Browsing by Author "Koçdar, Serpil"
Now showing items 1-20 of 24
-
Açık Ve Uzaktan Öğrenme Araştırmalarında Delfi Tekniğinin Kullanımı
Aydın, Hakan; Koçdar, Serpil (Anadolu Üniversitesi, 2013)Araştırmanın amacı açık ve uzaktan öğrenme alanında Delfi tekniğinin kullanıldığı araştırmaların analiz sonuçlarını sunmaktır. Bu alandaki araştırmacılara yol göstermesi açısından öncelikle Delfi tekniği ayrıntılı olarak ... -
Açık ve Uzaktan Öğrenme Kurumlarının İç Kalite Güvence Sistemleri Üzerine Bir İnceleme
Koçdar, Serpil; Aydın, Hakan Cengiz (2017)Araştırmanın amacı yükseköğretimde iç kalite güvence sistemlerinin kurulması ve geliştirilmesi konusunda dünyada ve Türkiye'de faaliyet gösteren açık ve uzaktan öğrenme kurumlarına yol gösterebilecek ilkelerin belirlenmesidir. ... -
Açık ve uzaktan öğrenmede özel gereksinimli öğrencilere yönelik destek hizmetlerinde gereksinim ve önceliklerin belirlenmesi
Genç, Hakan (Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu araştırmada Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi’nde öğrenim gören özel gereksinimli öğrencilerin engel türlerine göre destek hizmetleri gereksinim ve önceliklerinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Araştırma kapsamında ... -
Açık ve Uzaktan Öğrenmede Sorularla Zenginleştirilmiş Etkileşimli Video Kullanımı
Bu çalışmanın amacı, uzaktan öğrenenlere yönelik geliştirilen sorularla zenginleştirilmiş etkileşimli videoların kullanımına ilişkin öğrenenlerin görüşlerinin alınması ve bu görüşlere bağlı olarak kullanılabilirlik, öğrenen ... -
Addressing cheating in e-assessment using student authentication and authorship checking systems: teachers' perspectives
Mellar, Harvey; Peytcheva-Forsyth, Roumiana; Koçdar, Serpil; Karadeniz, Abdükadir; Yovkova, Blagovesna (Springer Heidelberg, 2018)Student authentication and authorship checking systems are intended to help teachers address cheating and plagiarism. This study set out to investigate higher education teachers' perceptions of the prevalence and types of ... -
Cheating and Plagiarism in E-Assessmen Students' Perspectives
Koçdar, Serpil; Karadeniz, Abdükadir; Peytcheva-Forsyth, Roumiana; Stoeva, Vessela (Int Council Open & Distance Education, 2018)The aim of this study was to identify students' perceptions on cheating and plagiarism and trust in e-assessment according to their assessment experience and mode of learning as well as exploring their concerns in e-assessment. ... -
Çevrimiçi ortamlarda öğrenenlerin öz-yönetim becerilerinin geliştirilmesinde kullanılan stratejiler ve araçlar
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; Koçdar, Serpil (Anadolu Üniversitesi, 2015)Öğrenenlerin kendi öğrenme süreçlerinde yüz yüze eğitim ortamlarına göre daha fazla kontrole, bağımsızlığa ve sorumluluğa sahip oldukları çevrimiçi öğrenme ortamlarında öz-yönetim becerileri son derece önemlidir. Araştırmalar ... -
An Examination of Xmoocs: an Embedded Single Case Study Based on Conole'S 12 Dimensions
Koçdar, Serpil; Okur, Muhammet Recep; Bozkurt, Aras (Anadolu University, 2017)This study intends to examine the xMOOCs offered by one of the mainstream MOOC platforms in Conole's 12 dimensions. For this purpose, the research employed an embedded single case study using heuristic inquiry to collect ... -
Examining Difficulty and Discrimination Indices of Multiple Choice Questions according to Item Types in Distance Education
Koçdar, Serpil; Karadağ, Nejdet; Şahin, Murat Doğan; Karadeniz, Abdükadir (Hacettepe University, 2017)The purpose of this study is to determine whether difficulty and discrimination indices of multiple choice questions differ according to item types in Turkey in higher education in a distance education setting and to ... -
Identifying and examining degree-granting programs for distance education experts: A preliminary analysis
Koçdar, Serpil; Karadağ, Nejdet (IGI Global, 2015)This chapter reveals the results of a preliminary analysis of degree-granting distance education expertise programs by identifying the programs offered by higher education institutions all around the world and examining ... -
Kitlesel açık çevrimiçi derslerde öğrenenlerin öz-yönetimli öğrenme becerilerinin incelenmesi
Artsın, Murat (Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu araştırmanın amacı Kitlesel Açık Çevrimiçi Derslere (KAÇD) katılan öğrenenlerin öz-yönetimli öğrenme becerilerinin incelenmesidir. Araştırmada nicel veri toplama yöntemi olan tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırma ... -
Measuring Self-Regulation in Self-Paced Open and Distance Learning Environments
Koçdar, Serpil; Karadeniz, Abdükadir; Bozkurt, Aras; Büyük, Köksal (Athabasca University Press, 2018)Previous studies have described many scales for measuring self-regulation; however, no scale has been developed specifically for self-paced open and distance learning environments. Therefore, the aim of this study is to ... -
Öğrenenlerin öz-yönetimli öğrenme becerilerinin kitlesel açık çevrimiçi dersler bağlamında incelenmesi
Artsın, Murat (Anadolu Üniversitesi, 2020)Bu araştırmanın amacı Kitlesel Açık Çevrimiçi Derslere (KAÇD) katılan öğrenenlerin özyönetimli öğrenme becerilerini incelemektir. Araştırma sorularına yanıt alabilmek için nicel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma ... -
Quality Assurance in Distance Education: a Case From Anadolu University
Toprak, Elif; Sakar, Nurhan; Koçdar, Serpil (IATED-Int Assoc Technology Education & Development, 2016)The internationalisation of higher education (HE) brings quality assurance (QA) more under spot. The recognition of credits and degrees worldwide and accreditation by wellknown international agencies is becoming a rule in ... -
Teaching in a digital age : Guidelines for designing teaching and learning for a digital age
Koçdar, Serpil (Athabasca University Press, 2017)… -
TeSLA Projesi: öğrenme ortamları için uyarlanabilen ve güvenilir bir e-değerlendirme sistemi
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; 0000-0003-2639-4987; Koçdar, Serpil; Eby, Gülsün; Karadağ, Nejdet; Okur, Muhammet Recep (Anadolu Üniversitesi, 2016)Teknolojinin sunduğu olanaklar sayesinde öğrenen başarısının çevrimiçi ortamlarda değerlendirilmesi giderek yaygınlaşmaktadır. Son yıllarda başta açık üniversiteler olmak üzere birçok üniversitenin e-değerlendirme araçlarını ... -
Türkiye’de Açık ve Uzaktan Öğrenme Programlarının Akreditasyonu: Uygulamalar, Sorunlar ve Çözüm Önerileri
Koçdar, Serpil; Aydın, Cengiz Hakan (2012)Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de program akreditasyon kuruluşlarının açık ve uzaktan öğrenmeyle sunulan programların akreditasyonuna ilişkin uygulamalarını incelemek ve bu alanda yaşanan sorunları tespit ederek çözüm ... -
Türkiye’de Açık ve Uzaktan Öğrenme Programlarının Akreditasyonu: Uygulamalar, Sorunlar ve Çözüm Önerileri
Koçdar, Serpil; Kapar, Nurhayat (2017)Bu çalışmanın amacı, Türkiye'de program akreditasyon kuruluşlarının açık ve uzaktan öğrenmeyle sunulan programların akreditasyonuna ilişkin uygulamalarını incelemek ve bu alanda yaşanan sorunları tespit ederek çözüm önerileri ... -
Uluslararası Uzaktan Eğitim Örgütlerinin İletişim Ağları ve İşbirliği Rejimleri
Toprak, Elif; Fırat, Mehmet; Gülen, Seçil Kaya; Koçdar, Serpil; Koçak, N. Gizem; Akdemir, Erhan; Demirer, Kazım (2019)Ulusaşırı işbirlikleri, devletlerin dışında çok sayıda ulusal ve uluslararası aktöru?n aktif olarak; ortak çıkarlar, amaçlar, değerler etrafında buluşmalarına ve sinerji oluşturmalarına ortam ve olanak sunmaktadır. Bu ... -
Using Facebook for Leveraging Sense of Community in Self-Paced Open and Distance Learning Courses
Koçdar, Serpil; Karadeniz, Abdükadir; Göksel, Nil (Kassel University Press GMBH, 2018)The purpose of this study was to investigate whether a sense of community could be enhanced via learning activities delivered through a Facebook group within a self-paced distance-learning course. A closed Facebook group ...