Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorFırat, Mehmet
dc.date.accessioned2019-10-18T19:26:26Z
dc.date.available2019-10-18T19:26:26Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1305-5429
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRrM01UQXpNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/11491
dc.description.abstractBilgi ve iletişim teknolojileri bilimsel araştırmaların olanaklarını ve çalışma alanını genişletmekle kalmamış aynı zamanda yeni araştırma alanlarının da ortaya çıkmasını sağlamıştır. Öğrenme analitikleri bu yeni araştırma alanlarından biridir. Öğrenme analitikleri, öğrenene destekleyici bireysel öğrenme ortamları sağlamak ve eğitim sistemlerinin gelişimini ileriye taşımak için büyük eğitsel veri setlerinden yararlanarak yönelim veya yapılara ulaşmayı amaçlayan bir alan olarak değerlendirilmektedir. Öğrenme analitikleri, henüz geliştirilme aşamasında olmasına karşın "NMC Horizon 2014" yükseköğretim raporunda bir yıl veya daha az bir sürede uyarlama çalışmalarının yapılması gereken zamanı gelmiş bir alan olarak açıklanmıştır. Buna karşın Türkiye'de öğrenme analitiklerine ilişkin yeterli çalışma bulunmamaktadır. Bu bağlamda gerçekleştirilen çalışmada eğitim araştırmalarında yeni bir alan olarak öğrenme analitiklerinin teorik çıkış noktası, tanımlamaları, alanın kapsam ve yapısı, araştırma ortamları ve araçları sunulmuştur. Bu araç ve ortamlarda yapılabilecek araştırmalara örnek olarak bir sosyal ağ analizi çalışması yapılmış ve sonuçları özetlenmiştir. Çalışmada ayrıca öğrenme analitikleri alanında yapılacak araştırmalara yönelik öneriler sunulmuşturen_US
dc.description.abstractInformation and communication technologies have not only extended the study field of scientific research but also helped reveal these research fields as well, and learning analytics is one of them. Learning analytics is regarded as a new field that aims at reaching tendencies or structures by making use of large educational data sets to provide individual learning environments supporting the learner in higher education and to maintain the development of the higher education system. Though it is in its development phase, in the report of "NMC Horizon Report 2014: Higher Education", learning analytics was defined as a field in which it is time to conduct the adaptation studies in one year or in a shorter period of time. On the other hand, in Turkey, there is not enough scientific research conducted on Learning Analytics. The present study aimed at presenting the theoretical foundations of learning analytics as a new field, its definitions, the structure and scope of the field, research environments and related tools. A study on social network analysis was conducted as an example of research to be carried out in these environments and tools, and the results obtained were summarizeden_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleEğitim Teknolojileri Araştırmalarında Yeni Bir Alan: Öğrenme Analitiklerien_US
dc.title.alternativeNew Field of Educational Technology Research: Learning Analyticsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalMersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesien_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage870en_US
dc.identifier.endpage882en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorFırat, Mehmet


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster