Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencilerinin boş zamanlarını değerlendirme eğilimleri
Abstract
Boş zaman değerlendirme alışkanlıkları kişinin yetişme şekliyle ilişkilidir. Aile, çevre, okul, işyeri faktörleri boş zamanaları değerlendirmede kişiye etkide bulunur. Cinsiyet ve ekonomik durum da boş zamanları değerlendirme eylemlerini sınırlarını belirleyen faktörlerdir. Bu çalışmanın evrenini oluşturan Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İktisat ve İşletme bölümü öğrencilerinin kişisel ve sosyo-ekonomik özelliklerini özetleyecek olursak; öğrencilerin çoğunluğu Eskişehir ili dışından gelmiştir. Orta gelirli ailelerin çocuklarıdır. Anne ve babalarının öğrenimi orta düzeydedir denilebilir. Kitle iletişim araçlarıyla ilgileri, gazete dışında azdır. Bu ilgisizlik, öğrencilerin ailelerinden uzakta yaşamaları ve gelirlerinin yetersiz oluşu nedeniyle kendilerine ait radyo, televizyon gibi araçlara sahip olma olanaklarının az olmasına bağlanabilir. Öğrenciler bazı sosyal faaliyetlere katılmaya isteklidirler. Fakat ortamın ve ekonomik durumun yetersizliğinden katılamamaktadırlar. Anket sorularına verilen yanıtlardan elde edilen sonuçlara göre Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencilerinin, spor, tiyatro, müzik, araştırma ve yeni bilgiler öğrenmeye yönelik çalışmalara katılmakta istekli oldukları görülmektedir. Ortamın ve ekonomik durumun yetersizliği öğrencileri, pasif alışkanlıklar edinmeye yöneltmektedir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [121]