Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKesim, Mehmet
dc.contributor.authorAtaman, E. Özlem
dc.date.accessioned2016-04-05T00:24:49Z
dc.date.available2016-04-05T00:24:49Z
dc.date.issued1995
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/10030
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sinema ve Televizyon Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 109678en_US
dc.description.abstractGeleneksel eğitim sistemlerinin, artan eğitim talepleri nedeniyle yetersiz kalması sonucu uzaktan öğretim kurumları ortaya çıkmıştır. Hızla gelişen teknolojiler yaşamın tüm alanında olduğu gibi eğitim alanında da etkisini göstererek büyük değişimlere yol açmıştır. Teknolojilerin her geçen gün daha yaygın, daha verimli ve daha kolay kullanımlı hale gelmesi, uzaktan öğretim sistemlerini de etkilemiş ve teknolojiler eğitimde de kullanılır hale gelmiştir. Uzaktan öğretim sisteminde kullanılan teknolojilerden biri olan televizyonun önemli bir rolü vardır. Eğitimde kullanılan televizyon öğrencilerle içerik, öğrencilerle öğrenciler ve öğrenciler ile eğitimci arasında anında iletişim ve etkileşimini sağlayamamakta ve geleneksel anlamdaki yüzyüze eğitim-öğretim ortamını hazırlayamamaktadır. Fakat, gelişen teknolojilerle etkileşimli televizyon ortaya çıkmış ve eğitimde kullanılmaya başlamıştır. Etkileşimli televizyon ile öğretimde fiziksel ayrılıklar olmasına rağmen, etkileşim öğesinin eksikliği giderilmeye çalışılmıştır. Eğitimde kullanılan çeşitli iletişim kanalları sayesinde ses, yazı ve görüntü değişimi anında yansıma ile sağlanır olmuştur. ''Uzaktan Öğretimde Etkileşimli Televizyonun Kullanılması'' adlı çalışma dört ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, eğitim sürecinin bir iletişim süreci olduğu düşünülerek iletişim tanımları yapılmış, iletişimi sağlayan kitle iletişim araçlarına değinilmiştir. Daha sonra etkileşim ve kitle iletişim araçlarında etkileşimin nasıl sağlandığına yer verilmiştir. Çalışmanın ikinci bölümünde yöntem hakkında bilgi verilmiştir. Uzaktan öğretim sistemlerinde etkileşimli televizyon programlarının ele alınıp yapılma sürecinde konu ile ilgili olan ; eğitim programları yayıncılığında etkileşime, etkileşimli televizyon ile uzaktan öğretim programlarının hazırlanmasına ve Açıköğretim Fakültesi'nde uygulanacak yapım sürecine ait bilgilere yer verilmiştir. Ayrıca bilgilerin toplanmasına ve işlenmesine değinilmiştir. Çalışmanın üçüncü bölümünde elde edilen bulgulara yer verilmiştir. Bulgular, amaç başlığı altında ortaya çıkan sorulardan yola çıkarak hazırlanmış ve Açıköğretim Fakültesi ile ...en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectUzaktan öğretimen_US
dc.subjectTelevizyon, Eğitimdeen_US
dc.subjectEtkileşimli televizyonen_US
dc.titleUzaktan öğretimde etkileşimli televizyonun kullanılması : (Açıköğretim Fakültesi örneği)en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXIII, 157 y. : resim.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster