Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorEkmekçi, Rıdvan
dc.contributor.authorBerber, Serkan
dc.contributor.authorKutlu, Ömer
dc.date.accessioned2019-10-19T11:17:28Z
dc.date.available2019-10-19T11:17:28Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn1302-2040
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRBek9UazVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/11680
dc.description.abstractBu araştırmada, spor pazarlamasında internet’in önemi açıklanarak, spor kulüplerinin internet ağı (web) üzerindeki faaliyetleri, pazarlama açısından incelenmiştir. Araştırma ayrıca profesyonel futbol kulüplerine gelecekte olabilecek pazarlama faaliyetleri ile ilgili interneti kullanma ile ilgili öneriler vermeyi amaçlamıştır. Çalışma 2008 – 2009 sezonlarında Türkiye Süper Liginde mücadele eden futbol takımları üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada veri toplamak için nitel araştırma tekniklerinden doküman ve içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Analizler Beceh, Chadwick ve Tapp’ın (2000) geliştirdiği kodlama şeması ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre: Dokuz kulübün web sitesinde üyelik sitemi bulunmaktadır. Bu sayede bu kulüpler web sitelerini veri tabanı olarak kullanmaktadırlar. Online ürün satışını 7 kulüp gerçekleştirmektedir. Bazı kulüpler, web sitelerinin teknik altyapılarının yetersizliği nedeniyle ürün satışlarını alışveriş siteleri üzerinden yapmaktadırlar. Bilet satışlarına bakıldığında 8 kulübün online bilet satışını gerçekleştirdiği görülmektedir. Konyaspor hariç tüm kulüpler web sitelerinde sponsorlarının logolarını veya isimlerini göstermektedirler. Dergi tutundurma çalışması olarak 9 kulübün sitesinde dergilerini belirttikleri ve dergi üyeliği ile ilgili bilgi ve üyelik hizmet verdiği tespit edilmiştir. Taraftar tutundurma çabaları ile ilgili olarak 9 kulüp kulübün web sitelerinde üyelik sistemi bulundurdukları tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study was to determine the importance of Internet in sports marketing and find out sport clubs marketing strategies via Internet web sites. Also research was tried to show a path to present for consideration of internet opportunity about marketing activity that the professional clubs would do in the future. Research was carried on 18 Football teams in season 2008/2009 Document and content analysis method was used on research and qualitative survey technique was used to gather necessary data. The information, which was ready to be tested, was analyzed by Beceh, Chadwick and Tapp's (2000) code scale. According to the research findings: It was determined that 9 clubs have membership system on their web sites. Seven clubs offers online product sales on their web sites Some clubs offers their merchandise via shopping web sites due to lack of their web sites technical substructure. Eight clubs offers online ticket sales on their web sites. Except one club, all clubs shows their sponsors name or logos on their web sites. As journal promotion activities, 9 clubs state their journal on web sites. Also gives journal membership offer and journal knowledge.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSpor Bilimlerien_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleSpor pazarlamasında internetin kullanımı: Türkiye futbol süper ligi takımlarının ağ ortamında pazarlama açısından incelenmesien_US
dc.title.alternativeInternet using on sports marketing: Research of marketing activities of Turkey football super league teamsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAtatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokuluen_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage11en_US
dc.identifier.endpage20en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster