Uzaktan Eğitim Sisteminde Karma Öğrenme Modeli: İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı Örneği
Özet
Son yıllarda özellikle internetin uzaktan eğitiminde çok fazla kabul görmesi uzaktan eğitimin daha fazla tercih edilmesine neden olmuştur. Günümüzde uzaktan eğitimin özellikle yüksek öğretimde önemli bir seçenek olduğu söylenebilir. Dünya'da artık uzaktan eğitim veren kurumların yanı sıra örgün eğitim veren pek çok yüksek öğretim kurumu da eğitim sistemleri içinde uzaktan eğitime yer vererek karma öğrenme modeline dayalı eğitim sistemleri uygulamaktadır. Kuşkusuz bu yöndeki çabaların temelinde daha etkin ve verimli bir eğitim yapma isteği vardır. Karma öğrenme, bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeler sonucu ortaya çıkan araçlardan (internet, televizyon, CD-Rom v.d.) bir ya da birkaçının, geleneksel sınıf içi eğitimle harmanlanmasıyla gerçekleşmektedir. Anadolu Üniversitesi AÖF İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı (İÖLP) uzaktan öğretimde karma öğrenme modeline dayalı olarak İngilizce öğretmeni yetiştirmek amacıyla açılan bir lisans programdır. Uzaktan İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı halen ülkemizdeki eğitim fakültelerinde uygulanmakta olan örgün İngilizce öğretmenliği lisans programlarına eşdeğer (ders programı, öğrenci kabulü ve diploma) bir programdır. Türk yükseköğretim sistemi içinde özgün bir program olması nedeniyle söz konusu modele Türkiye'de örnek teşkil eden bir başka benzer bir uygulama yoktur. Bu açıdan bakıldığında ortaya çıkan modelin başka kurumlar tarafından yapılacak benzer uygulamalar için örnek oluşturduğu söylenebilir. Bu makale de kuramsal olarak uzaktan öğretimde karma öğrenme modeli ve bu modele dayalı olarak yürütülen AÖF İngilizce Öğretmenliği Lisans Programında yapılan düzenlemeler ve yakın gelecekte öngörülen çalışmalar üzerinde durulmaktadır. Recent advancements in the Internet technology has made distance education more preferable among other learning platforms. In addition to distance education providers, many traditional face-to-face education institutions now utilize blended learning models where by they offer distance courses within their education system. Blended learning is also utilized in traditional in-class educational activities by using one or more information and communication technologies (Internet, CD-Rom, TV, etc.). Distance Program in English Language Teaching offered by Open Education Faculty of Anadolu University, is a 4-year BA degree program. It is based on blended learning model where by the first two years is partly face-to-face and the last two years are through distance education. The program is equivalent to other face-to-face English Language Teaching Programs offered by other universities in Turkey. The program is unique in terms of its blended learning and delivery methods.Therefore Distance Program in English Language Teaching can be considered as a model for other English language teacher training programs. In this paper, developments in the Distance Program in English Language Teaching based on blended learning model in the past six years and plans for the future are discussed.
Kaynak
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiCilt
7Sayı
1Bağlantı
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TmpnNE1UWTI=https://hdl.handle.net/11421/11479
Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [195]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]