Ara
Toplam kayıt 8, listelenen: 1-8
Preservice primary school mathematics teachers' questioning skills and knowledge of students in terms of pedagogical content knowledge [lkögretim matematik ögretmeni adaylarinin pedagojik alan bilgisi baglaminda sorgulama becerileri ve ögrenci bilgileri]
(2013)
The aim of this study was to determine preservice primary school mathematics teachers' skills to prepare clinical interview tasks, to question and to analyze and interpret the questioned students' thinking. The study group ...
Elementary Mathematics Teachers' Knowledge of Students and Teaching Strategies Regarding the Use of Representations
(2015)
Öğrenci bilgisi ve öğretim stratejileri bilgisi öğretmenin sahip olması gereken bilginin temel bileşenleri olarak görülebilir. Bu çalışmada ortaokul matematik öğretmenlerinin öğrencilerin hatalı temsil içeren yanıtlarını ...
Primary school teacher candidates' geometric habits of mind [Si{dotless}ni{dotless}f ögretmeni adaylari{dotless}ni{dotless}n geometrideki zihinsel ali{dotless}şkanli{dotless}klari{dotless}]
(Edam, 2014)
Geometric habits of mind are productive ways of thinking that support learning and using geometric concepts. Identifying primary school teacher candidates' geometric habits of mind is important as they affect the development ...
Preservice Primary School Mathematics Teachers' Questioning Skills and Knowledge of Students in terms of Pedagogical Content Knowledge
(Turkish Education Assoc, 2013)
The aim of this study was to determine preservice primary school mathematics teachers' skills to prepare clinical interview tasks, to question and to analyze and interpret the questioned students' thinking. The study group ...
Preservice mathematics teachers' knowledge of students about algebraic concepts
(Social Science Press, 2013)
The aim of this study was to evaluate preservice primary mathematics teachers' ability to discuss and investigate students' thinking process about the concepts of variable, equality and equation, to analyse their ability ...
Equal sign and relational thinking in elementary mathematics textbooks
(2011)
Bu araştırma ile, Türkiye’de 1. sınıftan 5. sınıfa kadar okutulan dört seri ilköğretim matematik ders ve öğrenci çalışma kitaplarının eşit işaretinin kullanımını ve ilişkisel düşünmeyi nasıl ve ne derece desteklediğini ...
Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Ders Tasarımlarının Öğretime Entegrasyonu
(2018)
Bu çalışmada farklı mesleki deneyimlere sahip ortaokul matematik öğretmenlerinin ders tasarımlarının ve bu tasarımlarını öğretimlerine entegre etme süreçlerinin Dörtlü Bilgi Modeli (DBM) bağlamında incelenmesi amaçlanmıştır. ...
İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının pedagojik alan bilgisi bağlamında sorgulama becerileri ve öğrenci bilgileri
(2013)
Bu çalışmanın amacı, ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının klinik görüşme görevlerini hazırlayabilme, sorgulayabilme ve sorguladıkları öğrencilerin düşüncelerini analiz edebilme ve yorumlayabilme becerilerini ...