An Examination of the Researches Related to Teaching Styles Measurement Instruments
Özet
Bu çalışmanın amacı eğitimcilerin benimsediği öğretim stillerine ilişkin olarak geliştirilmiş model ve ölçme araçlarından Türkiye'de hangilerinin, hangi sıklıkta kullanıldıklarının incelenmesidir. Bunun yanında Türkiye'de kullanılmayan ölçme araçlarının belirlenmesi ve kullanılan ölçme araçlarına ilişkin yapılmış geçerlik ve güvenirlik çalışmalarının yansıtılması amaçlanmıştır. Araştırma kapsamında doküman incelemesi yöntemi kullanılarak Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi veri tabanında bulunan 17 yüksek lisans ve doktora tezi ile Türkiye'de 2000---2015 yılları arasında ulusal hakemli dergilerde yayınlanmış 19 makale incelenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, uluslararası alanyazında 22 öğretim stili modeli ve bunlara dayanarak geliştirilen ölçme araçlarının bulunduğu; bunlardan beşininTürkçeye uyarlandığı görülmüştür. Bunun yanında Türkiye'de 3 farklı çalışmada ölçme aracı geliştirildiği ve bu araçların geliştirilme süreçlerinde, yurt dışında geliştirilen ölçme araçlarının model alındığı belirlenmiştir. Türkiye'de uyarlaması yapılan ölçme araçlarından araştırmalarda en çok kullanılanın Grasha Öğretim Stili Envanteri olduğu görülmektedir. The aim of this study is to examine the types and frequencies of the models and the measurement instruments that were developed in accordance with the adopted teaching styles of the educators. Besides this, it was aimed to reflect the studies related to the validity and reliability analysis of the measurement instruments and to determine the measurement instruments that are not used in Turkey. The analysis of 17 masters and doctoral theses that are available in the Council of Higher Education Thesis Center and of 19 articles published in national refereed journals between 2000 and 2015 in Turkey was conducted by document analysis method within the scope of this research. According to the research results, there are 22 teaching style models and instruments that were developed based on those models in the international literature, and only five of them were adapted to Turkish. Besides this, it was determined that three instruments were developed in Turkey and the instruments that were developed abroad were taken as a model in the developing process. It was found that the most frequently used teaching style inventory among the ones which were adapted in Turkey is Grasha's Teaching Style Inventory.
Kaynak
Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları DergisiCilt
6Sayı
11Bağlantı
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpBNE1UWTRPQT09https://hdl.handle.net/11421/11036
Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [791]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]