SUPSKY Eğitim Programı Tasarımı Modeli
Abstract
"Eğitimde program geliştirme" ve "eğitim programı tasarımı" kavramları birbirine karıştırılan, birbirinin yerine kullanılan iki kavramdır. Bu durum, hem eğitim programı tasarımının adımlarının açık bir şekilde ortaya konulması ile ilgili çalışmaların yapılmasını olumsuz etkilemekte hem de "eğitimde program geliştirme" ve "eğitim programı tasarımı" kavramlarının kullanımında karmaşaya neden olmaktadır. Bu nedenle, çalışmada öncelikle eğitimde program geliştirme ve eğitim programı tasarımı kavramlarının benzer ve farklı yanları açıklanmış ve daha sonra bu kavramların birbirinin yerine kullanılması ile ilgili karışıklık giderilmeye çalışılmıştır. Bazı alan uzmanları program tasarım modellerini adım adım ortaya koymuş olsalar da program tasarım sürecinin adımlarını detaylı biçimde ortaya koyan sınırlı sayıda model vardır. Bu modeller program tasarımından çok program geliştirme modeli olarak adlandırılmıştır. Bu modellerden en yaygın olarak bilinenler Tyler Modeli, Taba Modeli, Taba&Tyler Modeli ve Saylor, Alexander& Lewis Modelidir. Program tasarım sürecinin aşamaları temel alınarak tasarlanmış olan SUPSKY Eğitim Programı Tasarımı Modeli; program tasarımı modeli olarak adlandırılması, tasarım süreçlerini detaylı bir şekilde açıklaması, program geliştirme ve program tasarımı arasındaki farkları ortaya koyması açısından alana katkı sağlayan bir çalışmadır. Nitel araştırma deseninin kullanıldığı araştırmada, model tasarlanırken Geleneksel Delphi (Conventional Delphi) ve Politika Delphi (Policy Delphi) olmak üzere iki tür Delphi tekniğinden faydalanılmıştır. Çalışmada, görsellerle ve teorik açıklamalarla desteklenen modelin yapısı tartışılmıştır “Curriculum development” and “curriculum design” concepts are occasionally confused and substituted for one another. This issue brings about not only the problem of clear and detailed specification of curriculum design processes in research studies but also the use of these terms in the field. For this reason, in this article, firstly similar and different aspects of curriculum development and curriculum design concepts were explained and then the confusion resulting from the interchangeable use of the concepts was addressed. Another issue is that although some curriculum theorists suggest curriculum development models with steps, there are limited descriptions of the design processes in detail for curriculum designers. The most widelyknown of these curriculum development models are Tyler’s Model, Taba’s Model, Taba &Tyler’s Model, Saylor, and Alexander & Lewis Model. SUPSKY curriculum design model, used in this study, is grounded on the steps of curriculum design, contributes to the field regarding defining design processes in detail, introducing the differences between curriculum development and curriculum design, and being named as a curriculum design model. To structure the model, two types of Delphi techniques, Conventional Delphi, and Policy Delphi, were used for data collection in this qualitative study. The structure of this model, which is based on a graphical projection of the theoretical model, was also discussed
Source
Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları DergisiVolume
6Issue
12URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpNM05qUTRPQT09https://hdl.handle.net/11421/11214
Collections
- Makale Koleksiyonu [791]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]