Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTunçkan, Ergun
dc.date.accessioned2019-10-18T19:26:23Z
dc.date.available2019-10-18T19:26:23Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.issn2148-2942
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TnpNd05EVTE=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/11474
dc.description.abstractBugün, güdülenmenin toplumsal bir nitelik taşıdığı kabullenilmektedir. Bu nedenle toplumsal güdüler ülkeden ülkeye, toplumdan topluma değişirler. Toplumsallaşma süreci, doğuştan gelen içgüdü ve dürtülerle, sonradan öğrenilen güdülerin birleşimi olarak yorumlanabilir. Bireysel düzeydeki güdülenme, algılama ve değerler gibi psikolojik olay ve süreçler, toplumsal düzeyde sosyal sınıf, kültür gibi olay ve süreçler olarak gelişmektedir. Günümüz endüstrisi bugünün modern insanın ihtiyaç duyduğu besininden, taşıtına; giyiminden, aydınlığına (enerji) dek tüm materyallerin karşılanmasına kadar birçok aşamalardan geçmiştir. Son zamanlarda iletişim araçlarının yaygınlaşması sonucu reklam olgusu bir sanat dalı olarak gelişmiştir. Bugün artık her yerde, endüstri ile birlikte reklam sanatı da görülmektedir. Kurulan yeni sanayi dalları, firmalar öncelikle tanıtıcı nitelikteki simgelerini, amblemlerini ortaya koymaya çalışmakta ve özellikle ticaret sergileri ve fuarlar yoluyla da reklam yapma zorunluluğunu duymaktadır. Bu nedenle çağımız bir “Endüstri Çağı” özelliğini gösterirken “Reklam Çağı” özelliğini de beraberinde getirmektedir. Bu makalede endüstriyel reklamcılığın günümüzdeki geldiği nokta incelenmeğe çalışılmıştır.en_US
dc.description.abstractNowadays the concept of motivation has been accepted as a social notion. Because of this social motivations indicate a change within one society and the other and from a country to another. The process of socialization thus can be accepted as a synthesis of motivation and instincts and drives –that are psychological features. The motivation, perception and values in an individualistic level can be accounted from a psychological perspective but these notions also correspond social class and culture in the social level. Examples such as manufacturing food to implementing cars or designing and making clothes or lightning (energy) display the different processes of the industrial progress that has been underway so far. On the other hand the phenomenon of advertising has become a form of art with the current development of mass media. Nowadays, we are observing advertisements in everywhere along with industrial developments. The new industrial branches attempt to display and implement their symbols and logos and also they feel like reinforced to make advertising in fairs and industrial exhibits. So that the age in which we live exhibits the features of an age of industry and advertising as well. Industrial advertising as of its contemporary circumstance is examined in this article.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.titleEndüstrileşme olgusu ve endüstriyel reklamcılıken_US
dc.title.alternativeThe phenomenon of industrialization and industrial advertisingen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSelçuk İletişimen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesien_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage113en_US
dc.identifier.endpage120en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster