction environments recently. As digital environments, so as ecosystems, they have potential in terms of networked learning as they fulfill some roles such as ... -
#DigPed Narratives in Education: Critical Perspectives on Power and Pedagogy
Köseoğlu, Suzan; Bozkurt, Aras (Online Learning Consortium, 2018)This mixed methods study addresses a knowledge gap in the nature and effects of networked scholarship. We analyze #DigPed, a Twitter hashtag on critical pedagogy, through the lens of Tufekci's capacities and signals framework ... -
Distrıbution of hexad gamificatıon user types and their associatıon with intrinsic motivation in open and distance learning systems
Senocak, Dilek; Büyük, Köksal; Bozkurt, Aras (Iated-Int Assoc Technology Education & Development, 2019)The advent of online technologies resulted in a capacity increase in open and distance learning (ODL) and enabled learning at scale; however, this increase has been followed by a decrease in learner motivation and high ... -
Dropout Patterns and Cultural Context in Online Networked Learning Spaces
Bozkurt, Aras; Akbulut, Yavuz (Int Council Open & Distance Education, 2019)Dropout is a major concern in networked learning practices, however, little is known about the issue within the perspective of cultural contexts. On this basis, cultural context and dropout patterns were examined through ...