Bir Öğretmenin Teknoloji Entegrasyonu Yolculuğu
Abstract
Bu araştırmanın amacı bir öğretmenin çevrimiçi materyal geliştirme araçları ile 9. sınıf İngilizce öğretim programına yönelik materyallerin geliştirmesi ve öğretmenin bu süreçteki mesleki gelişim etkinliğinin incelenmesidir. Bu bağlamda öncelikle araştırmacı tarafından alan uzmanlarının da görüşlerine başvurularak 9. sınıf kazanımlarına yönelik materyal geliştirmeye uygun çevrimiçi ortam seçimleri yapılmıştır. Uygulama sürecinde öncelikle öğretmen ile araştırmacının yürüttüğü, çevrimiçi ortamları kullanma ile ilgili öğretimler gerçekleştirilmiş, ardından öğretmen çevrimiçi ortamlar aracılığıyla seçtiği kazanımlara uygun çeşitli öğretim materyalleri üretmiştir. Çalışma ortamı ve çalışma saatlerinin belirlenmesinde öğretmenin istek ve tercihleri göz önünde bulundurulmuştur. Yapılan çalışmalar öğretmenin ulaşımının kolaylaştırılması nedeniyle okul yönetimiyle okul içerisinde belirlenen bir odada, öğretmenin boş derslerinde gerçekleştirilmiştir. Durum çalışması olarak desenlenen araştırmanın verileri eğitsel materyal geliştirme sürecinin video kayıtları, araştırmacının günlükleri ve oluşturulan eğitsel materyallerden oluşmaktadır. Toplanan veriler içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada, mesleki gelişim etkinliklerinin bireyin istek, gereksinim, beklenti ve hazırbulunuşluğu göz önünde bulundurulduğunda daha başarılı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Mesleki gelişim etkinliklerinin öğretmen özelliklerine göre bireyselleştirilmiş öğretim olarak tasarlanmalarının öğretmenin motivasyon ve verimliliğine katkısı bulunduğu da ulaşılan sonuçlardandır. The purpose of this study is to evaluate the process of developing materials by online environments for 9th grade English language lesson curriculum by a language teacher and the teacher's professional development. In this regard, first, online environments chosen by the researcher considering 9th grade outcomes and expert opinions. Then, researcher and the teacher conducted lessons which focused on how to use the online environments and developing materials by using them. In this respect, for the teaching to be conducted with the teacher, the teacher's demands and preferences were taken into consideration, and the most appropriate environment and time were determined. As the environment to be taught, a suitable environment was determined at school together with the school administrator. Case study was used as a research model and data was collected with video recordings of lessons, researcher's diary and developed materials. Collected data analyzed by the content analysis method. According to findings, if individual's needs, interests and readiness take into consideration, professional development activities will be more effective. The other findings are individualized professional development activities contribute teacher's motivation and effectiveness.
Source
Turkish Online Journal of Qualitative InquiryVolume
5Issue
4URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRjNU16QTRPQT09https://hdl.handle.net/11421/11078
Collections
- Makale Koleksiyonu [791]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]