dc.contributor.author | Fırat, Mehmet | |
dc.contributor.author | Yurdakul, Kabakçı Işıl | |
dc.date.accessioned | 2019-10-18T19:26:56Z | |
dc.date.available | 2019-10-18T19:26:56Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.issn | 1307-9697 | |
dc.identifier.uri | http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpJMk1UUTBOQT09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/11624 | |
dc.description.abstract | Doğrusal olmayan, hareketli ve esnek yapısıyla Hiperortamlar e-öğrenmenin temelini oluşturmaktadır. Öğrenen için geniş bir hareket esnekliği sağlayan Hiperortamlar birbirinden farklı çok sayıda eğitsel çoklu ortam materyaline ulaşma olanağı sağlamıştır. Ancak Hiperortamların öğrenen kontrolü için sağladığı bu esneklik ve enformasyon bolluğu, öğrenenin eğitsel Hiperortamdaki gezinim performansını olumsuz yönde etkileyen kaybolma, aşırı bilişsel yüklenme, dikkat bölünmesi ve zaman kaybı gibi gezinim problemlerini de beraberinde getirmiştir. Bu problemlerle başa çıkmak için eğitsel hiper ortamlarda doğal modeller olarak metaforlardan yararlanılabileceği düşünülmektedir. Çünkü metaforlar tanıdık olgular, alışkanlıklar, görevler ve somut nesnelerden yararlanarak ortamın fonksiyonlarını kullanıcıya anlaşılır ve hatırlanabilir hale getirebilirler. Bu çalışmada araştırmacılar tarafından 2009-2013 yılları arasında dört yıl süren araştırma sonuçlarından yararlanılmıştır. Yapılan araştırmalar sonucunda EMMA (Eğitsel içerik analizi, Metaforlar, Metaforik arayüz bileşenleri, Arayüz Tasarımı) Adımları adlı bir metaforik arayüz tasarım geliştirme çerçevesi belirlenmiştir. Bu çalışmada EMMA Adımlarının yapısı ve işleyişiyle birlikte pedagojik ve pratik çıkarımları sunulmuştur | en_US |
dc.description.abstract | Hypermedia forms the basis of the e-learning with the active, non-linear and flexible structure. It provides a wide flexibility of movement for the learners. This allows access to a large number of educational multimedia materials. However, this learner control flexibility provided by hypermedia and abundance of information also have led to the emergence of disorientation, cognitive overload, divided attention and waste of time problems which negatively affect learner navigation performance. To cope with these problems it is expected to benefit from the metaphors as natural models in educational hypermedia. Because the metaphors may make the environment understandable and memorable to the user advantage of the concrete object, familiar facts, habits and tasks. The results from metaphorical interface design studies conducted over a 4 year period , provided the basis for this study. Based on the results of research a metaphorical interface design framework named EMMI (educational content analysis, metaphors, metaphorical interface components, Interface Design) has been developed. In this study, the pedagogical and practical implications are presented with the structure and operation of the framework | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Bilgisayar Bilimleri | en_US |
dc.subject | Bilgi Sistemleri | en_US |
dc.title | Eğitsel Web Arayüz Tasarımında Metaforlar: EMMA Adımları | en_US |
dc.title.alternative | Metaphors in Educational Web Interface Designs: EMMI Steps | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Bilişim Teknolojileri Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi, Uzaktan Öğretim Anabilim Dalı | en_US |
dc.identifier.volume | 8 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 41 | en_US |
dc.identifier.endpage | 50 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Fırat, Mehmet | |