Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKumtepe, Genç Evrim
dc.contributor.authorKumtepe, Tolga Alper
dc.contributor.authorBatmaz, Bülent
dc.date.accessioned2019-10-18T19:03:16Z
dc.date.available2019-10-18T19:03:16Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1304-429X
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpJNU5URTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/11025
dc.description.abstractPek çok ülkede olduğu gibi, Türkiye'de de erken çocukluk eğitiminde fen alanına yeterince yer verilmemektedir. Alanyazın ve Türkiye'deki erken çocukluk eğitimi kurumlarındaki deneyimler incelendiğinde öğretim programında en az çok göz ardı edilen alanın fen olduğu görülmektedir. Fen köşelerinin ve fen malzemelerinin eksikliği de var olan az sayıdaki araştırmada ortaya konulmuştur. Bu çalışmada anket araştırma yöntemiyle Türkiye'nin farklı bölgelerinden 242 okulöncesi eğitim öğretmeninden veri toplanmıştır. Sonuçlar SETAKIST ölçeğinin okulöncesi eğitim öğretmenlerinin özyeterliklerini ölçmede geçerli ve güvenilir bir seçenek olabileceği görüşünü desteklemektedir. Çoklu uyum analizi sonuçları hem öğretme özyeterliğinin hem de bilgi özyeterliğinin sınıfta gerçekleştirilen fen etkinliklerinin sıklığıyla ilişkili olduğunu göstermiştir. Fen etkinlikleri ile ilişkili bulunan bir diğer değişken de öğretmenlerin deneyim yılıdır. Fen etkinliklerini her gün kullanan öğretmenlerin diğer katılımcılardan ayrıştıkları gözlenmiştiren_US
dc.description.abstractLike many other countries, Turkey is also suffering from the lack of science in early years. Considering the literature and previous experiences in Turkey’s early childhood centers, it is obvious that science is the most neglected subject area in the curriculum. Furthermore, lack of science centers and materials in Turkey is also recognized by few available studies. This study employed survey research design with a sample of 242 in-service teachers from every region of Turkey. Results of the analyses support the reliability and construct validity of measuring science teaching efficacy with the SETAKIST instrument among early childhood teachers. Result of the correspondence analysis revealed that the higher levels of both teaching efficacy and knowledge efficacy are associated with more frequent science activities in classrooms. Another variable that was associated with more frequent science teaching was the year of teaching experience. Because the number of teachers who utilize science activities every day is relatively small, it is positioned apart from other componentsen_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.titleThe Convergence of Perceived Efficacy Beliefs and Sciencing in Early Childhood Classroomsen_US
dc.title.alternativeOkulöncesi Eğitimde Özyeterlik Algısı ve Fen Uygulamaları İlişkisinin İncelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalMustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue21en_US
dc.identifier.startpage85en_US
dc.identifier.endpage99en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster