Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGültekin, Mehmet
dc.contributor.authorGüvey, Aktay Emel
dc.date.accessioned2019-10-18T19:03:32Z
dc.date.available2019-10-18T19:03:32Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1300-2899
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRjNU5EVTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/11098
dc.description.abstractYapılan araştırmada ilk okuma yazma öğretiminde dikte çalışmalarına ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yaklaşımı benimsenerek gerçekleştirilen araştırmanın katılımcıları, 2011-2012 Öğretim Yılı Bahar Dönemi 'nde Eskişehir merkezindeki ilköğretim okullarının birinci sınıf larında görev yap an sınıf öğretmenlerinden oluşmaktadır. Açık uçlu sorular yoluyla top lanan nitel veriler, betimsel analiz tekniği kullanılarak çözümlenmiştir. Elde edilen bulgular doğrultusunda, öğretmenlerin dikteye ilişkin f arklı tanımlamalar yap tıkları belirlenmiş ve diktenin ses, harf ve sözcüklerin hatasız öğrenilmesi, def ter kullanmayı öğrenme gibi beceriler kazandıran yararlı bir etkinlik olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bunun yanı sıra öğretmenler, dikte çalışmalarında yap tıkları etkinliklere ve yaşadıkları sorunlara ilişkin öneriler getirmiştir.en_US
dc.description.abstractIn the study, it is aimed to determine the views of p rimary school teachers on dictation activities which are used f or reading and writing instruction. The p articip ants of the study, which has adop ted qualitative research app roach, include the teachers who taught the f irst grade students at the p rimary schools in the city center of Eskişehir in 2011-2012 school year. The qualitative data which were collected through op en-ended questions have been analyzed by using descrip tive analysis technique. In line with the obtained f indings, it is determined that the teachers def ine dictation diff erently and concluded that it is an educatory activity which brings p up ils in various skills such as correct learning of alp habet sounds, letters and words; and notebook use. Moreover, some suggestions on the activities and diff iculties which teachers do and exp erience during dictation are made.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleDictation Activities in Reading and Writing Instructionen_US
dc.title.alternativeİlk Okuma Yazma Öğretiminde Dikte Çalışmalarıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage19en_US
dc.identifier.endpage44en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorGültekin, Mehmet


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster