Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCengiz, Aytül Ayşe
dc.date.accessioned2019-10-18T19:03:43Z
dc.date.available2019-10-18T19:03:43Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1303-1732
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpNd05qTXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/11149
dc.description.abstractBu   çalışmada   bireylerde   girişimcilik   davranışının   ortaya   çıkmasını   etkileyen   girişimcilik  eğilimi   Amerika   ve   Türkiye'deki   üniversite   öğrencileri   üzerinde   incelenmiştir.   Öncelikle  kültürler   arası   farklılıkları/benzerlikleri   açıklamada   sıklıkla   kullanılan   bireycilik   ve  toplulukçuluk   boyutları   ile   benlik   saygısı   arasındaki   ilişki   araştırılmıştır.   Ardından   benlik  saygısının   girişimcilik   eğilimiyle   arasındaki   ilişki   iki   ülke   örneklemi   üzerinde   analiz  edilmiştir.   Elde   edilen   bulgular   yatay   bireycilik   ve   dikey   toplulukçuluk   boyutlarının   Türk  üniversite   öğrencilerinde  daha  yüksek   olduğunu  göstermiştir.  Buna  karşın  benlik  saygısı  düzeyinde  katılımcılar  arasında  bir  farklılık  bulunmadığı  gibi  benlik  saygısı  ve  girişimcilik  arasında   bir   ilişkiye   rastlanmamıştır.   Amerikan   üniversite   öğrencilerinin   girişimcilik  eğiliminin,  Türk  üniversite  öğrencilerinin  eğilimlerinden  daha  yüksek  olduğu  ve  bu  eğilim  ile  dikey  bireycilik  arasında  olumlu  bir  ilişki  olduğu  saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractIn this study entrepreneurship intention which has an effect on entrepreneurship behavior occurrence was examined on American and Turkish university students. Initially, the relationship between the dimensions of individualism-collectivism, which are used frequently to explain cross-cultural dissimilarities/similarities, and self-esteem was investigated. Then the relationship between self-esteem and entrepreneurship intention was examined on two country sample. Findings indicate that Turkish university students' horizontal individualism and vertical collectivism dimensions are higher than that of Americans. Besides no difference was found between self-esteem levels of participants, and also no relationship was found between self-esteem and entrepreneurship intention. It was determined that entrepreneurial intention of American university students was higher than that of Turkish university students, and there is a positive relationship between this intention and vertical individualism.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKonu Ataması Yapılmamışen_US
dc.titleKültür,  benlik  saygısı  ve  girişimcilik  eğilimi:  Amerikan  ve  Türk  üniversite   öğrencilerinde  karşılaştırmalı  bir  çalışmaen_US
dc.title.alternativeCulture, self-esteem and entrepreneurial intention: A comparison study between American and Turkish university studensen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume43en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage351en_US
dc.identifier.endpage367en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorCengiz, Aytül Ayşe


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster