Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorSarıışık, Mehmet
dc.contributor.authorAkova, Orhan
dc.contributor.authorÇontu, Mehmet
dc.date.accessioned2019-10-19T11:17:29Z
dc.date.available2019-10-19T11:17:29Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.issn1300-4220
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TmpBd01URXg=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/11702
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı otel yöneticilerinin otellerdeki etik politika ve yöntemler ile etik uygulamalar konusundaki görüş ve algılama­larını ortaya çıkarmaktır. Ayrıca, otel yöneticilerinin etik yöntem ve uygulamalar konusundaki rollerinin belirlenmesi de amaçlar arasında yer almaktadır. Araştırma için İstanbul'daki turizm işletme belgeli dört ve beş yıldızlı oteller seçilmiştir. Otel yöneticilerine kapalı uçlu sorulardan oluşan anket uygulanmıştır. Bulgular, otel işletmelerinin önemli bir bölümünün işletmelerine özgü yada başka işletmelere ait etik kodları kullandıklarını göstermektedir. Otel yöneticilerinin çoğu belirlenen değer yargılarının işletmelerinin yapısına uygun olduğunu bildirmişlerdir (4,17). Bununla birlikte analiz sonuçlarından otellerin etik yöntem ve uygulamalarında işletme türü ve sınıfları açısından görüş farklılıkları olduğu anlaşılmaktadır. Otel yöneticileri etik uygulamaların etkinliğini (4,11) ve etik politika ve yöntemleri çalışanlarına bildirmeyi (4,02) önemli sorumlulukları arasında görmektedirler. Araştırmada parametrik olmayan ve birden fazla örnek değerin benzer yapıda olup olmadığını incelemek için uygulanan Kruskal-Wallis (KW) ile Mann Whitney-U testleri kullanılmıştır. Uygulanan testler sonu­cunda işletmelerin sınıf farklılıklarına rağmen otel yöneticilerinin etik değer yargılarına bakış açıları arasında önemli farklılıklar gözlem­lenmemiştir. Yöneticilerin yöneticilik deneyimleri dikkate alındığında, etik politikaların uygulanması konusunda anlamlı farklılıklar bulun­mamakla birlikte, eğitim düzeyleri açısından özellikle "etik politika ve yöntemlerin departmanın etiğe uygun davranış tarzını belirlemesi" konusunda görüş farklılıkları ortaya çıkmıştır.en_US
dc.description.abstractThe main goal of this research is to expose hotel manager's opinions and attitudes about ethical policies and procedures and ethical applications in hotels. This study also aimed to define hotel manager's roles about ethic, method and application. In this research 4- and 5-star hotels were chosen in Istanbul, which had tourism operation certificates. A questionnaire with close-ended questions was applied to hotel managers. According to the findings, most of the hotels use their own ethical codes or other administrative procedure on ethics. The majority of hotel managers reported that stated values are acceptable with mentality of administration. (4,17). However, it has been understood and type. Hotel managers pointed out that "effectiveness of the ethic practices (4,11)" and " communication to all employees effectively about ethical policies and procedures (4,02)" were among their main duties. The Kruskal-Wallis (KW) and Mann Whitney-U tests were used to examine whether nonparametric examples of the values more than one had the similar structure or not, in this research. The results of the analysis showed that, it was not observed significant differences in the aspects of ethical attitudes of the hotel managers despite the class distinctions between hotels. In the aspects of experiences of the managers there were no signicant differences in the application of the ethical policies, however it was found significant differences in "the ethical policies" and "the methods which determine the appropriate ethical behaviors in the departments" in terms of educational levels.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOtelciliken_US
dc.subjectKonaklamaen_US
dc.subjectSpor ve Turizmen_US
dc.titleOtel Yöneticilerinin Etik Politika ve Yöntemlere Yaklaşımları Üzerine Ampirik Bir Araştırmaen_US
dc.title.alternativeAn Emprical Investigation About Ethics Policies and Procedures of the Hotels Managersen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnatolia: Turizm Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Bozüyük Meslek Yüksekokuluen_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage22en_US
dc.identifier.endpage34en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record