Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKılınç, Barış
dc.contributor.authorKılınç, Pınar Elif
dc.date.accessioned2019-10-18T19:26:59Z
dc.date.available2019-10-18T19:26:59Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1302-9703
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRjeU56QTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/11635
dc.description.abstractBu makalede, Guy Ernest Debord ve onun 'Gösteri Toplumu' kitabı ile geleneksel film anlatısının simgesel düzenlemeleri arasındaki ilişki konu edilmektedir. 'Gösteri Toplumu' kitabında Debord, fiziki ve toplumsal gerçekliğe ait bütün simgesel düzenlemelerin kitle iletişim araçlarına da yansıdığını ve bu araçların böylece, bu sahte gerçekliği yeniden ürettiğini iddia etmektedir. Sinemanın da bir yönüyle bir kitle iletişim aracı olduğu düşünülürse eğer özellikle geleneksel anlatı filmlerinin bu politik işlevi yerine getirdiğini söylemek mümkündür. Bunun doğru olup olmadığının tartışıldığı bu makalede ilk olarak, içerik ve biçim açısından 'Gösteri Toplumu' kitabı incelenmektedir. Bunun için Debord'un etkisi altında kaldığı Karl Marks, Georg Lukács ve Theodor W. Adorno gibi kuramcılardan yararlanılması gerektiği düşünülmektedir. İkinci olarak sözü edilen kitap çerçevesinde geleneksel anlatı filmlerindeki simgesel düzenlemelerin politik işlevleri üzerinde durulmaktadır. Bunun için 'Gösteri Toplumu' kitabının yanı sıra Debord'un sinema anlayışından da yararlanılmaktadır. Bu makale, nitel, betimleyici ve eleştirel bir çalışmadıren_US
dc.description.abstractThe subject of this article is the relation between the symbolical compositions of traditional film narration with Guy Debord and his book: 'Comments on Society of the Spectacle'. In his book, Guy Debord claims that all symbolical compositions are also reflected in mass media and so these media reproduce this fake reality. If it is considered that cinema is also a kind of mass media with one part, it is possible to say that especially traditional narration films perform this political function. In this article that includes the discussion of whether this is correct or not, first of all, the book: 'Comments on Society of the Spectacle' is analysed in terms of content and form. To do this, it is considered that there is a necessity to make use of the theoreticians like Karl Marks, Georg Lukács and Theodor W. Adorno that Debord was under the influence of. Second of all, the political functions of the symbolic compositions in traditional narration films are stressed in the context of the book which is talked about. For this, there has also made use of Debord's cinema perceptivity as well as the book 'Comments on Society of the Spectacle'. The article is a qualitative, descriptive and critical study.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDil Bilimen_US
dc.titleGösteri toplumu': Geleneksel anlatı sinemasının simgesel düzenlemeleri üzerine düşünmeken_US
dc.title.alternativeComments on socıety of the spectacle': To think on symbolical compositions of traditional narration cinemaen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalEskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi, Yaygın Öğretim Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage125en_US
dc.identifier.endpage139en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster