Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBatu, Emine Sema
dc.contributor.authorUysal, Ayten
dc.date.accessioned2019-10-18T19:03:26Z
dc.date.available2019-10-18T19:03:26Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.issn1302-597X
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TmpZeE1EazU=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/11073
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, normal gelişim gösteren çocuklara özel gereksinimli akranlarına yardım etme becerilerinin öğretilmesinde simulasyon yönteminin etkililiğini sınamaktır. Dokuz yaşında ikişer öğrenciden oluşan üç grup araştırmanın denek grubunu oluşturmuştur. Her bir grupta öğren- cilerden biri rol oynayan (özel gereksinimli rolü), diğeri ise, rehber (rol oy- nayana değişik etkinlikler öğreten) olmuştur. Her bir özür grubu için seçilen etkinlikler şunlardır: (a) zihin özürü için domino oynama, (b) fizik- sel özür için süeter giyme, ve (c) görme özürü için yüzey eşleme. Araştır- manın bağımlı değişkenleri: (a) görme özürlü öğrencinin sırasına gitmesine ve yüzeyleri eşlemesine, (b) fiziksel özürlü öğrencinin süeter giymesine ve (c) zihin özürlü öğrencinin domino oynamasına rehberlik yapma davranış- larıdır. Araştırmanın bağımsız değişkeni ise, simulasyon yöntemiyle öğre- timdir. Araştırma sonucunda normal gelişim gösteren öğrencilerin simu- lasyon yoluyla yapıla öğretim ile, özel gereksinimli akranlarına gereksinim duydukları zaman gerektiği kadar yardımcı olma davranışını kazandıkları ve bu davranışları öğretimin tamamlanmasından üç hafta sonra da sürdürdükleri gözlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of the present study was to evaluate the effectiveness of simulation activities to teach helping behaviors to typically developing children. Three dyads of nine years old regular education students participated in the study. In every dyad, one of the students was the role player (who played the role of the child with various special needs) and the other was the guide (who taught different activities to the role player). The activities chosen for each special needs type were as follows: (a) playing dominos for mental retardation, (b) wearing a sweatshirt for physical impairment, and (c) matching patterns for blindness. A multiple probe design across behaviors was used to teach the skills to the participants. The dependent variables of the study were: (a) guiding the student with visual impairment to go to the desk and then to match different patterns, (b) guiding the student with physical impairment to wear a sweatshirt, and (c) guiding the student with mental retardation for playing domino. The independent variable of the study was the simulation based instruction. The results of the study revealed that three guides learned to provide appropriate help to their peers playing the role of a child with special needs. Also, simulation activities were found to be effective while teaching to be guides of children with special needs.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleTeaching Typically Developing Children to Help Their Peers with Various Special Needs via Simulation Activitiesen_US
dc.title.alternativeNormal Gelişim Gösteren Çocuklara Çeşitli Özür Gruplarından Akranlarına Yardım Etmeyi Simulasyon Yoluyla Öğretimin Etkililiğien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalEurasian Journal of Educational Researchen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue22en_US
dc.identifier.startpage12en_US
dc.identifier.endpage25en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorBatu, Emine Sema


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster