Popüler Kültürün Olası Tanımları ve Yazılı Basın Alanından Örneklerle Kitle İletişiminde Popüler Kültür Görünümleri
Abstract
Kitle kültürü popüler kültür ilişkisine bakıldığında tanımlama güçlükleriyle karşılaşılmaktadır. Bu çalışmada, kitle iletişim alanında yer alan genel kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde kitle kültürü ile kitle toplumu ele alınmakta ve bu bağlamda da popüler kültür tartışılmaktadır. Araştırma birbirlerine “rakip” kuruluşlar olduğu için seçilen Hürriyet ve Sabah gazeteleriyle sınırlıdır. Bu gazetelerin hafta sonu ekleri popüler kültür bağlamında İncelenmektedir. Elde edilen verilerin ışığında da popüler kültürün kitle iletişimindeki yeri ve işlevleri açıklanmaktadır.
Source
KurguCollections
- Sayı: 15 [26]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
The Relation Between the Population Aging and Economic Growth: An Analysis for Turkey
Günsoy, Güler; Tekeli, Seda (Turkiye Orta Dogu Amme İdaresi Enstitüsü, 2015)This paper has theoretically examined the relation between population (general), population (old people), and economic growth, and has analyzed the demographic change in Turkey's population rather in the context of the ... -
Impact of relative population change on regional income convergence: Evidence from Turkey
Kılıçaslan, Yılmaz; Özataan, G. (2007)The aim of this paper is to show the impact of relative population change on regional income convergence. Using the panel data of 64 Turkish provinces from 1987 to 2000, the results from modified convergence analyses show ... -
Türkiye'de Popüler Bilim Dergilerinin Eleştirel Ekonomi Politik Çözümlemesi: "Bilim ve Teknik" ile "Popular Science" Örnekleri
Dağtaş, Erdal; Yıldız, Emir Mehmet (2015)Bu çalışmada, popüler bilim dergileri özelinde popüler bilim yayıncılığı, eleştirel ekonomi politik açıdan soruşturulmuştur. Popüler bilim kavramının tarihsel olarak geçirdiği dönüşüm ve belirli tarihsel uğraklarda ekonomi ...