Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKılınç, Barış
dc.date.accessioned2019-10-18T19:26:59Z
dc.date.available2019-10-18T19:26:59Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1302-1842
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRZM01EQXhNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/11636
dc.description.abstractSinema tarihi boyunca ortaya çıkan tecimsel, klasik ya da modernist sinema biçemlerin hemen her türünde, kısa film örneği bulunabilmekte ve hatta bu filmler, tıpkı uzun metraj filmler gibi öz-biçem ilişkisi açısından ve kültürel-tarihsel özgünlükleri çerçevesinde değerlendirilebilmektedir. Bu makalenin konusu da Türk kısa filmleridir. Bu makalede, özellikle, tecimsel, klasik ya da modernist sinemanın genel ve özel nitelikleri dikkate alınarak bir inceleme yapıldığında, bu filmlerde öz- biçem ilişkisi açısından kültürel ve tarihsel bir özgünlükten söz edilebilir mi, sorusuna cevap aranmaktadır. İlk bakışta Türk kısa filmlerinin böyle bir özgünlüğe sahip olduğu iddia edilebilir; ancak yine de gerçek bir sınıflandırma için tecimsel, klasik ya da modernist sinemanın anlatı özelliklerinin bu filmlerde yerelleştirilip yerelleştirilemediğinin ayrıntıları ile gösterilmesine ihtiyaç vardır. Bunun için öncelikle tecimsel, klasik ve modernist biçem, ayrıntıları ile incelenecek ve ardından bu biçemsel ayrıntıların örnek olarak seçilen Türk kısa filmlerinde yer alıp almadığına, yer alıyorsa da bu ayrıntıların nasıl yerelleştirildiğine bakılacaktır.en_US
dc.description.abstractThe samples of short film can be found in every sort of commercial, classic and modernist cinema styles which had been coming out throughout history of the cinema and even these films just as feature films can be evaluated in terms of both content-style relation and, cultural-historical originality. The matter of this article is Turkish shorts. In this article, an answer is seeked to the question of whether the cultural and historical originality in terms of content-style relation could be traced in these films, taking common and particular characteristics of commercial, classic and modernist cinema into consideration. At first view it can be claimed that Turkish shorts have this kind of originality, but in order to make a real classification it is required to be clarified in detail whether the narrative features of commercial, classic and modernist cinema is localised or not in these films. For this purpose, first commercial, classic and modernist style is going to be analysed in detail and then it is going to be examined whether these stylistic details involved or not in Turkish shorts which are sampled, if they are involved, in which ways these details are localised in these films.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.titleSinemada biçem ve kısa film: Türk kısa filmlerinin biçemsel 'özgünlükleri'en_US
dc.title.alternativeTHe style in cinema and short film: Stylistic originality of Turkish shortsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalDumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi, Yaygın Öğretim Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue42en_US
dc.identifier.startpage233en_US
dc.identifier.endpage244en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster