Başlık için TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 3512, listelenen: 3492-3511
-
Z kuşağı öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenmeleri ve dijital okuryazarlıkları arasındaki ilişki
(2021)Bu araştırmanın amacı, 2018-2019 eğitim öğretim yılında, Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesinde öğrenim gören Z kuşağı 1. Sınıf öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin ve dijital okuryazarlıklarının ... -
Zaman Kavramına Kuramsal Yaklaşımlar ve İnternet'te Şimdiki Zaman Olgusu
(2015)Tarihsel süreç içerisinde zaman, daima bireylerin hayatında tartışmasız öneme sahip olmuştur. Yirmibirinci yüzyılda iletişim ve enformasyon teknolojileri alanında yaşanan geliş- meler, bireylerin gündelik yaşamında İnternet ... -
Zamanın İzinde Kenti Deneyimlemek: Kent ve Bellek Üzerine Oto-Etnografik Bakışlar
(2017)Bu çalışmada, kendine dair olanın yazıya dönüştürüldüğü, öznelliği ve araştırmacı etkisini reddetmeyen oto-etnografi aracılığıyla, üç karakterin iki farklı kente dair sahip oldukları deneyimler, anılar ve yaşantılar bir ... -
Zamir /N/'sinin Türkçe'deki fonemorfolojik gelişimi
(2020)Altay dillerindeki, 3. kişi kategorisiyle alakalı zamir ve iyelik çekimlerinin bağlantı noktalarında görülen zamir /n/’sinin kökeni hakkında bugüne dek birçok çalışma yapılmıştır. Zamir /n/’si, Türk lehçelerinde [n, n̪, ... -
Zap suyu havzası hidroelektirik potansiyelinin araştırılması
(2007)Bu makalede, Zap suyu havzası hidroelektrik potansiyeli (HEP) araştırılmıştır. Zap suyu havzası, Dicle havzasının bir ah havzasıdır. Bölgenin %96'sından fazlası dağlıktır. Zap suyunun drenaj alanı 6780 km' olup, Güneydoğu ... -
Zeolit ve silikalit'li katalizörler
(2001)Ulaşım, ısınma ve endüstri tesisleri hava kirliliğine neden olan üç ana kaynaktır . Hava kirliliğine neden olan bu faktörler içerisinde, ulaşımdan kaynaklanan kirlilik, en büyük orana ve en zarar verici etkiye sahiptir. ... -
Zihin engelli bireylerin ebeveynlerinin kullanımına yönelik geliştirilen mobil beceri öğretimi yazılımına yönelik katılımcı görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Zihin engelli bireylerin ebeveynlerinin kullanımına yönelik bir Tübitak projesi (Proje no: 110K545) kapsamında geliştirilen mobil beceri öğretimi yazılımı ile ebeveynlere eğitsel içerikler, uzmanlarla ve diğer ebeveynler ... -
Zihin Engelli Çocuğu Olan Anne-Babaların Okulda Anne-Baba Katılımına İlişkin Görüşleri
(2006)Bu araştırmanın amacı, zihin engelli çocuğu olan anne-babalarm okulda anne-baba katılımına ilişkin görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırma, Bursa il merkezinde zihin engellilere eğitim ve rehabilitasyon hizmetleri sunan ... -
Zihin Engelli Çocuklara Özbakım ve Ev İçi Becerilerinin Yardımcı Öğretmenler Tarafından Öğretiminin Etkililiği
(2007)Problem Durumu: Birçok eğitim uzmanı, özellikle zihin engelli çocukların eğitiminde yardımcı personelle çalışmaktadır. Yardımcı öğretmenlerin, kendilerinden tam olarak ne beklendiğini bildikleri zaman görevlerinde başarılı ... -
Zihin Engelliler Öğretmenliği Adaylarının Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Görüş ve Önerilerinin Değerlendirilmesi
(2008)Bu araştırmada, Anadolu Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü Zihin Engellilerin Öğretmenliği Programı son sınıf öğrencilerinin öğretmenlik uygulamasına ilişkin görüş ve önerilerini değerlendirmek amacıyla yarı-yapılandırılmış ... -
Zihin Engelliler Öğretmenliği Adaylarının Uygulama Okulları Ve Uygulama Sınıf Öğretmenleri Hakkındaki Görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2009)Özel eğitim alanında çalışacak öğretmen adaylarının; değerlendirme, program hazırlama ve etkili öğretim yöntemleri gibi kuramsal konularda yetişmenin yanı sıra, uygulama alanında da yeterli becerilere sahip olmaları ge ... -
Zihin engellilerin eğitimi anabilim dalı'nda yüksek lisans yapan öğrencilerin,yüksek lisans eğitimi sürecine ilişkin görüşleri
(2010)Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü lisansüstü programlarından biri olan Özel Eğitim Anabilim Dalı bünyesindeki Zihin Engelliler Öğretmenliği Tezli Yüksek Lisans Programı düzenli olarak her öğretimyılında öğrenci ... -
Zihin Özürlü Bir Öğrenciye Sabit Bekleme Süreli Öğretimle Toplama Ve Çıkarma Öğretimi
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Zihin özürlü öğrencileri, bağımsız yasama hazırlamak için işlevsel akademik becerilerin öğretilmesi gereklidir.İşlevsel akademik beceriler, günlük yasam etkinliklerini yerine getirirken kullanılan becerilerdir. Temel ... -
Zihin özürlü çocuklara oto yıkama becerisi öğretiminde hata düzeltmesi yapılarak gerçekleştirilen eşzamanlı ipucuyla öğretimin etkililiği
(2010)Bu çalısmada, Zihin özürlü çocuklara oto yıkama becerisi ögretiminde hata düzeltmesi yapılarak gerçeklestirilen eszamanlı ipucuyla ögretimin etkililigi arastırılmıstır. Aynı zamanda, eszamanlı ipucuyla ögretimin ortam, ... -
Zihin Özürlü Çocukların Okuma Yazma Öğrenmeleri ve Özel Eğitim Öğretmenleri: Yarı Yapılandırılmış Görüşme Araştırması
(2004)Bu araştırmanın amacı, Eskişehir ilindeki eğitilebilir zihin özürlü çocukların devam ettiği bir ilköğretim okulu ve meslekî eğitim merkezindeki özel eğitim öğretmenlerinin zihin özürlü çocukların okuma yazma öğrenmeleri ... -
Zihin yetersizliği olan bireylere ev içi becerilerinin öğretiminde aile eğitimi programının etkililiği
(Anadolu Üniversitesi, 2020)Zihin yetersizliği (ZY) olan bireylerin eğitiminde temel amaç onları günlük yaşamda başkalarına en az bağımlı olacak duruma getirmektedir. Bu amaçla okul programlarında çeşitli etkinliklere yer verilmektedir. Ancak, öğrenilen ... -
Zihin Yetersizliği Olan Ortaokul Öğrencilerinin Bulunduğu Bir Sınıfta Öğretim Etkinliklerinin Teknoloji Desteği ile Geliştirilmesi
(2016)Bu araştırmanın amacı; zihin yetersizliği olan öğrencilerin eğitim gördüğü bir özel eğitim ortaokulunda ileri düzey teknolojik araçlar (tablet bilgisayar, etkileşimli tahta) ile desteklenen bir sınıfın oluşturularak teknoloji ... -
Zihinsel yetersizliğe sahip öğrencilere “iş gücü piyasa analizi”ne dayalı meslekî becerilerin öğretim sürecinin betimlenmesi
(2020)Bu araştırmada zihinsel yetersizliği olan öğrencilere iş gücü piyasa analizi ve iş analizi temelinde meslekî becerilerin öğretilmesi sürecinin betimlenmesi hedeflenmiştir. Bu araştırma, eylem araştırması olarak desenlenmiştir. ... -
Zihinsel Yetersizliği Olan Bireylere Toplum Kaynaklarını Kullanma Becerilerinin Öğretiminde İşitsel Teknoloji Desteğiyle Sunulan Videoyla Model Olmanın Etkililiği
(2018)Toplumsal yaşama ve yetişkinliğe geçiş sürecinde genç bireylerin bağımsızlıklarının arttırılabilmesi için toplum kaynaklarını kullanma becerilerinin önemli olduğu bilinmektedir. Araştırmada işitsel teknoloji desteği ... -
Zincir ve Grup Otel İşletmelerinde Yerine Getirilen Lojistik Faaliyetler ve Gerekli Lojistik Kaynakların Belirlenmesi
(2015)Bu çalışmanın amacı otellerde yerine getirilen lojistik faaliyetleri belirlemek ve bu faaliyetlerde kullanılan lojistik kaynakları ortaya koymaktır. Bu amaçla Türkiye'de faaliyet gösteren yerli ve yabancı en büyük ilk 25 ...