Kurum Yazarı "Ergenekon, Yasemin" TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu İçin Listeleme
-
Gelişimsel Geriliği Olan Bireylere Okuldan İşe Geçiş Becerilerinin Kazandırılmasına İlişkin Öğretmenlerin ve Yöneticilerin Görüşleri
Gürsel, Oğuz; Ergenekon, Yasemin; Batu, E. Sema (2007)Bu araştırmanın amacı, gelişimsel geriligi olan bireylere, okuldan işe geçis sürecinde iş ve meslek becerilerinin kazandırılmasına ilişkin olarak bir ilköğretim ve iş okulunda çalışan öğretmenlerin ve yöneticilerin görüş ... -
Gelişimsel yetersizliği olan yetişkinler için ihmal edilen bir zaman dilimi: serbest zaman
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalı; 0000-0002-0285-4152; 0000-0003-2443-0884; Artar, Tahir Mete; Ergenekon, Yasemin (Ankara Üniversitesi, 2020)Bu çalışmanın amacı, gelişimsel yetersizliği olan yetişkinlerin yaşamında önemli bir yer kaplayan serbest zaman kavramına yönelik temel kavramların açıklanması, gelişimsel yetersizliği olan bireylerin serbest zaman ... -
İlköğretim kaynaştırma uygulamalarında sınıf içi geçişleri kolaylaştıran stratejiler
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; 0000-0002- 6565-0819; 0000-0003-2443-0884; Erbaş, Esra; Ergenekon, Yasemin (Anadolu Üniversitesi, 2020)Kaynaştırma uygulamalarının yürütüldüğü sınıflarda eğitim alan gelişimsel yetersizliği olan öğrenciler gün içinde birçok etkinlik, ders ve ortam arasında farklı geçişler yaşamaktadır. Tipik gelişen öğrenciler için bu ... -
Kaynaştırma öğrencisi olan okulöncesi öğretmenlerinin sınıf larında yaptıkları öğretim uygulamalarının belirlenmesi
Ülkemizde okulöncesi eğitim ortamlarına kaynaştırılan özel gereksinimli çocukların günlük rutinler ve etkinlikler sırasında akranlarıyla birlikte öğretime katılmasına ve bu etkinlikler sırasında sistematik öğretim almasına ... -
Opinions of special education teachers about activity-based intervention
Bu çalışmanın amacı, gelişimsel yetersizliği olan çocuklarla çalışan öğretmenlerin etkinlik temelli öğretimin (ETÖ) temel öğeleri arasında yer alan günlük rutinlere, geçişlere ve planlanmış oyun etkinliklerine öğretimde ... -
Otizmli Çocuklara Videoyla Model Olma Kullanılarak Ev Kazalarında Basit İlkyardım Becerilerinin Öğretimi
Ergenekon, Yasemin (2012)Bireyin hayatta kalması için önemli beceri alanlarından olan basit ilkyardım becerilerini gelişimsel yetersizliği olan çocukların öğrenebildikleri ve gerekli durumlarda kullanabildikleri bilinmektedir. Çalışmada üç otizmli ... -
Özel eğitim alanında uygulama öğretim elemanı yetiştirme su?reci**
Vuran, Sezgin; Ergenekon, Yasemin; Ünlü, Emre (2014)Özel eğitim öğretmeni yetiştirme programlarında öğretmenlik uygulamaları yaygın ve yoğun biçimde yer al - maktadır. Bu süreçte öğretmen adaylarına nitelikli ve doyurucu bir danışmanlık yapılması oldukça önemlidir. Dolayısıyla, ... -
Özel eğitim öğretmenlerine mesleklerinin ilk yılında sağlanan destekler
Ergenekon, Yasemin (2009)Derleme niteliğinde hazırlanan bu makalenin amacı, mesleklerinin ilk yılında karşılaştıkları zorluklar nedeniyle, mesleki yıpranma, stres ve tükenmişlik yaşayan ve gerekli destekler sağlanmadığında, iş verimleri düşen ya ... -
Uygulamacılar İçin Özel Eğitimde Farklı Bir Bakış Açısı: Gömülü Öğretim
Derleme çalışması olarak hazırlanan bu çalışmanın amacı, doğal öğretim yaklaşımına ve doğal öğretim yaklaşımının ortaya çıkış felsefesine ilişkin genel bir bilgi vererek, doğal öğretim yaklaşımından biri olan gömülü öğretim ... -
Yetişkinliğe geçişte ilk adım: gelişimsel yetersizliği olan bireyler ve kariyer eğitimi
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü; 0000 - 0002 - 0285 - 4152; 0000 - 0003 - 2443 - 0884; Artar, Tahir Mete; Ergenekon, Yasemin (Kastamonu Üniversitesi, 2020)Bu çalışmanın amacı, gelişimsel yetersizliği olan bireylerin yetişkinlik yaşamının önemli bir parçası olan kariyer, kariyer gelişimi ve kariyer eğitimi kavramlarının açıklanması ve erken çocukluk döneminden itibaren ... -
Zihin Engelliler Öğretmenliği Adaylarının Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Görüş ve Önerilerinin Değerlendirilmesi
Ergenekon, Yasemin; Özen, Arzu; Batu, E. Sema (2008)Bu araştırmada, Anadolu Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü Zihin Engellilerin Öğretmenliği Programı son sınıf öğrencilerinin öğretmenlik uygulamasına ilişkin görüş ve önerilerini değerlendirmek amacıyla yarı-yapılandırılmış ... -
Zihin Engelliler Öğretmenliği Adaylarının Uygulama Okulları Ve Uygulama Sınıf Öğretmenleri Hakkındaki Görüşleri
Özen, Arzu; Ergenekon, Yasemin; Batu, Emine Sema (Anadolu Üniversitesi, 2009)Özel eğitim alanında çalışacak öğretmen adaylarının; değerlendirme, program hazırlama ve etkili öğretim yöntemleri gibi kuramsal konularda yetişmenin yanı sıra, uygulama alanında da yeterli becerilere sahip olmaları ge ... -
Zihin Özürlü Bir Öğrenciye Sabit Bekleme Süreli Öğretimle Toplama Ve Çıkarma Öğretimi
Kırcaali İftar, Gönül; Ergenekon, Yasemin; Uysal, Ayten (Anadolu Üniversitesi, 2008)Zihin özürlü öğrencileri, bağımsız yasama hazırlamak için işlevsel akademik becerilerin öğretilmesi gereklidir.İşlevsel akademik beceriler, günlük yasam etkinliklerini yerine getirirken kullanılan becerilerdir. Temel ... -
Zihinsel Yetersizliği Olan Bireylere Toplum Kaynaklarını Kullanma Becerilerinin Öğretiminde İşitsel Teknoloji Desteğiyle Sunulan Videoyla Model Olmanın Etkililiği
Çattık, Orum Esra; Ergenekon, Yasemin (2018)Toplumsal yaşama ve yetişkinliğe geçiş sürecinde genç bireylerin bağımsızlıklarının arttırılabilmesi için toplum kaynaklarını kullanma becerilerinin önemli olduğu bilinmektedir. Araştırmada işitsel teknoloji desteği ...