Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSelvi, Kıymet
dc.date.accessioned2019-10-18T19:25:50Z
dc.date.available2019-10-18T19:25:50Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.issn1302-597X
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TmpZeE5ESXk=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/11206
dc.description.abstractBu çalışmada, Anadolu Üniversitesi tarafından yürütülen uzaktan öğretim programları ve bunlara ilişkin uygulamalar, eğitim hakkı kavramı bağla- mında analiz edilmiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemi uygulanmıştır. Çalışmanın birinci bölümünde uluslararası sözleşmeler ve ulusal yasalar açısından eğitim hakkı kavramı analiz edilmiştir. Ayrıca, uzaktan öğretimin temel amacı, uygulamaları ve özellikleri incelenmiştir. Çalışmanın ikinci bölümünde uzaktan öğretim programları eğitim hakkı kavramı bağlamında analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, Anadolu Üniversitesi tarafından yürütülen uzaktan eğitim programlarının, farklı bölgelerde yaşayan, her yaştan ve farklı nitelikteki çok sayıdaki bireye eğitim hakkını kullanma olanağı sağladığı saptanmıştır. Ancak, programların yapısının esnek olma- ması, teknolojik altyapının çok pahalı olması, gelir düzeyi düşük bireylerin sisteme girişinin desteklenmemesi eğitim hakkı açısından önemli olum- suzluklardır.en_US
dc.description.abstractIn this study, distance learning programs and their applications which are carried out by Anadolu University were analyzed within the context of the right of education. Qualitative research method was applied. In the first part of study, the concept of right of education was analyzed within the context of international and national laws. Additionally, basic aims, applications and features of the distance learning were examined. In the second part of the study features of the distance learning programs were analyzed in this context. The study showed that distance learning programs which are carried out by Anadolu University provides a number of individuals who lives in different parts of the country and who are at various ages and have different qualifications with the opportunity to use the right of education. However, inflexibility of programs, the high costs of technological infrastructure, the lack of financial support for economical disadvantageous individuals is the main disadvantages of right of education.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleRight of Education and Distance Learningen_US
dc.title.alternativeEğitim Hakkı ve Uzaktan Öğretimen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalEurasian Journal of Educational Researchen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue22en_US
dc.identifier.startpage201en_US
dc.identifier.endpage211en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorSelvi, Kıymet


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster