Ara
Toplam kayıt 11, listelenen: 1-10
Hafif Düzeyde Zihinsel Yetersizliği Olan Öğrencilere Renk İsimlerinin Öğretiminde Eşzamanlı İpucuyla Öğretimin Etkililiği
(2007)
Problem Durumu: Zihinsel yetersizlik gösteren çocuklar, normal gelişen çocukların doğal süreç içinde kendiliklerinden edindikleri kavramları sistematik bir öğretim sürecinden geçmeksizin öğrenememektedirler. Zihinsel ...
Stories about Children with Disabilities: The Writing Process and the Opinions of the Storywriters
(2014)
Problem Durumu:Dünya'nın pek çok yerinde olduğu gibi Türkiye'de de yasalar okulöncesi dönemden başlayarak özel gereksinimli çocukların akranları ile birlikte normal sınıflarda eğitilmesini öngörmektedir. Özel gereksinimli ...
The Sociometric Status of Students with Disabilities in Elemantary Level Integration Classes in Turkey
(2005)
Bu çalışmada, kaynaştırma uygulaması yürütülen sınıflarda eğitim alan kaynaştırma Öğrencileri ve kaynaştırmaya aday gösterilen ve yetersizlik göstermeyen öğrencilerin sosyal konumları akran tercihi tekniği kullanılarak ...
Class-wide Positive Behavior support plan on adhering to the classroom rules
(2013)
Bu çalışmada, öğretmenle görüşmeler ve İşlevsel Davranış Değerlendirmesi (İDD) sonrasında hazırlanmış olan ODD paketinin sınıf kurallarına uyma davranışı üzerindeki etkileri incelenmiştir. Çalışma bir devlet okulunun ...
Özel eğitim alanında görev yapan eğitimcilerin işbaşında eğitimi: Ayrık denemelerle öğretim formatında eşzamanlı ipucu stratejilerinin kullanımının öğretimi
(2012)
Bu çalışmada, bir özel eğitim ve rehabilitasyon merkezinde eğitimci olarak görev yapan üç personele eşzamanlı ipucuyla öğretim yöntemini kullanarak ayrık denemelerle öğretim sunmaları için uygulanan personel eğitiminin ...
Sosyal becerilerin öğretiminde temel tepki öğretimiyle yürütülen araştırmaların incelenmesi
(2013)
Erken eğitimde özellikle otizm spektrum bozukluğu (OSB) olan çocuklara etkili öğretim sunmada, Temel Tepki Öğretimi (TTÖ) gibi doğal ortamlarda kullanılan öğretim teknikleri sıklıkla kullanılmaktadır. TTÖ; uyaran ve tepki ...
Okul Öncesi Eğitimi Öğretmenlerinin Kaynaştırmaya İlişkin Görüşleri
(2006)
Özel gereksinimli çocukların okul öncesi eğitim alması sosyal kabulleri ve topluma kazandırılmaları için zorunludur. Bu zorunluluk Türkiye’de var olan yasalarla da belirlenmiş ve uygulamanın sürdürülmesi kaynaştırma ...
Schoolwide Positive Behavioral Interventions and Support Practices: Review of Studies in the Journal of Positive Behavior Interventions*
(2016)
Schoolwide Positive Behavioral Interventions and Support (SWPBIS) focuses on interventions in order to meet the social behavioral demands of schools with the help of a three-tiered model. The main aim in SWPBIS is to ensure ...
Normal Sınıflara Devam Eden Özel Gereksinimli Öğrencilerin Kaynaştırma Uygulamasına İlişkin Görüşleri ve Karşılaştıkları Sorunlar
(2015)
Özel gereksinimli öğrencilerin toplumda bağımsız ve üretken bireyler olarak var olabilmeleri; bu öğrencilerin eğitim gereksinimlerinin belirlenmesi, gereksinimlerine uygun eğitim ortamlarının ve hizmetlerinin sunulmasıyla ...
Özel eğitim alanında uygulama öğretim elemanı yetiştirme su?reci**
(2014)
Özel eğitim öğretmeni yetiştirme programlarında öğretmenlik uygulamaları yaygın ve yoğun biçimde yer al - maktadır. Bu süreçte öğretmen adaylarına nitelikli ve doyurucu bir danışmanlık yapılması oldukça önemlidir. Dolayısıyla, ...