Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzgür, Ziya Aydın
dc.date.accessioned2019-10-18T19:26:25Z
dc.date.available2019-10-18T19:26:25Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.issn2148-2942
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TlRJeE9EUTA=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/11488
dc.description.abstractSinema filmleri, televizyon programları ve reklam filmleri temel anlatım aracı olarak görüntü, ses ve hareket öğesini ortak kullanmalarına rağmen, yapım amaçları, anlatım teknikleri ve özellikleri açısından farklılıklar göstermektedir. TV reklam filmleri, popüler kültürün ve ticaretin gücü ile sinemanın anlatım dilini ve tekniğini kullanarak ürün ve hizmetlerin tüketicilere tanıtılmasında, satışların arttırılmasında ve marka imajlarının yaratılıp sürdürülmesinde oldukça önemli bir rol üstlenmektedir. Tüm Dünyada olduğu gibi Türkiye’de de, günlük yaşamın basitleştirilmiş anlatımı olan reklam filmlerinin yaratım, yapım ve yayın sürecinde çeşitli mesaj stratejileri, yapım tarzları, formatları ve anlatım teknikleri kullanılmaktadır. Bunların en önemlilerinden birisi de sinema ve televizyondaki anlatım biçimlerinin, yıldız oyuncuların, yönetmenlerin, kullanılan efektlerin ve çok izlenen TV programlarının reklam mesajının oluşturulmasında ve filmin yapımının gerçekleştirilmesinde kullanılmasıdır. Bu çalışma, Türkiye’de yaratımı, yapımı ve yayını 2000 yılında gerçekleştirilen reklam filmlerinin mesajının oluşturulmasında sinema ve televizyondan hangi açılardan etkilediğini ortaya koymakta, tür filmi olarak melodramların reklam filmlerinin yaratıcı ve yapım sürecinde nasıl kullanıldığını reklam filmleri ile ilişkilendirerek açıklamaktadır.en_US
dc.description.abstractWhile cinema films, TV programs, and TV commercials use images, audios and motion elements as basic exposition means, they differ in terms of purpose of production, exposition techniques, and characteristics. TV commercials have a crucial role in introducing and promoting the goods and services, creating and sustaining brand images, using the power of popular culture and commerce, and the techniques and styles of exposition of the cinema. In Turkey, like everywhere else, various message strategies, production styles, formats and exposition techniques are used in the process of creation, production and broadcasting of TV commercials which are the simplified exposition of the daily life. One of the most common ways is to use TV related elements -such as exposition styles, stars, directors, effects, most viewed programs- in creation of the message and production of the TV commercials. This study explores how commercial messages, produced and broadcasted in the year 2000, were influenced by cinema and television. It also explains how melodramas were used in the creation and production processes of commercial films, in connection with the TV commercials.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.titleTür Filmi Olarak Melodramların ve TV Programlarının Reklam Filmi Yaratıcı ve Yapım Sürecine Etkisi Üzerine Bir Değerlendirmeen_US
dc.title.alternativeAn Evaluation of the Effects of Melodramas as Genre Films and TV Programs on the Process of Creation and Production of TV Comercialsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSelçuk İletişimen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesien_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage97en_US
dc.identifier.endpage114en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster