Ara
Toplam kayıt 47, listelenen: 1-10
Türkiye’nin Demografik Özellikleri Doğrultusunda İnformal Öğrenmelerin Sertifikasyonuna Yönelik Gereksinimin Analizi
(2014)
Nitelikli ara insangücünün yetiştirilebilmesinde yaşamboyu öğrenmeye dayalı ulusal bir mesleki yeterlik sisteminin oluşturulması ve informal gerçekleşen öğrenmelerin yaşamboyu öğrenme sürecinde tanınması ve belgelendirilmesi ...
A Look at the Major Language Teaching Methods from a Bakhtinian Perspective
(2014)
Yabancı dil sınıflarındaki öğrencilerin farklı altyapılardan gelmeleri bütün öğrencilerin ihtiyaçlarına cevap verebilecek tek bir dil öğretim metodunun dizayn edilmesini çok zor hale getirmektedir. Dil öğretim metodlarına ...
German as a Foreign Language: “denn, doch” and “ja” particles in the“Hier sind wir” and “Themen aktuell” course books
(2014)
The aim of this study is to demonstrate the modal particles “denn, doch” and “ja” and how they are dealt in two different GFL textbooks, which are frequently used in Turkey. In this study these particles and their ...
Test Yönteminin İngilizce Okuma Becerileri Üzerindeki Etkisi
(2014)
Bu çalışma üç farklı test yönteminin yabancı dil olarak İngilizce öğrenen Türk öğrencilerin okuma becerileri performansı üzerindeki etkiyi araştırmaktadır. Ayrıca, öğrencilerin bu üç yöntemin kendi okuma becerilerini ölçme ...
Pragmatic Functions of Interrogatives in the Conversations of Monolingual Turkish-Speaking Children
(2014)
Doğal dillerde yapı-işlev ilişkisi karmaşık bir olgudur. Tek bir işlev birden fazla yapı ile gerçekleştirilebildiği gibi tek bir sözdizimsel yapı birden fazla işlevi yerine getirmek amaçlı kullanılabilir. Örneğin soru ...
Lise Öğrencilerinin Uluslararası Bakalorya Diploma Programını Tercih Etme/Etmeme Nedenleri
(2014)
Bir devlet lisesi olan İstanbul Prof. Dr. Mümtaz Turhan Sosyal Bilimler Lisesi'nde öğrencilerin Uluslararası Bakalorya Diploma Programı'nı tercih etme ve etmeme nedenlerini belirlemeyi amaçlayan bu araştırma nitel araştırma ...
Neoliberal zamanın ruhu, yaşam boyu öğrenme ve istihdam ilişkileri: yaşam boyu öğrenme politikaları'nın eleştirel bir analizi
(2014)
Neoliberal birikim rejiminin bir söylemi olarak yaşam boyu öğrenme, bilgi-temelli ekonomi ve rekabet gücü kavramları etrafında tartışılmaktadır. Yaşam boyu öğrenmeyi kutsayan bu liberal retoriğin altında yatan varsayım, ...
Türkiye’de Geleceğin Sosyal Bilgiler Öğretim Programı Nasıl Olmalıdır?
(2014)
Bu araştırmanın temel amacı, Sosyal Bilgiler Öğretim Programının gelecekte nasıl olması gerektiğini, yapılan çalışmalara göre ortaya koymaktır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerine dayalı olarak doküman incelemesi ...
İlköğretim 6. Sınıf Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Becerileri ile Bilimsel Epistemolojik İnanç Düzeylerinin İncelenmesi
(2014)
Bu araştırmada, ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin eleştirel düşünme becerileri ile bilimsel epistemolojik inanç düzeylerinin öğrenim görülen okul türü ve başarı puanı değişkenleri açısından incelenmesi ve eleştirel düşünme ...