Kurum Yazarı "Gültekin, Mehmet" TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu İçin Listeleme
-
2004 Sosyal bilgiler öğretim programında yeni anlayışlar: 1998 öğretim programından farklılıkları açısından bir inceleme
Bu araştırmanın amacı, 2004 Sosyal Bilgiler Öğretim Programındaki yeni anlayışlar konusunda sınıf öğretmenlerinin görüşlerini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda araştırma, tarama modeli benimsenerek gerçekleştirilmiştir. ... -
Akran İşbirliği ve İlk Okuma Yazma Öğretimi
Güvey, Aktay Emel; Gültekin, Mehmet (2015)Bu araştırmanın amacı, ilk okuma yazma öğretimi sürecinde akran işbirliğinin nasıl gerçekleştiğini incelemektir. Araştırma nitel araştırma yaklaşımlarından doğal inceleme yaklaşımı (naturalistic inquiry) ile gerçekleştirilmiştir. ... -
Avrupa Birliğinin Eğitimde Kaliteyi Belirleyici Alan ve Göstergeleri Açısından Türk Eğitim Sisteminin Durumu
Gültekin, Mehmet; Şengül, S. Anagün (Anadolu Üniversitesi, 2006)Avrupa Birliği’nin genişlemesi ve sürekliliğinin sağlanmasında önemli bir role sahip olan eğitim, Birliğin gerçekleştirmeye çalıştığı politikaların başarısında kilit bir rol üstlenmektedir. Avrupa Birliği, her üye ülkeyi ... -
Beyaz Önlüğü Sadece Doktorlar Mı Giyer? Hastane Sınıfı Öğretmenlerinin Hastane Sınıflarına İlişkin Görüşleri
Gültekin, Mehmet; Boyraz, Celal; Uyanık, Can (2017)Hastalık, yetişkin her bireyde olduğu gibi çocuklar için de karşılaşabilecekleri doğal bir süreçtir. Hastalığın seyrine göre bu süreç uzun sürebilmekte ve çocukların günlük yaşamlarının yanı sıra eğitim-öğretim faaliyetlerini ... -
Çatışma Çözme Becerisi Ölçeği’nin geçerlik ve güvenirlik çalışması
Anadolu Üniversitesi; Gürdoğan Bayır, Ömür; Gültekin, Mehmet (Anadolu Üniversitesi, 2019)Bu çalışmada ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin çatışma çözme becerisi ölçülmesine ilişkin geçerli ve güvenilir bir ölçme aracının geliştirilmesi amaçlanmıştır. Ölçek kapsamına alınacak maddelerin yazımında alanyazında ... -
Değişen toplumda eğitim ve öğretmen nitelikleri
Anadolu Üniversitesi; 0000- 0002-5281-1767; Gültekin, Mehmet (Anadolu Üniversitesi, 2020)Bir eğitim sisteminin öğretmen, öğrenci, veli, eğitim programı ve çevre olmak üzere farklı girdileri bulunmaktadır. Bu girdilerin niteliği ise eğitim sisteminin çıktılarını doğrudan etkilemektedir. Bu girdiler içinde ... -
Dictation Activities in Reading and Writing Instruction
Gültekin, Mehmet; Güvey, Aktay Emel (2014)Yapılan araştırmada ilk okuma yazma öğretiminde dikte çalışmalarına ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yaklaşımı benimsenerek gerçekleştirilen araştırmanın katılımcıları, ... -
Dünyada ve Türkiye'de İlköğretimdeki Yönelimler
Gültekin, Mehmet (2007)Türkiye’de ilköğretim, dünya ülkeleri ile karşılaştırıldığında gerek on milyonu aşan öğrenci sayısı, gerekse yapı ve işleyişi bakımından farklı özelliklere sahip bulunmaktadır. Bu çalışmada, önce, dünya ülkeleri ile ... -
The Effect of Project Based Learning on Learning Outcomes in the Fifth-Grade Science Education
Gültekin, Mehmet (2007)Proje tabanlı öğrenme, öğrencilerin somut ürünler ortaya koymak amacıyla tek başlarına ya da küçük gruplar halinde çalışmaları temeline dayanan bir yaklaşımdır. Bu araştırmada, ilköğretim beşinci sınıf fen bilgisi dersinde ... -
Eğitimde Güncel Bir Kavram: Gelecek
Gültekin, Mehmet (2006)Eğitimin temel amaçlarından biri, bireyin içinde bulunduğu topluma en iyi biçimde uyum yapmasına yardım etmektir. Ancak, günümüzde sosyal, ekonomik ve politik alanlarda meydana gelen değişmeler, toplumların sosyal dokusuna ... -
Elementary Pre-Service Teachers' Metaphorical Perceptions Regarding Life Sciences
Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının Hayat Bilgisi dersine ilişkin kullandıkları metaforları belirlemektir. Araştırma, Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Programında 3. ... -
Haklarımız Var: Çocukların Gözünden Çocuk Hakları
Çocuk hakları, çocukların doğuştan sahip olduğu onları koruma altına alan haklardır. Bu hakların uygulamaya konulabilmesi öncelikle çocukların haklarını bilmesi ile yakından ilişkilidir. Ayrıca çocuk hakları çocukların ... -
Hayat Bilgisi Dersinde Öğrencilerin Yaşam Becerilerinin Geliştirilmesinde Etkin Öğrenme Uygulamaları
Kılıç, Zeynep; Gültekin, Mehmet (2015)Bu araştırmanın amacı, Hayat Bilgisi dersinde öğrencilerin yaşam becerilerinden öz yönetim becerilerinin geliştirilmesinde etkin öğrenme uygulamalarının etkisini belirlemektir. Karma modele göre desenlenen araştırmada ... -
İlkokul 3. Sınıf Öğrencilerinin Hayat Bilgisi Dersi "Okul Heyecanım" Temasındaki Kavramlara İlişkin Bilişsel Yapıları
Gündoğan, Aslı; Gültekin, Mehmet (2018)Bu araştırmanın amacı, ilkokul 3. sınıfta okuyan öğrencilerin, 3. Sınıf Hayat Bilgisi Öğretim Programı "okul heyecanım" temasındaki kavramlara ilişkin bilişsel yapılarını belirlemektir. Araştırma tarama modelinde ... -
İlkokul 4. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersinde Bağlam Temelli Öğrenme Uygulamaları
Yıldırım, Gülsüm; Gültekin, Mehmet (2017)İlkokul 4. sınıf Fen ve Teknoloji dersinde bağlam temelli öğrenme REACT modeline göre düzenlenmiş etkinliklerin öğrenme sürecine yansımalarını belirlemek amacıyla yapılan araştırmada, nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin ... -
İlkokul Dördüncü Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Çatışma Çözme Becerilerinin Gelişiminin İncelenmesi
Gürdoğan, Bayır Ömür; Gültekin, Mehmet (2017)Bu araştırmanın amacı ilkokul dördüncü sınıf Sosyal Bilgiler dersinde öğrencilerin çatışma çözme becerilerindeki gelişimi incelemektir. Araştırma karma yöntem kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Karma yöntemle gerçekleştirilen ... -
İlköğretim Beşinci Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Proje Tabanlı Öğrenmenin Öğrenme Ürünlerine Etkisi
Gültekin, Mehmet (2005)Türkiye’de yapılandırmacı anlayış ışığında hazırlanan 2004 İlköğretim Programı, öğretme-öğrenme sürecine farklı bakış açıları getirmeyi amaçlamaktadır. Yapılandırmacı kuramın bir gereği olarak öğrenci merkezli birçok öğretim ... -
İlköğretim Öğrencilerinin İdeal Öğretmen Algısı
Gültekin, Mehmet (2015)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim öğrencilerinin ideal öğretmenin sahip olması gereken özelliklerine ilişkin algılarını belirlemektir. Tarama modeli benimsenerek gerçekleştirilen araştırmanın katılımcılarını, 2010-2011 ... -
İlköğretim öğretmen adaylarının eğitim programı kavramına yükledikleri metaforlar
Gültekin, Mehmet (2013)Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının eğitim programına ilişkin kullandıkları metaforları ortaya koymaktır. Araştırma, Eskişehir Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü, Sınıf Öğretmenliği, Matematik ... -
İlköğretim Öğretmenlerinin İlköğretimde Kutlanan Belirli Gün ve Haftaların Gerekliliği ve İşe Vurukluğu Konusundaki Görüşleri: (Eskişehir İli Örneği)
Gültekin, Mehmet (2007)Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin ilköğretim okullarında kutlanan belirli gün ve haftaların gerekliliği ve işe vurukluğuna yönelik görüşlerini belirlemektir. Tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilen araştırmanın ...