İşitme engellilerin eğitimi alanında yeni öğretmen eğitimcisi yetiştirme sürecinin incelenmesi
Özet
Alanyazında öğretmen eğitimcilerinin yetiştirilmelerinin önemi sıklıkla vurgulanmaktadır. Bu makalede Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İşitme Engellilerin Eğitimi Anabilim Dalı'nda görev yapacak yeni öğretmen eğitimcisini yetiştirme sürecinde gerçekleştirilen uygulamaların incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma eylem araştırması olarak desenlenmiştir. Araştırmaya yeni öğretmen eğitimcisi, deneyimli öğretmen eğitimcisi ile işitme engellilerin eğitimi ve nitel araştırma konusunda deneyimli öğretim üyesi katılmışlardır. Veri toplama teknikleri; araştırmacı günlüğü, belge inceleme, görüşmeler, değerlendirme formları, ses ve video teyp kayıtlarıdır. Verilerin analizleri sürecin toplam altı aşamada gerçekleştirildiğini göstermektedir. Bunlar "gözlemleme", "deneyimli öğretmen eğitimcisinin kontrolünde değerlendirme", "bağımsız değerlendirme", "tekrar deneyimli öğretmen eğitimcisinin kontrolünde değerlendirme", "yarı bağımsız değerlendirme" ve "tam bağımsız değerlendirme" aşamalarıdır. Süreçte aşamaların özgünlükleri çerçevesinde öğretmen eğitimcilerinin rol ve sorumluklarının değiştiği, sürecin araştırmacıya öğretmen eğitimcisi ve sınıf öğretmeni olarak faydalar sağlamış olduğu bulunmuştur. Training of beginning teacher educators has become a popular topic in the literature. This study aimed to investigate the training procedures of a new teacher educator who would be working in the division of the hearing impaired. The study was designed as action research and a new teacher educator, an experienced teacher educator and an academic experienced in the areas of hearing impairments and qualitative research participated in the study. The data collection techniques included researcher diary, documents, interviews, evaluation forms, audio and video tape recordings. The analyses revealed that the process took six phases to complete which were "observation", "evaluation under the control of the experienced teacher educator", "independent evaluation", "re-evaluation under the control of the experienced teacher educator", "semi-independent evaluation" and "full independent evaluation". It was seen that throughout the process, the roles and responsibilities of the teacher educators changed and that these changes were unique to each stage. Another finding was that the procedures were very beneficial for the researcher who was both a teacher educator and a classroom teacher.
Kaynak
Kuram ve Uygulamada Eğitim BilimleriCilt
12Sayı
2Bağlantı
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRNd01qY3dNQT09https://hdl.handle.net/11421/11146