Bilgi Teknolojisinin Yapısal ve Yönetsel Açılardan Bilgi-Belge Merkezlerine Getirdiği Yenilikler
Abstract
Bu çalışma, 1990’lı yıllardan itibaren yaygın olarak kullanılmaya başlayan bilgi teknolojisinin, yapısal ve yönetsel açılardan bilgi-belge merkezlerine getirdiği yenilikleri ele almaktadır. Bu yenilikler, bilgi kayıt ortamları, bina, iş akışı, işgören ve yönetici, işbirliği, standartlaşma, hizmetler, kütüphane/bilgi belge merkezi kavramı, örgüt kültürü, yönetim ve organizasyon yapısı, paydaşlar açısından irdelenmiştir. Çalışmada ayrıca, bilgi teknolojisinin bilgi-belge merkezlerinde etkin kullanımını sağlamak için alınması gereken önlemlere ilişkin önerilerde bulunulmuştur. This research is concerned with structural and managerial innovations in information and documentation centers brought by information technologies that have found widespread use since the 1990's. The mentioned innovations have been examined from the aspects of information recording media, buildings, work flow, worker and manager, cooperation, standardization, services, the concept of library/information and documentation center, organizational culture, structure of management and organization, and stakeholder perspectives. The study also presents suggestions about arrangements to ensure effective use of information technologies in information and documentation centers in Turkey.
Source
Bilgi DünyasıVolume
6Issue
2URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TkRrek16azU=https://hdl.handle.net/11421/11671