2004 Sosyal bilgiler öğretim programında yeni anlayışlar: 1998 öğretim programından farklılıkları açısından bir inceleme
Abstract
Bu araştırmanın amacı, 2004 Sosyal Bilgiler Öğretim Programındaki yeni anlayışlar konusunda sınıf öğretmenlerinin görüşlerini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda araştırma, tarama modeli benimsenerek gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya, Eskişehir İl merkezindeki ilköğretim okullarında görev yapan 105 sınıf öğretmeni katılmıştır. Veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen anket yoluyla toplanmıştır. Araştırma sonucunda sınıf öğretmenleri, programda yer alan kazanımlar, öğrenme alanları, ara disiplinler, sarmallık ilkesi ve diğer derslerle ilişkilendirmenin bir yenilik olduğunu ve bu yeniliklerin programda genelde öngörüldüğü biçimde uygulandığını düşünmektedir. Ayrıca sınıf öğretmenleri, programda yer alan kazanımlar, öğrenme alanları, ara disiplinler, sarmallık ilkesi ve diğer derslerle ilişkilendirme konularında olumlu görüş belirtmişlerdir. Öte yandan sınıf öğretmenleri kendilerine yöneltilen açık uçlu sorulara programda yer alan yeni anlayışların öğrenci düzeyine uygun ve öğrenci merkezli olduğuna, kazanımlar ve konuların yaşamla bağlantılı olduğuna vurgu yapmışlardır. Sınıf öğretmenleri, programda yer alan yeni anlayışlar bağlamında ders kitaplarının yetersiz, konuların yüzeysel ve ders süresinin yetersiz olduğuna değinmişlerdir. The study aims to identify the primary school teachers’ views about new understandings in 2004 Social Studies curriculum. Survey model was used for this purpose. 105 primary school teachers working in Eskişehir participated the study. Data were gathered through the questionnaire which was developed by the researchers. As a result primary school teachers consider that aquisition, learning areas, sub-disciplines, spiral principle ve related with other courses in the curriculum as an improvement and these improvements have been applied as predicted. Their views about these improvements are positive. On the other hand, appropriateness for student level, being student-centered, relationships of the aquisition and contents with real life are emphasized. The primary school teachers also mentioned the insufficient course books, superficial contents and limited course time.
Source
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)Volume
12Issue
46URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRRNE5UWTVPUT09https://hdl.handle.net/11421/11001
Collections
- Makale Koleksiyonu [791]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]