Açık ve Uzaktan Öğrenme Kurumlarının İç Kalite Güvence Sistemleri Üzerine Bir İnceleme
Özet
Araştırmanın amacı yükseköğretimde iç kalite güvence sistemlerinin kurulması ve geliştirilmesi konusunda dünyada ve Türkiye'de faaliyet gösteren açık ve uzaktan öğrenme kurumlarına yol gösterebilecek ilkelerin belirlenmesidir. Bu kapsamda dünyada açık ve uzaktan öğrenmede başarılı uygulamalara sahip olduğu bilinen 3 üniversitenin iç kalite güvence süreçleri incelenmiştir. Araştırma bütüncül çoklu durum çalışması olarak desenlenmiştir. Araştırmada uygulamalardaki farklılıkları yansıtması açısından amaçlı örnekleme ile Amerika (Kanada), Avrupa (İspanya) ve Uzakdoğu (Japonya) olmak üzere üç farklı bölgeden üç farklı yapıdaki açık üniversitenin iç kalite güvence süreçleri incelenmiştir.Veriler kurum ziyaretleri, yarı-yapılandırılmış ve yapılandırılmamış görüşmeler ve dokümanlarla toplanmış ve betimsel analiz yöntemiyle çözümlenmiştir. Sonuç olarak, dünyada ve Türkiye'de faaliyet gösteren açık ve uzaktan öğrenme kurumlarına iç kalite güvence sistemlerinin işleyişi, kurulması ve geliştirilmesine ilişkin yol gösterici ilkeler belirlenmiş ve öneriler sunulmuştur AN EXAMINATION ON THE INTERNAL QUALITY ASSURANCE SYSTEMS OF OPEN AND DISTANCE LEARNING INSTITUTIONS The purpose of the study is to determine principles that will guide open and distance learning institutions in the world and in Turkey to establish and improve their internal quality assurance systems. In this regard, internal quality assurance processes of three open and distance learning institutions which possess successful open and distance learning practices were examined. The study was designed as holistic multiple case study. In order to reflect the differences in the quality assurance practices, purposeful sampling method was used and three open universities possessing different characteristics from three different regions, which were America (Canada), Europe (Spain) and Asia-Pacific (Japan), were examined. Data were gathered through site visits, semi-structured and unstructured interviews, and documents. As a consequence, some guiding principles were determined and recommendations were made for the establishment, implementation and development of internal quality assurance systems in open and distance learning institutions both in Turkey and the world
Kaynak
Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik DergisiCilt
8Sayı
21Bağlantı
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpZM01UUXlNZz09https://hdl.handle.net/11421/11623